Wprowadzanie zmiany w organizacji - Outlet
Współczesne organizacje muszą być zdolne do przeprowadzania szybkich i głębokich zmian strategicznych. Wahania koniunktury, zmienne preferencje klientów oraz rosnąca presja ze strony rynków finansowych powodują, że firmy, które chcą osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną, muszą szybko i umiejętnie weryfikować własną strategię.
Zarządzanie zmianą jest obecnie jedną z najważniejszych kompetencji każdego menedżera, łączącą wiedzę i umiejętności z obszaru odnowy strategicznej, zarządzania zasobami ludzkimi oraz przywództwa. Wprowadzanie zmiany jest procesem obejmującym m.in.: analizę sytuacji przedsiębiorstwa i warunków zewnętrznych, kreowanie właściwych postaw wśród pracowników czy diagnozę strategiczną. Każdy z tych elementów należy zrealizować we właściwej kolejności i w odpowiedni sposób, żeby implementowanie zmiany zakończyło się sukcesem. Pomyłka na jakimkolwiek etapie może mieć zgubne skutki dla organizacji.
Bert Spector w jasny i klarowny sposób opisuje wymienione zagadnienia, korzystając z przykładów zaczerpniętych z największych, międzynarodowych firm, takich jak: Netflix, ASDA, Renault, Petrobas czy Nissan Motors. Rozwiązania zastosowane w tych korporacjach są podstawą prezentowanej teorii.
Książka jest obowiązkową lekturą dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, osób zajmujących się doradztwem gospodarczym oraz rozwojem firm.
Bert Spector jest profesorem w College of Business Administration, Northeastern University. Specjalizuje się w tematyce wprowadzania i zarządzania zmianą.
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301172510
-
EAN:
9788301172510
-
Liczba stron:
256
-
Wymiary:
17.0x24.0cm
-
Waga:
0.40kg
-
Tytuł oryginalny:
Implementing organizational change. Theory into practice.