MENU

Geny i edukacja

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Autor: Kathryn Asbury, Richard Plomin

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 54,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

37,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Geny i edukacja

Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? Czy źródło talentu tkwi w genach? Czy geniusz można odziedziczyć? Czy i jak geny wpływajà na nasze zachowania i osiągnięcia szkolne? Czy można tak kształtować system edukacji, by odpowiadał predyspozycjom genetycznym uczniów? Geny i edukacja to książka o tym, skąd pochodzi wiedza na temat genetyki behawioralnej i jak zmieniać system edukacji, by odpowiadał różnicom indywidualnym, jakie występują wśród dzieci. Jako dzieci dowiadujemy się, że pętelki, zawijasy i wirki na opuszkach naszych palców czynią nas niepowtarzalnymi. Dla większości dzieci wiedza ta jest śródłem zdziwienia i uciechy. Wyjątkowość jest wspaniała i zachwycająca. A mimo to obecny system kształcenia nazbyt często próbuje tę niepowtarzalność stłumić i wyprodukować młodych ludzi, którzy będą tacy, jak cała reszta, na siłę dopasowani do sztywnych schematów. Rozumienie genetyki nawet na najbardziej podstawowym poziomie pokazuje, że szkoły służyłyby uczniom – i społeczeƒstwu – lepiej, gdyby rozwijały wyjątkowe uzdolnienia i zainteresowania, znajdując sposoby nauczania pozwalające, by Tomek był Tomkiem, a Kasia Kasią, i pomagające im obojgu stać się sprawnymi obywatelami światów, w których zdecydują się zamieszkać. Głębsze zrozumienie interakcji genów i środowiska sugeruje, że kluczem jest zakres możliwych wyborów – wyjaśnimy to w tej publikacji.
Z tekstu

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania 11

Część 1. Teoria 13

1. Genetyka, szkoły i uczenie się 15

Cele i założenia edukacji 16
Różnorodne możliwości wydobycia indywidualnego potencjału 21
DNA w sali lekcyjnej 23
Podsumowanie 24

2. Skąd wiemy to, co wiemy 28

Bliźnięta: eksperyment naturalny 29
Sekwencjonowanie DNA 32

3. Wielka trójka: czytanie, pisanie... 37

Od DNA do ABC 39
Wpływ środowiska na czytanie 46
Kłopoty z czytaniem 51
Genetyczne podstawy pisania 55

4. ... i liczenie 59

A zatem, dlaczego jedni są lepsi w matematyce od innych? 60
Czy zdolności matematyczne podlegają dziedziczeniu? 62
Czy genetyczny i środowiskowy wpływ na słabe zdolności matematyczne jest tożsamy z wpływem tych czynników na zdolności przeciętne i duże? 64
Czy różne zdolności matematyczne podlegają tym samym wpływom genetycznym i środowiskowym? 68
W genach... 69
Jak wychowanie oddziałuje na zdolności matematyczne? 71

5. Wychowanie fizyczne: kto, co, dlaczego, gdzie i jak? 76

Geny, sport i palenie 81
Otyłość, geny i środowisko 84
Odziedziczalność sprawności fizycznej 88
Herosi z sali gimnastycznej 90
Podsumowanie 96

6. Nauki przyrodnicze i ścisłe: inny sposób myślenia? 100

Różnice między płciami 108
Podsumowanie 111

7. Gdzie jest miejsce dla ilorazu inteligencji i motywacji? 113

Iloraz inteligencji + genetyka = kontrowersje 120
Pewność siebie i motywacja 123
Podnoszenie pewności siebie i poprawianie funkcjonowania poznawczego w szkole 126

8. Specjalne potrzeby edukacyjne: pomysły i inspiracje 132

Rozszerzanie specjalnych potrzeb edukacyjnych 137
Spersonalizowane nauczanie w praktyce 141
Podsumowanie 142

