Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniają...więcej »
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące ...więcej »
Książka nie tylko ma wartość poznawczą, lecz także praktyczną, ponieważ łączy wiedzę podstawową z kilku działów psychologii z jasno przedstawionymi zastosowaniami i uwagami dotyczącymi możliwoś...więcej »
Podręcznik został napisany z myślą o wszystkich studentach będących przedstawicielami młodej części zmieniającego się społeczeństwa informacyjnego, przygotowujących się obecnie, w ramach przedmiotu...więcej »
Do dziś nie udało się rozstrzygnąć na ile programy edukacji są wyrazem autonomii szkoły wyższej, a na ile narzucane przez re¬sort. Praktycznym rozwiązaniem jest tu racjonalny kompromis, uwzględ...więcej »
VI tom serii wydawniczej „Informatyka a filozofia” W prezentowanym wyborze tekstów zagadnienie zaufania podjęto w sposób możliwie aktualny i wszechstronny. Odn...więcej »
Puszczałam na lekcji film. Miałam kłopot ze sprzętem. Był obraz, były napisy, ale dźwięk był bardzo cichy. Próbowałam go podgłośnić, majstrowałam przy komputerze, nie widząc ekranu. Zajęło m...więcej »
W obecnej społeczno-kulturowej sytuacji funkcjonowania szkoły, w której potęgują się ryzykowne zachowania uczniów, pojawia się problem: jak wykorzystywać wiedzę o zagrożeniach i bezpi...więcej »
Celem niniejszej publikacji było podsumowanie, najważniejszych faktów na temat szkolnictwa na terenie Śląska Cieszyńskiego, przede wszystkim szkolnictwa polskiego, od początku jego istnienia...więcej »
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem je...więcej »
Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów. Książka: uk...więcej »
W tej zwięzłej książce doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych opisali, jak można wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Wykonywanie ...więcej »
Kompendium wiedzy z zakresu szkolnej edukacji historycznej! Edukacja obywatelska w szkole została pomyślana jako przewodnik dla obecnych i przyszłych nauczycieli. Zawiera wskaz&oa...więcej »
Problematyka poruszana w niniejszej publikacji będzie przybliżała zarówno problemy związane z zagrożeniami, jak również z korzyściami płynącymi z szeroko pojętych mediów, szcze...więcej »
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są im...więcej »
Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych prze...więcej »
Podręcznik „wrósł” na dobre w krajobraz polskiej szkoły. Stanowi najważniejszy element wyprawki małego ucznia, przekraczającego po raz pierwszy szkolne progi, wyznacza rytm i tre...więcej »
Tom Szkoła/Pismo jest pierwszą w Polsce autorską propozycją podjęcia problematyki antropologii szkoły oraz szkolnej piśmienności. Są w nim prezentowane przekłady klasycznych bądź najnowszych tekst&...więcej »
Dyskusja w środowisku polityków społecznych przyczynia się do wzbogacenia piśmiennictwa na temat współczesnych problemów i stanowi podstawę rekomendacji nowych rozwiązań. Jedny...więcej »
W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konfe...więcej »