Cyfrowa przestrzeń biznesowa
E-book prezentuje nową branżę serwisów internetowych tworzących tzw. cyfrową przestrzeń biznesową. Nowe technologie przeniknęły już do każdej dziedziny naszego życia, zmieniając nie tylko urządzenia, z których korzystamy w naszym otoczeniu, ale przede wszystkim naszą aktywność, m.in. w takich obszarach, jak: pozyskiwanie informacji i wiedzy, rozrywka, komunikacja czy współpraca. Dziś wystarczy być "podłączonym" do globalnej sieci przez jakiekolwiek urządzenie mobilne, np. laptop, smartphone, palmtop, tablet, żeby utrzymywać na bieżąco kontakt z innymi, niezależnie od strefy czasowej czy miejsca pobytu. Zmiany różnych form aktywności, pozbawione barier, są dostrzegalne na każdym kroku, na ulicy, w domu, w środkach masowego przekazu. Nie da się już zaprzeczyć, że świat wokół nas zmienia się z niewyobrażalną szybkością. Pozostaje jednak pytanie, czy podobne zmiany zachodzą również w biznesie. Czy nowy internetowy sposób komunikacji ma wpływ na przedsiębiorców?
Celem publikacji jest rozpoznanie możliwości i warunków rozwoju globalnej, cyfrowej przestrzeni biznesowej. Atutem książki jest przeanalizowanie serwisów, które są globalnymi liderami w swoich obszarach konkurencyjnych. Autor omawia takie serwisy, jak:
• biznesowe serwisy społecznościowe: LinkedIn, Viadeo, Xing i Facebook,
• business directory z elementami Web 2.0: Spoke, Jigsaw,
• social technology platforms: Bantam Live, Central Desktop, Huddle.net, Jivesoftware, Projectplace, Socialtext,
• marketplace: Alibaba.com, Elance, oDesk,
• enterprise on demand: 37Signals, Salesforce, Zoho.
Informacje zawarte w tej publikacji będą przydatne do korzystania z serwisów internetowych w bieżącym wykonywaniu zadań w firmie - wiele serwisów umożliwia np. bezpłatne korzystanie z CRM czy narzędzia do zarządzania projektami, co pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy w firmie. Dzięki niej poszerzysz swoją wiedzę o tym, co się dzieje w cyfrowym świecie biznesu, uzyskasz syntetyczną i analityczną informację o dostępie do poszczególnych aplikacji internetowych, a także poznasz prognozy dotyczące cyfrowego świata biznesu.
Matt Mayewski - marketingowiec, przedsiębiorca, analityk biznesowy, posiadający doświadczenie w branży telekomunikacyjnej, paliwowej, internetowej, doktorant w Katedrze Nauk o Przedsiębiorstwie SGH (przedsiębiorstwo przyszłości, konkurencyjność systemów kooperacyjnych w Internecie).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-16683-0
- ISBN druku: 978-83-01-16684-7
- Liczba stron: 95
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 CZĘŚĆ I. Analiza jakościowa i ilościowa rynku B2B i otoczenia biznesowego. Globalny benchmarking 9 ROZDZIAŁ 1. Analiza jakościowa rynku B2B i otoczenia biznesowego 11 Grupa I (grupa wartości) 12 Grupa II (grupa ilości) 13 Grupa III (grupa wsparcia) 15 ROZDZIAŁ 2. Analiza jakościowa. Przegląd krajowych rynków B2B i otoczenia biznesowego 17 CZĘŚĆ II. Analiza internetowych serwisów biznesowych 33 ROZDZIAŁ 3. Metoda analizy internetowych serwisów biznesowych 35 ROZDZIAŁ 4. Identyfikacja internetowych serwisów biznesowych 36 ROZDZIAŁ 5. Społecznościowe (networkingowe) serwisy biznesowe 37 Trzy prawa społeczności biznesowych 39 Mistrzowie biznesowych relacji 40 Dinozaury relacji 40 Wielka trójka 41 Biznesowe serwisy społecznościowe - podsumowanie grupy 45 Poglądowy SWOT grupy społecznościowych (networkingowych) serwisów biznesowych 48 ROZDZIAŁ 6. Business directory 50 Spoke 51 Jigsaw 51 Business directory - podsumowanie grupy 52 Poglądowy SWOT serwisów z grupy business directory 54 ROZDZIAŁ 7. Social technology platform 56 Od zarządzania projektami do zarządzania pracą 56 Nowy styl pracy 57 Dzieci Facebooka 58 Walka o ogień… wiedzy 59 Bantam Live 59 Central Desktop 60 Socialtext 61 Jivesoftware 61 Huddle.net 62 Projectplace 63 Social technology platform - podsumowanie grupy 64 Poglądowy SWOT serwisów z grupy social technology platform 67 ROZDZIAŁ 8. Targowiska internetowe 69 Goliat 69 Dawid 71 Przyszłość marketplace'ów produktów 71 Work, Worker, Workspace 72 Pierwszy wśród równych 72 Atak klonów 73 Jesteś moim guru 74 Marketplace - podsumowanie grupy 75 Poglądowy SWOT grupy marketplace'ów 78 ROZDZIAŁ 9. Enterprise on demand 79 Organizacja do wynajęcia 79 Salesforce 79 Rework, czyli 37Signals 81 Organizacja Głupcze! 82 Enterprise on demand - podsumowanie grupy 83 Poglądowy SWOT serwisów z grupy enterprise on demand 85 ROZDZIAŁ 10. Macierzowa analiza internetowych serwisów biznesowych 87 Mapa migracji wartości w otoczeniu konkurencyjnym internetowych serwisów biznesowych 88 Macierz wartości w otoczeniu konkurencyjnym internetowych serwisów biznesowych 90 Cena dostępu 91 Wnioski z analizy 93 Bibliografia 95