ANALIZA KLIENTA DLA BANKOWOŚCI DETALICZNEJ W KIERUNKU STRATEGII MARKETINGOWEJ
Dzięki wdrożeniu eksploracji danych na dużych danych 3.527 klientów bankowości detalicznej w Wietnamie, podejście metody matematycznej, np. K-Means klastra, Analiza Asocjacyjna stwierdzono, że klienci bankowości wydaje się być bardziej zajęty, aby mieć więcej kart bankowych. Istnieje 7 głównych kart bankowych objętych badaniem, takich jak VG (Visa Gold), VC (Visa Classis), MG (Master Gold), MS (Master Standard), VP (Visa Platinum), VV (Viva Violet Card) i VA (Visa Auto Card). Jednak zarówno VG jak i VC cieszą się popularnością i zainteresowaniem, przy czym VG cieszy się większym zainteresowaniem wśród dyrektorów, a VC wśród pracowników. Ponadto, klienci, którzy korzystają z VG mają większe dochody niż VC. Wyniki mają znaczący wkład do rozwiązań marketingowych do bankowości detalicznej w Wietnamie, które strategie sprzedaży krzyżowej są brane do badania potrzeb rynku, zwłaszcza dla grup dochodowych i zawodu. Badanie jest również kluczowym wsparciem dla banku XYZ w kierunku czterech strategii marketingu mix i strategii procesu powinny dotyczyć, które główne działania przez kampanie z czasem i budżetu są wyprowadzane.