Obraz, jaki rodzice mają o swoim niesłyszącym dziecku
Niniejsze opracowanie podejmuje problematykę edukacji dzieci niesłyszących, za którą odpowiedzialni są przede wszystkim rodzice. Zauważamy jednak, że większość z nich nie przywiązuje do tego wagi, do tego stopnia, że głuche dziecko nie korzysta z tych samych możliwości, co słyszące dzieci jego rodzeństwa. Można to zaobserwować w szczególności poprzez wysoki poziom analfabetyzmu Głuchych, słabą współpracę rodziców ze specjalistami, którzy zajmują się głuchymi dziećmi w celu zapewnienia wsparcia psychopedagogicznego niezbędnego do pozytywnego rozwoju dziecka, słabe zaangażowanie rodziców zarówno w opiekę medyczną, jak i w reintegrację społeczno-zawodową ich głuchego dziecka. Rzeczywiście, bardzo niewielu rodziców płaci czesne, nie przyczynia się do organizacji zajęć pozalekcyjnych dla rozwoju dzieci niesłyszących, te ostatnie pozostają w Centre Village Bondeko Libanga tak długo, jak to możliwe, nie mają miejsca w swojej rodzinie, być może nawet na posiłki, wracają do domu.Nie ma dla nich miejsca w rodzinie, może nawet na posiłki, do domu wracają tylko po to, by się przespać.