Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań
W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, lecz kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj wielowymiarowa i przedsiębiorstwo musi szeroko respektować wymagania społecznej racjonalności gospodarowania, stawać się organizacją przyjazną ludziom, społeczeństwu i środowisku. Swoją przyszłość musi opierać na kapitale ludzkim, zmierzać w kierunku szerszej partycypacji i kreatywności, stawać się organizacją uczącą się, inteligentną, otwartą na wzbogacające ją wartości intelektualne. Musi też swoją egzystencję opierać na wiedzy i etyce, akceptować i realizować w praktyce wartości niezbędne dla integralnego rozwoju jednostek i społeczeństwa, utrwalania humanitarnych zasad współżycia społecznego i współpracy.
Dzisiaj przedsiębiorstwa działają w burzliwym otoczeniu, a w takim otoczeniu mogą się one utrzymać tylko przez kongruencyjną adaptację i kształtowanie swej przyszłości w powiązaniu z wyobraźnią i elastycznością. Szanse na sukces będą więc mieć te przedsiębiorstwa, które potrafią wsłuchać się w swoje otoczenie, postrzegać nieznane dotąd możliwości, rozwijać swój potencjał intelektualny i reagować aktywnie na wyzwania, jakie niesie niepewna, ale jakże fascynująca przyszłość.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7930-500-1
- ISBN druku: 978-83-7641-313-6
- Liczba stron: 328
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie. Nowe wyzwania
Rozdział 1. Nowe warunki działania biznesu1.1. Nowe wymagania stawiane przedsiębiorstwu1.2. Zasady europejskiego stylu zarządzania1.3. Budowa ładu opartego na władzy inteligencji1.4. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwieRozdział 2. Programowanie przyszłości biznesu2.1. Tworzenie wizji przedsiębiorstwa2.2. Programowanie rozwoju firmy2.3. Rozwijanie i doskonalenie marketingu2.4. Pobudzanie i wdrażanie innowacji2.5. Doskonalenie jakości2.6. W kierunku nowoczesnego zarządzaniaRozdział 3. Pracownicy jako kapitał organizacji3.1. Pracownicy w organizacji3.2. Nowe zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)Rozdział 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi4.1. Zasoby ludzkie jako fundamentalny filar strategii firmy4.2. Strategiczne planowanie zasobów ludzkich4.3. Zasoby ludzkie jako czynnik kreowania kluczowych umiejętności firmyRozdział 5. Zachowania ludzi w organizacji5.1. Osobowość człowieka i jej wpływ na zachowanie się w pracy5.2. Sposoby zachowania się ludzi w organizacjiRozdział 6. Nowe zasady współdziałania ludzi w organizacji6.1. Nowe zadania stawiane kierowaniu6.2. Nowy układ wzajemnych zależności6.3. Tworzenie nowego stylu kierowania6.4. Kreowanie motywacji sukcesu6.5. Doskonalenie sytemu komunikacji6.6. Kierowanie w przyszłościRozdział 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji7.1. Imperatyw wprowadzania zmian7.2. Rodzaje zmian i metody ich dokonywania7.3. Opory wobec zmian w przedsiębiorstwie7.4. Taktyka wprowadzania zmian w organizacji7.5. Kultura organizacyjna i jej elementy7.6. Zmiana kultury organizacyjnej firmyRozdział 8. Nowe zasady prowadzenia biznesu8.1. Stosowanie zasad etyki8.2. Ochrona wartości środowiska8.3. Troska o dobrą reputację8.4. Zadania dla menedżerów jutraRozdział 9. Nowe zadania i kryteria oceny menedżerów9.1. Imperatyw skutecznego i sprawnego zarządzania9.2. Warunki i kryteria skutecznego zarządzania9.3. Cechy i umiejętności skutecznego menedżera9.4. W kierunku nowego zarządzaniaZakończenieBibliografia