Edukacja zdrowotna
Im ciekawszy i atrakcyjniejszy sposób prowadzenia zajęć dydaktycznych, tym łatwiej i chętniej podopieczni biorą w nich udział. Niniejsza pozycja może być źródłem teoretycznej i praktycznej wiedzy dla pielęgniarek/położnych, edukatorów, których zadaniem jest przygotowanie pacjentów do samoopieki w cukrzycy.
W książce omówiono takie zagadnienia, jak:
- Efektywne metody edukacji terapeutycznej
- Aktywne techniki nauczania
- Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy
- Zasady komunikacji interpersonalnej pomiędzy nauczycielem a uczniem
- Sposoby wywierania pozytywnego wrażenia na uczących się
- Opanowywanie tremy
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-200-5144-5
- ISBN druku: 978-83-200-5132-2
- Liczba stron: 160
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa VII Rozdział 1. Podstawy wiedzy o nauczaniu i uczeniu się 1 1.1. Teorie uczenia się 2 1.1.1. Teorie klasyczne 2 1.1.2. Teorie behawiorystyczne 4 1.1.3. Teorie uczenia się przez rozwiązywanie problemów 5 1.1.4. Teorie współczesne 7 1.2. Strategie edukacji – cztery drogi uczenia się 9 1.2.1. Strategia asocjacji wiedzy 10 1.2.2. Strategia problemowa 10 1.2.3. Strategia emocjonalnego przeżywania 11 1.2.4. Strategia operacyjna 11 1.3. Strategie edukacji dorosłych 11 Rozdział 2. Na czym polega uczenie się? 15 2.1. Istota procesu przyswajania wiedzy 15 2.1.1. Pamięć krótkotrwała 15 2.1.2. Pamięć długotrwała 16 2.1.3. Funkcje obrazu w procesie kształcenia 19 2.1.4. Wspieranie pamięci 21 2.1.5. Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy 25 2.1.6. Rola emocji i nastroju w procesie przyswajania wiedzy 30 2.1.7. Pochwała jako narzędzie pracy nauczyciela 34 Rozdział 3. Elementy procesu dydaktycznego 37 3.1. Najważniejszy jest cel zajęć 37 3.2. Zasady nauczania – uczenia się 45 3.3. Treści kształcenia 49 3.4. Jak skutecznie tłumaczyć treści zajęć? 49 3.5. Aktywizujące techniki nauczania 53 3.5.1. Podział aktywizujących metod kształcenia i ich przykłady 54 3.6. Od czego zależy wybór metody nauczania? 67 3.7. Sprawdzanie osiągnięć uczniów 68 Rozdział 4. Komunikacja interpersonalna w procesie dydaktycznym 75 4.1. Rodzaje komunikacji interpersonalnej 78 4.2. Jak wywrzeć pozytywne wrażenie podczas zajęć dydaktycznych? 82 4.2.1. Najważniejszy jest dobry początek zajęć 84 4.2.2. Zadbaj o prawidłową postawę ciała 85 4.2.3. Kultura języka mówionego 86 4.2.4. Trema – wróg czy sprzymierzeniec? 87 4.2.5. Warunki poprawnego eksploatowania głosu 89 4.2.6. Materiały do ćwiczenia prawidłowej emisji głosu i dykcji 90 Podsumowanie 95 Bibliografia 97 Skorowidz 105