9. Klony w klasie 143

Pozytywne nastawienie a osiągnięcia 151
Klony w klasie 152

10. Uwaga na przepaść: status społeczny i jakość szkoły 155

Niski SES: jak to wygląda? 158
Co oznacza odziedziczalność SES? 163
Jakość szkół 167

11. Genetyka i uczenie się: przełomowe koncepcje 173

Przełomowa koncepcja #1: Osiągnięcia i zdolności są zróżnicowane, częściowo za sprawą genów 173
Przełomowa koncepcja #2: Nienormalność jest normą 174
Przełomowa koncepcja #3: Ciągłość jest genetyczna, zmiana jest środowiskowa 175
Przełomowa koncepcja #4: Geny są generalistami, specjalistami środowiska 176
Przełomowa koncepcja #5: Środowiska podlegają wpływom genów 177
Przełomowa koncepcja #6: Najważniejsze środowiska to środowiska wyjątkowe dla każdej jednostki 178
Przełomowa koncepcja #7: Równość szans wymaga różnorodności szans 179

Część 2. Praktyka 181

12. Personalizacja w praktyce 183

A zatem, jak można spersonalizować nauczanie i uczenie się? 184
„Nastawienie” sprzyjające uczeniu się 188
Inne sposoby personalizacji nauczania 193
Podsumowanie 194

13. Jedenaście pomysłów dla polityki edukacyjnej 196

1. Zminimalizowanie podstawowego programu nauczania i sprawdzanie podstawowych umiejętności 196
2. Zwiększenie wyboru 199
3. Odrzucenie etykiet 201
4. Nauczanie „indywidualne” i „klasowe” 203
5. Uczenie dzieci, jak odnosić sukces 205
6. Promowanie równych szans od najmłodszych lat – fundament przyszłego awansu społecznego 207
7. Wyrównywanie możliwości wykraczających poza program nauczania 209
8. Stworzenie dwuetapowego programu nauczania WF 210
9. Zmiana punktu docelowego 211
10. Kształcenie nowych nauczycieli w zakresie genetyki i wyposażenie ich w narzędzia pozwalające przełożyć tę wiedzę na praktykę 213
11. Duże jest piękne 215
14. Przez jeden dzień być ministrem edukacji 217

Indeks nazwisk 228
Indeks rzeczowy 230
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
7,16 zł
7,95 zł

O naturze wojny

"Wojna jest tylko kontynuacją polityki innymi środkami" ? pisał Carl von Clausewitz. Jego traktat "O naturze wojny", opublikowany po raz pierwszy w 1832 roku, już po śmierci autora, do dziś pozostaje najważniejszą rozprawą poświęcon...
23,24 zł
29,80 zł

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 8

Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia ...
11,70 zł
15,00 zł

Raport o stanie edukacji muzealnej Suplement Część 1

Tom pierwszy składa się z wypowiedzi pracowników muzeów w Polsce na temat edukacji muzealnej. Część pierwsza to zapis dyskusji środowiska edukatorów muzealnych, w której ogniskują się główne problemy przed jakimi w pr...
50,74 zł
59,00 zł

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom 6. Szkoły w Wydziale Małopolskim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...
27,14 zł
34,80 zł

Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji

Głównym celem książki jest zaprezentowanie problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci niższych klas szkoły podstawowej oraz sposobów jej stymulacji w procesie kształcenia. Szerokie rozumienie pojęcia zdolności i uzdolni...
15,60 zł
20,00 zł

Community college w XXI wieku. Kreatywność w edukacji zawodowej i innowacyjność w zarządzaniu ? odpowiedzi na nowe wyzwania

W swojej najnowszej publikacji pt. „Community College” Andrzej Murzyn podejmuje się badawczego opracowania jednych z najpopularniejszych instytucji edukacyjnych w USA. Community Collages to ważne w USA i Kanadzie systemy pozwalającym na dostęp do na...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!