Intervention to facilitate Narrative Development
Umiejętność opowiadania jest określana jako krytyczne powiązanie z pomyślnymi wynikami w szkole. W tej dziedzinie przeprowadzono wiele badań opisowych, ale badania interwencyjne są rzadkością. W niniejszych badaniach wykorzystano nową hybrydową metodę interwencji, która obejmowała trzy obszary rozwoju narracji, złożoność językową, informacje ewaluacyjne i gramatykę opowieści. W badaniu tym wzięło udział trzydzieścioro dzieci (średnia wieku 4,6 roku). Przed i po interwencji oceniano umiejętności dzieci w zakresie języka i trzech różnych zadań narracyjnych. Do grupy interwencyjnej przydzielono piętnaście dzieci, a pozostałe piętnaście dzieci, które były ściśle dopasowane do grupy interwencyjnej pod względem swoich najlepszych umiejętności językowych, posłużyło jako grupa kontrolna. W ciągu sześciu tygodni 15 dzieci otrzymało 12 sesji interwencyjnych, które za każdym razem trwały 30 minut. Po interwencji, grupa interwencyjna wykazała poprawę we wszystkich trzech zadaniach narracyjnych, które zostały zastosowane. W szczególności, przypomniały sobie więcej informacji i użyły bardziej złożonych zdań w zadaniu opowiadania historii.