Technologie mobilne w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw
Niniejsza publikacja stanowi oryginalne opracowanie łączące profesjonalną charakterystykę nowoczesnych technologii mobilnych w łańcuchach dostaw współczesnych firm z przykładami ich zastosowań w praktyce.
Autorzy pragnęli zrealizować główny cel, jakim jest identyfikacja technologii mobilnych w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz określenie wpływu ich zastosowań na modele biznesowe i konkurencyjność przedsiębiorstw oraz łańcuchów dostaw.
Część pierwsza książki, pt. „Trendy rozwojowe w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw”, stanowi wprowadzenie do tematyki niniejszej publikacji.
Część druga, zatytułowana: „Zastosowanie technologii mobilnych – studia przypadków”, prezentuje przykłady dobrych praktyk wykorzystania opisywanych technologii w wybranych obszarach zarządzania. Ich dobór miał na celu prezentację różnorodnych aspektów zastosowań.
Ostatnia, trzecia cześć publikacji, pt. „Stan obecny i perspektywy rozwoju technologii mobilnych w przyszłości – wywiady z ekspertami” prezentuje wypowiedzi menedżerów z różnych przedsiębiorstw dotyczące m.in. obecnego i przyszłego rozwoju technologii mobilnych, zmian postaw pracowników i partnerów biznesowych wobec ich zastosowań oraz dynamiki korzyści w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw w czasach mobilnej rewolucji.
Podstawową wartością książki, opracowanej przez zespól młodych naukowców Uniwersytetu Łódzkiego, jest unikatowy na polskim rynku wydawniczym potencjał, jaki może ona wnieść do poznania i zrozumienia trendów rozwoju technologii mobilnych. Wpisuje się ona znakomicie w rozwój gospodarki elektronicznej i pozwala zrozumieć istotną rolę tych technologii w budowaniu innowacyjności oraz przewagi konkurencyjnej firm i sieci w XXI w. W polskiej literaturze przedmiotu ciągle brak jest pozycji poświęconej tej tematyce i właśnie niniejsza publikacja może wypełnić przynajmniej w części tę lukę. Będzie ona z pewnością ciepło przyjęta przez studentów jako pozycja dająca szansę uzupełnienia, rozszerzenia i uaktualnienia ich wiedzy, ale powinna też znaleźć szersze grono Czytelników w środowisku zarówno akademickim, jak i biznesowym.
prof. SGH dr hab. Krzysztof Rutkowski,
Katedra Logistyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie