Emil Gilels plays Beethoven Piano Concertos
Seria Rosyjskie Archiwa (Russian Archives) przygotowana przez Brilliant Classics jest jedną z najszerszych kolekcji pokazujących bogatą historię XX-wiecznej Rosji (lub Związku Radzieckiego) przez zestawy płyt jednego artysty, prezentujące często legendarnych muzyków. Ta seria trzypłytowych zestawów ukazuje tę ideę jak najwierniej, prezentując artystów w ich własnym unikalnym repertuarze, który (rzecz dość oczywista) zawiera często muzykę rosyjską. Czyj Skriabin jest bardziej autentyczny niż Sofornitzkiego? Kto potrafi uchwycić Słowiańską duszę lepiej niż Ojstrach w rosyjskich Koncertach Skrzypcowych? Który wiolonczelista był bliżej związany z kompozytorami Szostakowiczem i Prokofiewem niż Rostropowicz? Seria ta daje świadectwo wyjątkowemu dziedzictwu, często zbyt rzadkie w obliczu jednorodności dzisiejszej globalizacji kulturalnej.
Emil Gilels należy do wybranej grupy najlepszych pianistów XX wieku. Urodzony w Odessie w 1916 roku, rozpoczął naukę w wieku 5 lat, a swój pierwszy publiczny recital dał w wieku 13 lat. Następnie uczył się w konserwatoriach w Odessie i Moskwie, i co niezwykłe w 1936 roku pozwolono mu na występ poza Związkiem Radzieckim. Jego debiut amerykański został opóźniony przez II Wojnę Światową i odbył się w 1955 roku, z wielkim sukcesem. Po raz pierwszy występował w Wielkiej Brytanii w 1953 roku.
Gilels jako pierwszy grał VIII Sonatę Prokofiewa, którą kompozytor mu zadedykował.
Harold C Schonberg opisał Gilelsa jako „silnego, wyrazistego pianistę, raczej obiektywnego w interpretacji, który nie pozwalał, aby muzyka go zdetronowała emocjonalnie”: podejście, które jest idealnie dopasowane do koncertów Beethovena, jak można się przekonać słuchając tych płyt.
• „Co ciekawe Gilels nie obawia się szerokich gestów, nagłych retorycznych zagęszczeń melodii, które w mniej zdolnych rękach wydawałyby się niestosowne. W fascynującym Adagio grazioso, Gilels dorównuje Kempffowi w elegancji koloratury w części otwierającej, a przerasta go w swoich poważnych wykonaniach interludiów molowych” Gramophone June 1976 (Sonata nr 12).
-
Kategorie:
-
Filmy i muzyka
-
Język wydania:
angielski
-
ISBN:
5028421942919
-
EAN:
5028421942919
-
Wymiary:
14.0x12.0cm
-
Waga:
0.18kg
-
Nośniki:
-
#1: Emil Gilels plays Beethoven Piano Concertos CD2
(CD Audio)
-
1. Nicht zu geschwind und sehr singbar vorzutragen (08:24)
-
2. Largo e mesto (09:05)
-
3. Adagio-allegro (07:18)
-
4. Vivace (01:51)
-
5. Mit Lebhaftigkeit (05:10)
-
6. Andante espressivo (03:28)
-
7. Andante (03:28)
-
8. Menuetto, allegro (02:46)
-
9. Vivacissimamente (05:42)
-
10. Presto (06:54)
-
11. Rondo, allegro (03:53)
-
12. Presto alla tedesca (04:40)
-
#2: Emil Gilels plays Beethoven Piano Concertos CD1
(CD Audio)
-
1. Allegro (12:19)
-
2. Scherzo, assai vivace (02:48)
-
3. Adagio sostenuto (18:48)
-
4. Largo-allegro-tempo I-allegro risoluto (13:03)
-
#3: Emil Gilels plays Beethoven Piano Concertos CD3
(CD Audio)
-
1. Grave-allegro di molto e con brio (08:28)
-
2. Allegro ma non troppo (04:33)
-
3. Presto agitato (05:23)
-
4. Allegretto (02:47)
-
5. Allegro assai (09:37)
-
6. Rondo, allegro (04:48)
-
7. Andante con moto (06:37)
-
8. Adagio sostenuto (06:34)
-
9. Adagio cantabile (05:39)