ZARZĄDZANIE OPERACYJNE
Zarządzanie operacyjne to administrowanie praktykami biznesowymi w celu stworzenia najwyższego możliwego poziomu efektywności w organizacji. Chodzi o jak najbardziej efektywne przekształcanie materiałów i pracy w towary i usługi w celu maksymalizacji zysku organizacji. Zarządzanie operacyjne (OM) to funkcja biznesowa odpowiedzialna za zarządzanie procesem tworzenia towarów i usług. Polega ona na planowaniu, organizowaniu, koordynowaniu i kontrolowaniu wszystkich zasobów potrzebnych do wytworzenia towarów i usług firmy. Natomiast zarządzanie operacyjne polega na maksymalnym wykorzystaniu zasobów firmy. Mogą to być pracownicy (wykonujący więcej pracy, która tworzy wartość), technologia (np. maksymalna wydajność w produkcji), sprzęt (pomagający pracownikom wykonywać więcej pracy) itd. Możesz myśleć o zarządzaniu operacjami jako o trzech poziomach: strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Aby osiągnąć cele firmy, kierownicy operacyjni opracowują strategie. Pod tymi szerokimi strategiami kryją się taktyka, czyli konkretne zadania i kroki do ich realizacji. Menedżerowie operacyjni muszą koncentrować się na problemach, a nie na technikach, ponieważ nie ma narzędzi, które by je wszystkie dostarczały.