Procesy rozwojowe przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce
Współczesny rynek generuje nowe wyzwania, które z jednej strony należy rozpatrywać w kontekście szans dla przedsiębiorców, z drugiej jako zagrożenia. W obecnych czasach warunkiem koniecznym dla przetrwania przedsiębiorstw jest inicjowanie procesów rozwojowych, przy zaprojektowaniu i wdrożeniu skutecznych metod, technik i instrumentów w sferze organizacji oraz zarządzania, a także zapewnieniu odpowiedniego wsparcia technicznego, finansowego, ludzkiego i organizacyjnego.
W książce pokazano współczesne trendy w gospodarce, charakterystyczne dla zarządzania przedsiębiorstwami, czyli zarządzania dynamicznego, elastycznego, zorientowanego na oczekiwania różnych grup interesu, zarządzania uwzględniającego nowe oczekiwania społeczne, ukierunkowanego na procesy, rzetelne i kompleksowe informacje, akumulowanie wiedzy oraz upowszechnianie innowacji jako głównych sił motorycznych rozwoju społeczno-gospodarczego. Chcąc przetrwać i rozwijać się przedsiębiorcy, menedżerowie, a także pracownicy powinni systematycznie uczyć się jak skutecznie wdrażać nowe rozwiązania w zakresie organizacji i zarządzania celem zapewnienia konkurencyjności przedsiębiorstwa i wzrostu jego wartości w długim horyzoncie czasu.
Książka, stanowiąca swoiste kompendium wiedzy dotyczącej funkcjonowania i rozwoju podmiotów gospodarczych we współczesnych realiach gospodarczych, ze względu na swoją wartość poznawczą, przejrzysty układ oraz wyczerpujące treści, jest adresowana zarówno do studentów kierunków zarządzania, jak i przedstawicieli praktyki gospodarczej - menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-473-4
- ISBN druku: 978-83-7556-451-8
- EAN: 9788375564518
- Liczba stron: 207
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 5
Rozdział 1
Wybrane koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem 9
1.1. Dynamiczne zarządzanie przedsiębiorstwem 9
1.2. Lean Management 12
1.3. Zarządzanie procesowe 17
1.4. Zarządzanie strategiczne 23
1.5. Zarządzanie marketingowe 32
1.6. Zarządzanie logistyczne 40
1.7. Benchmarking 46
1.8. Outsourcing 50
Zagadnienia kontrolne 55
Rozdział 2
Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa 57
2.1. Przybliżenie podstawowych pojęć z zakresu konkurencyjności 57
2.2. Egzogeniczne czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstwa 61
2.3. Endogeniczne czynniki determinujące konkurencyjność podmiotu gospodarczego 65
2.4. Wybrane strategie konkurencji 69
Zagadnienia kontrolne 74
Rozdział 3
Innowacje jako wyznacznik sukcesu współczesnego podmiotu gospodarczego 77
3.1. Pojęcie i rodzaje innowacji 77
3.2. Źródła działalności innowacyjnej 82
3.3. Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw 88
3.4. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych 93
Zagadnienia kontrolne 97
Rozdział 4
Wiedza jako immanentny element procesów rozwojowych 99
4.1. Pojęcie i rola wiedzy w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa 99
4.2. Modele zarządzania wiedzą 104
4.3. Wiedza a kapitał intelektualny 109
4.4. Znaczenie wiedzy w rozwoju współczesnych przedsiębiorstw 115
Zagadnienia kontrolne 118
Rozdział 5
Zasoby niematerialne w kreowaniu rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 121
5.1. Charakterystyka zasobów przedsiębiorstwa 121
5.2. Miejsce zasobów niematerialnych w strukturze zasobów organizacji gospodarczej 127
5.3. Zasoby niematerialne jako czynnik budowania przyszłości przedsiębiorstwa 138
Zagadnienia kontrolne 140
Rozdział 6
Corporate Social Responsibility (CSR) - społeczna odpowiedzialność biznesu 143
6.1. Przybliżenie istoty biznesu społecznie odpowiedzialnego 143
6.2. Przejawy działalności przedsiębiorstw zgodnej z zasadami CSR-u 147
6.3. Poglądy na temat CSR-u 151
6.4. Przykłady przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie 156
Zagadnienia kontrolne 165
Rozdział 7
Procesy naprawczo-rozwojowe w przedsiębiorstwach 167
7.1. Przyczyny inicjowania procesów naprawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach 167
7.2. Pojęcie i rodzaje restrukturyzacji 169
7.3. Procesy inwestycyjne 178
Zagadnienia kontrolne 187
Zakończenie 189
Bibliografia 197
Spis tabel 203
Spis rysunków 205