Klasa robotnicza i szkoła robotnicza
Książka ta jest studium przypadku czterech studentów college'u z klasy robotniczej, należących do pierwszego pokolenia. Studium kronikuje doświadczenia tych studentów podczas ich pierwszego semestru w college'u. Pytanie badawcze dla tego studium brzmiało: W jaki sposób studenci college'u z klasy pracującej, należący do pierwszego pokolenia, dokonują niezbędnych akademickich, społecznych i kulturowych dostosowań do college'u? Badanie skupiło się na przygotowaniu tych studentów do studiów, wsparciu, jakie postrzegali jako otrzymane w związku z uczęszczaniem do college'u, ich poczuciu przynależności do kampusu uniwersyteckiego oraz na tym, jak ich klasa społeczna wpłynęła na ich doświadczenie w college'u. Badanie wykazało, że klasa społeczna studentów miała negatywny wpływ na ich zdolność do osiągnięcia sukcesu w college'u. Książka ta została napisana dla administratorów szkolnictwa wyższego, doradców akademickich i członków wydziału i jest przydatna dla profesjonalistów, którzy chcą dowiedzieć się więcej o doświadczeniach pierwszego pokolenia studentów z klasy robotniczej. Jest ona również przydatna dla administratorów szkół wyższych, którzy pracują nad zwiększeniem wskaźników retencji tych samych studentów.