Ruch Muzyczny 10/2023
#10/2023
W numerze między innymi:
Nigel Kennedy: Szkoda czasu na maile – mówi słynny skrzypek w rozmowie okładkowej z Łucją Siedlik
Kim jesteś słuchaczu? Agnieszka Nowok-Zych pyta w instytucjach muzycznych o uczestników koncertów. Ziemowit Socha kreśli portret polskiego melomana, a Katarzyna Ryzel rozmawia z Alicją Cudną, jedną z najdłużej pracujących w Filharmonii Narodowej bileterek.
Relacje z festiwali: Dni Muzyki Nowej, Wszystkie Mazurki Świata, Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów, Jazz nad Odrą, licznych koncertów oraz spektakli: „Bastarda” w brukselskim Théâtre Royal de La Monnaie, „Tristan i Izolda” w Opera Vlaanderen w Antwerpii, „Wesoła wdówka” w Bydgoszczy, „We Will Rock You” w Teatrze Roma.
Recenzje dziesięciu albumów, m.in. bachowskiego nagrania Bruce’a Liu, nowej płyty Beatrice Rany, „From Ukraine, For Ukraine”, a także książek: „Zrozumieć muzykę” Rogera Scrutona, oraz „Dzieła muzyczne w muzeum wyobraźni” Lydii Goehr.
Dariusz Marciniszyn kreśli portret Michela Blocka, a Jan Topolski wspomina Giselę Gronemeyer.
Mateusz Rusowicz przesyła Muzyczną Pocztówkę z Krzeszowa.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Z życia melomana – kto i jak kocha muzykę – Agnieszka Nowok-Zych
Portret melomanów muzyki poważnej i szkic jego uzupełnień – Ziemowit Socha
Alicja Cudna: Nasi melomani czują się jak u siebie – Katarzyna Ryzel
RELACJE
Wściekłość i wrzask – Natalia Glinka-HebelPołączeni w Mazurkach – Katarzyna Ryzel
W poszukiwaniu przestrzeni – Olga Demeter
Jubileuszowy program – Małgorzata Komorowska
O czym tu pisać? – Maciej Krawiec
Absolutna władza reżysera – Jacek Kornak
Hipnotyzujące studium pożądania – Leszek Bernat
Wdówka po liftingu – Gabriela Ułanowska
Musical lepszy niż w Londynie – Jacek Marczyński
WYDAWNICTWA
Ma być miło – Mateusz CiupkaZ organów na orkiestrę – Witold Paprocki
Płytoteka#: Konkursowy falstart – Dariusz Marciniszyn
Pianistyczne moratorium – Dariusz Marciniszyn
O jakiego Martinů walczyliśmy? – Łucja Siedlik
Oscylowanie w granicach poznania – Wioleta Żochowska
Estetyka czy archiwistyka – Łucja Siedlik
Zmienne, niewiadome – Piotr Tkacz-Bielewicz
Haskala i Moniuszko – Filip Lech
Podróż do kresu jazzu – Piotr Tkacz-Bielewicz
Słuchanie i nieposłuszeństwo – Paweł Siechowicz
Co się stało około roku 1800? – Krzysztof Bilica
ROZMOWA
Nigel Kennedy: Gra musi być warta swej ceny – Łucja Siedlik
SWOBODA RUCHU
Michel Block. Wizjoner o wielu obliczach – Dariusz MarciniszynPożegnanie z Frau Musica Nova: Gisela Gronemeyer (1954–2023) – Jan Topolski
OD REDAKCJI
Głowa w filharmonii, nogi w operze? – Dominika Micał
FELIETON
Sztuka wielkich papug – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
Słuchać jednym uchem – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
Muzyczne pocztówkiGadający Jeleń i Nowa Jerozolima na końcu świata – Mateusz Rusowicz