Lekarz i przedsiębiorczość. Od teorii do praktyki
W publikacji zaprezentowano katalog pozamedycznych ról, jakie lekarz może pełnić, prowadząc prywatną praktykę lekarską. Praca obejmuje zarówno zagadnienia związane z funkcjonowaniem profesjonalnego gabinetu lekarskiego jako podmiotu rynkowego, jak i te związane z kompetencjami emocjonalnymi, będącymi ważnym komponentem w działaniach lekarza występującego w roli przełożonego i usługodawcy. Książka wzbogacona została o kwestionariusze samooceny, dzięki którym czytelnik będzie mógł odnieść omówione w książce zagadnienia do swojej aktywności zawodowej.
Adresaci:
Opracowanie jest skierowane zarówno do praktykujących lekarzy, menedżerów podmiotów opieki zdrowotnej, jak i do studentów kierunków medycznych, ekonomicznych i zarządzania.
"Książka podejmuje aktualny problem biznesowej aktywności lekarzy, ich postaw i zachowań przedsiębiorczych, tak ważnych w praktyce funkcjonowania komercyjnego rynku usług medycznych (
). Prowadzenie podmiotów leczniczych i praktyk lekarskich wymaga od lekarzy aktywności przedsiębiorczej, co oznacza dostrzeganie zmian zachodzących na rynku usług medycznych, podejmowanie działań zorientowanych na przyszłość, aby funkcjonowanie podmiotu leczniczego było nastawione na odkrywanie szerokiej gamy potencjalnych zmian (i postrzeganie ich jako szans) oraz właściwe ich wykorzystywanie".
Z recenzji
Prof. nadzw. dr hab. Edwarda Stawasza
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-7082-0
- ISBN druku: 978-83-264-3248-4
- EAN: 9788326470820
- Liczba stron: 256
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 9 Wstęp | str. 11 Rozdział 1 Gabinet lekarski na rynku | str. 15 1. Wykonywanie działalności leczniczej przez podmioty lecznicze - podstawowe zagadnienia | str. 15 2. Gabinet lekarski podmiotem usług profesjonalnych | str. 20 3. Rynek usług zdrowotnych | str. 25 4. Analiza otoczenia rynkowego | str. 36 5. Reasumpcja | str. 48 Rozdział 2 Role lekarza w gabinecie | str. 51 1. Archetypowe role lekarza | str. 51 2. Lekarz jako przedsiębiorca | str. 55 3. Lekarz jako menedżer | str. 57 4. Lekarz - przełożony vs przywódca | str. 70 5. Lekarz jako partner rynkowy | str. 89 6. Reasumpcja | str. 94 Rozdział 3 Lekarz w roli przedsiębiorcy | str. 97 1. Przedsiębiorczość w literaturze - zarys zagadnienia | str. 97 2. Pojęcie przedsiębiorcy - wybrane aspekty | str. 109 3. Intencje działań zawodowych | str. 114 3.1. Potrzeby zaspokajane w miejscu pracy - aspekt teoretyczny | str. 114 3.2. Motywy podejmowanych działań - aspekt empiryczny | str. 118 4. Umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze lekarzy | str. 126 4.1. Postawy przedsiębiorcze - aspekt teoretyczny | str. 126 4.2. Samoocena umiejętności i kompetencji przedsiębiorczych lekarzy - aspekt empiryczny | str. 134 5. Reasumpcja | str. 143 Rozdział 4 Kompetencje emocjonalne w życiu zawodowym lekarza | str. 145 1. Inteligencja i kompetencja moralna | str. 145 2. Inteligencja emocjonalna | str. 158 2.1. Istota inteligencji emocjonalnej | str. 158 2.2. Kompetencje emocjonalne | str. 159 2.3. Intuicja | str. 165 3. Praca emocjonalna | str. 168 3.1. Zaangażowanie - aspekt teoretyczny | str. 168 3.2. Nastawienie pracowników wobec pacjentów - ujęcie empiryczne | str. 172 3.3. Nastawienie pracowników wobec miejsca pracy - aspekt empiryczny | str. 174 4. Wypalenie zawodowe | str. 178 4.1. Stres w miejscu pracy | str. 178 4.2. Istota i objawy wypalenia zawodowego | str. 182 5. Reasumpcja | str. 186 Rozdział 5 Zmiana w funkcjonowaniu podmiotu leczniczego jako wyraz przedsiębiorczości | str. 189 1. Zmiany w kulturze organizacyjnej podmiotu leczniczego | str. 189 1.1. Istota kultury organizacyjnej | str. 189 1.2. Zmiany w systemie kulturowym | str. 195 1.3. Innowacja jako instrument przedsiębiorczości | str. 206 2. Wiedza w gabinecie lekarskim | str. 214 2.1. Zarządzanie wiedzą w gabinecie | str. 214 2.2. Lekarz jako pracownik wiedzy | str. 219 3. Podmiot leczniczy jako organizacja pozytywna | str. 224 3.1. Nowy paradygmat w psychologii pozytywnej | str. 224 3.2. Organizacja pozytywna | str. 227 4. Reasumpcja | str. 231 Zakończenie | str. 233 Bibliografia | str. 239