Ustawa o prawach konsumenta
Publikacja przygotowana przez prawników dla przedsiębiorców. Omawia obowiązujące od 25 grudnia 2014 roku rewolucyjne zmiany przepisów regulujących działalność online. Poszczególne rozdziały zostały wzbogacone przykładami z praktyki, fragmentami decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wyrokami sądów powszechnych, przykładowymi klauzulami abuzywnymi oraz wytycznymi Komisji Europejskiej w sprawie stosowania nowych przepisów. Książka uwzględnia również zmiany przepisów dotyczących kontroli i postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów prowadzonych przez Prezesa UOKiK.
Autorzy szczegółowo omawiają zmiany w relacji przedsiębiorca-konsument dotyczące:
- odstąpienia od umowy – ile czasu ma konsument na odstąpienie od umowy, czy można zwrócić towar uszkodzony, czy przedsiębiorca musi zwrócić koszt dostawy;
- obowiązków informacyjnych – co zmienić w ścieżce zakupowej sklepu internetowego, co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego, jak poprawnie oznaczyć przycisk służący złożeniu zamówienia w e-sklepie;
- odpowiedzialności przedsiębiorcy – jakie uprawnienia ma przedsiębiorca podczas kontroli prowadzonej przez Prezesa UOKiK, czy postępowanie może dotyczyć praktyki, która została zaniechana, jak skutecznie uchronić się przed karą pieniężną.
Komentarz ma praktyczny i nowatorski układ – poszczególne artykuły ustawy zostały pogrupowane w bloki tematyczne, tak aby czytelnik mógł z łatwością zapoznać się z wybranym zagadnieniem bez konieczności analizowania ustawy "przepis po przepisie".