MENU

Ekonomika kultury

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2012

  • Autor: Dorota Ilczuk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

41,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Ekonomika kultury

„Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy później o swoje prawa upomni się kultura. Jeśli się pominie ów niewymierny i trudny do zbadania „parametr” rozwoju, jakim jest kultura, to system społeczny nie „zaskoczy”. Wpływ kultury ujawnia się powoli, ale jest on ewidentny, czego dowodzą doświadczenia wielu krajów, z których jednym m.in. kulturze się powiodło, a innym nie”. Z recenzji dr. hab. Kazimierza Krzysztofka Ekonomika kultury jest młodą dyscypliną badającą zjawiska i prawidłowości ekonomiczne występujące w kulturze i jej przemysłach, a także ustalającą efektywne w sferze kultury instrumenty polityki gospodarczej. Dorota Ilczuk, korzystając ze swoich ponad 20-letnich doświadczeń badawczych, napisała pierwszą polską monografię na temat ekonomiki kultury jako dziedziny naukowej. Przeprowadzona w pracy analiza została umieszczona w szerszym kontekście teorii związanych z ekonomią oraz polityką społeczną. Dodanie wyników najnowszych badań empirycznych podniosło jej znaczenie jako materiału edukacyjnego. Książka ma na celu m.in. pobudzenie konstruktywnej dyskusji na temat roli kultury we współczesnej gospodarce rynkowej. Publikacja jest kierowana do studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych i pracowników naukowych na kierunkach: kulturoznawstwo, zarządzanie i ekonomia. Powinna również zainteresować osoby związane z organizacją i finansowaniem działalności kulturalnej w obszarach trzech sektorów gospodarki: publicznego, non profit i prywatnego. Dr hab. Dorota Ilczuk jest profesorem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, założycielką i prezesem Fundacji Pro Cultura. W latach 2001–2007 pełniła funkcję Prezydenta CIRCLE (Cultural Information and Research Centres Liaison in Europe), europejskiej sieci instytucji zajmujących się badaniami, dokumentacją i informacją w kulturze. Jest członkinią Europejskiego Parlamentu Kulturalnego. Należy do Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy. Współpracuje z zagranicznymi organizacjami i towarzystwami naukowymi, takimi jak ERICArts, Association for Cultural Economics International (ACEI), International Society for Third-Sector Research (ISTR). Jako ekspert Rady Europy i Unii Europejskiej uczestniczy w międzynarodowych programach badawczych poświęconych problemom kultury. Jest autorką i współautorką publikacji książkowych i ponad stu ekspertyz i artykułów z dziedziny ekonomiki kultury i przemysłów kultury, polityki kulturalnej, społeczeństwa obywatelskiego, a także funkcjonowania sektora non profit.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis tabel, rysunków i fotografii                   9
Wstęp                               13

Rozdział 1. Narodziny i rozwój ekonomiki kultury           19
1.1. Wprowadzenie                        19
1.2. Geneza ekonomiki kultury                     19
1.2.1. Relacje między ekonomią i kulturą               19
1.2.2. Definicja pojęcia „ekonomika kultury” i jej narodziny      21
1.3. Rozwój ekonomiki kultury                     23
1.3.1. Obszary ekonomiki kultury                  25
1.3.2. Choroba kosztów – główna teoria ekonomiki kultury        28
1.3.3. Specyfika dóbr kultury                    30
1.4. Konkluzje                          34

Rozdział 2. Ekonomika kultury w sektorze publicznym         37
2.1. Wprowadzenie                        37
2.2. Zakres interwencjonizmu państwa w podstawowych teoriach ekonomicznych                        37
2.3. Zakres interwencjonizmu państwa w kulturze            39
2.4. Pojęcia odnoszące się do sektora publicznego            42
2.4.1. Sektor publiczny                     42
2.4.2. Inne terminy związane z pojęciem sektora publicznego       43
2.5. Zasady i formy finansowania kultury we współczesnej Europie       44
2.5.1. Zasady dystrybucji środków publicznych na kulturę       48
2.5.2. Mecenat i sponsorowanie – uzupełniające źródła publicznego finansowania kultury                   52
2.5.3. Finansowanie kultury w wybranych krajach Europy       54
2.5.4. Wspieranie wybranych obszarów kultury w Europie       73
2.5.5. Finansowanie kultury w Polsce               82
2.6. Konkluzje                          91

Rozdział 3. Ekonomika kultury w sektorze prywatnym         93
3.1. Wprowadzenie                        93
3.2. Od przemysłów kultury do sektora kreatywnego           93
3.2.1. Geneza i rozwój koncepcji                 93
3.2.2. Przegląd pojęć pokrewnych i powiązanych            98
3.2.3. Struktura rynku                     101
3.2.4. Definicje przemysłów kultury, przemysłów kreatywnych i sektora kreatywnego                        102
3.3. Znaczenie ekonomiczne przemysłów kultury, przemysłów kreatywnych i sektora kreatywnego                       111
3.3.1. Wymiar światowy i ogólnoeuropejski              112
3.3.2. Przykłady krajów europejskich                 115
3.3.3. Przykłady metropolii europejskich              123
3.4. Wybrane branże sektora kreatywnego               127
3.4.1. Przemysł muzyczny                     127
3.4.2. Kinematografia                       132
3.4.3. Reklama                        135
3.4.4. Rynek sztuki                        140
3.5. Konkluzje                          146

Rozdział 4. Ekonomika kultury w sektorze non profit          149
4.1. Wprowadzenie                        149
4.2. Istota sektora non profit i jego instytucji                150
4.2.1. Terminy i określenia                     150
4.2.2. Zawodność państwa i rynku                  151
4.2.3. Geneza sektora                       151
4.2.4. Rozwój sektora non profit                  152
4.2.5. Funkcje organizacji non profit                153
4.2.6. Typy sektora non profit                     153
4.2.7. Cele i formy organizacyjne działalności instytucji non profit w kulturze                       154
4.3. Współczesna skala rozwoju sektora non profit i jego znaczenie ekonomiczne na świecie                      155
4.4. Fundacje kapitałowe w kulturze – studia przypadku           159
4.4.1. Fundacja Guggenheima (The Solomon R. Guggenheim Foundation)  159
4.4.2. Fundacja Gulbenkiana (Fundaçao Calouste Gulbenkian)     162
4.5. Ewolucja funkcji i celów polskiego sektora pozarządowego w kulturze    164
4.5.1. Podstawowe fakty o pozarządowym sektorze w obszarze kultury  164
4.5.2. Przykłady organizacji pozarządowych w sferze kultury      165
4.5.3. Zagadnienia strategiczne                   167
4.6. Konkluzje                          169

Rozdział 5. Między polityką kulturalną a ekonomiką kultury        171
5.1. Wprowadzenie                        171
5.2. Interwencjonizm publiczny w zakresie przemysłów kultury i sektora kreatywnego                         173
5.2.1. Prawo autorskie i własność intelektualna – interwencjonizm na szczeblu narodowym i międzynarodowym           177
5.2.2. Klastry kreatywne – interwencjonizm na szczeblu lokalnym    179
5.3. Koncepcja środków pomocowych Unii Europejskiej w kulturze – dwa strumienie                          182
5.4. Finansowanie kultury ze środków loteryjnych w nowych demokracjach europejskich                         191
5.5. Statystyka w kulturze                       198
5.5.1. Statystyka kultury w Europie                199
5.5.2. Statystyka kultury w Polsce                  203

Zakończenie                            207
Bibliografia                              212
Streszczenie                            221
Summary                               222
Od Autora                             223
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

29,24 zł
34,00 zł

Huaorani zachodniego skrawka: kultura, tradycje, współczesność

Autorka, przebywając długi czas wśród tej społeczności [Huaorani], zyskując jej zaufanie, stosując odpowiednie metody badań, żyjąc na co dzień wśród krajowców, głęboko wniknęła w ich świat wierzeń, zapoznała się z ich światopogląde...
14,36 zł
16,70 zł

Kultura piśmienna w Polsce średniowiecznej. X-XII wiek

Przedmiotem monografii Cezarego Święckiego jest całość tekstów wczesnośredniowiecznych w Polsce z obszaru literatury pięknej i z zakresu literatury stosowanej (użytkowej). Autor ukazał bogactwo wczesnego średniowiecza w Polsce, odsłonił mnogość ...
21,60 zł
24,00 zł

Kultura organizacyjna uczelni a wykorzystanie Web 2.0 w procesie komunikacji wykładowcy – studenci

Niniejsza monografia podejmuje próbę wskazania zależności między kulturąorganizacyjną a wykorzystywanymi narzędziami komunikacji w układzie odniesieńwzajemnych zarówno wykładowców, jak i studentów. Główną ...
48,16 zł
56,00 zł

Meandry kultury politycznej w Polsce od średniowiecza do II wojny światowej

Książka jest ciekawą syntezą historii polskiej kultury politycznej. Autor poprzez średniowiecze, gdzie wyodrębnił okresy monarchii patrymonialnej i stanowej, ukazał przemiany polityczne i kulturowe, składające się na tworzenie, scalanie i ugruntowanie ...
34,40 zł
40,00 zł

Vademecum kultury politycznej. Personalistyczna koncepcja polityki

Książka jest interesującą refleksją nad różnymi kwestiami społeczno-politycznymi w zmieniającym się życiu społecznym. Jest to rodzaj podręcznika mówiącego o tym, w jaki sposób uprawiać politykę, aby zachować wartości etyczne. "...
12,48 zł
16,00 zł

Od kultury "ja" do kultury "siebie"

Od kultury "ja" do kultury "siebie" jest dyskusją z popularnym trybem badania tożsamości opartym na liniowym, synkretycznym modelu narracji. W antropologicznie zorientowanej analizie tekstów mogą okazać się użyteczne odmi...
21,46 zł
24,95 zł

Narodowe kultury biznesowe i korporacyjne Polski i Ukrainy

Znaczna część monografii została opracowana w kontekście realizacji przez autorów złożonego projektu badawczego o temacie: „Narodowe kultury biznesowe Polski i Ukrainy: doskonalenie naukowych i praktycznych podstaw współpracy na ryn...
9,36 zł
12,00 zł

Odradzanie się kultury słowiańskiej w Polsce

Po latach zapomnienia rodzima słowiańska wiara przeżywa swój renesans. Nie jest to jednak tendencja wyłącznie polska, gdyż wzrost zainteresowania religiami pogańskimi (etnicznymi) i neopogańskimi odnotowywany jest w wielu krajach europejskich. W...
18,90 zł
21,00 zł

Zaistnieć w kulturze. O kształceniu kompetencji kulturowej uczniów w edukacji polonistycznej

Temat niniejszej publikacji wynika z przeświadczenia o konieczności poszerzenia wiedzy o kształceniu kompetencji kulturowej uczniów w edukacji polonistycznej oraz o zasadności zbadania tejże kompetencji na grupie reprezentatywnej uczniów ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!