11 zasad projektowania architektury oprogramowania (ebook)
Michael Keeling, doświadczony architekt oprogramowania, dzieli się tajnikami swojej pracy
Zostałeś architektem oprogramowania niedawno, a może pracujesz na tym stanowisku od dłuższego czasu? Na pewno wiesz, że dobry architekt oprogramowania musi dbać o stałe podnoszenie swoich kompetencji i poszerzanie wiedzy. Dlatego przygotowaliśmy ebook 11 zasad projektowania architektury oprogramowania, dzięki któremu zdobędziesz nowe kompetencje i zobaczysz, co zrobić, żeby Twoje oprogramowanie było coraz lepsze.
Dzięki publikacji poznasz 11 zasad projektowania architektury oprogramowania i dowiesz się, jak:
- opracować strategię projektowania architektury
- wczuć się w potrzeby interesariuszy projektu
- poszukiwać wymagań istotnych dla architektury oprogramowania
- jak wybrać architekturę (zanim ona wybierze Ciebie)
- stworzyć fundamenty z użyciem wzorców
- zarządzać złożonością za pomocą sensownych modeli
- prowadzić architektoniczne warsztaty projektowe
- wizualizować decyzje projektowe
- opisywać architekturę
- korzystać z kart oceny dla architektury
- wzmacniać architektów w zespole
Podnieś swoje umiejętności projektowania architektury oprogramowania na wyższy poziom.
CO ZYSKUJESZ:
- Wygodny dostęp
Z ebooka możesz korzystać z każdego urządzenia w dowolnym miejscu - Uznany autor
Porady od doświadczonego architekta oprogramowania, który pracował m.in. przy projekcie IBM Watson - Praktyczna wiedza
To nie kolejna teoretyczna publikacja, która nie ma nic wspólnego z praktyką. Otrzymasz zbiór porad, które będziesz mógł wykorzystać w swojej pracy
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-01-21920-8
- ISBN druku: 978-83-01-21920-8
- Liczba stron: 172
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OPRACOWYWANIE STRATEGII PROJEKTOWANIA 4 Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu 4 Decydowanie, ile zaprojektować na początku 6 Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem 10 Tworzenie planu projektowania 14 Projekt Lionheart: do tej pory… 15 Co dalej 16 WCZUWANIE SIĘ W INTERESARIUSZY 17 Rozmawianie z właściwymi ludźmi 17 Tworzenie mapy interesariuszy 19 Odkrywanie celów biznesowych 22 Projekt Lionheart: do tej pory… 25 Co dalej 25 W POSZUKIWANIU WYMAGAŃ ISTOTNYCH DLA ARCHITEKTURY 26 Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń 27 Definiowanie atrybutów jakościowych 28 Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych 34 Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę 36 Poszukiwanie potrzebnych informacji 37 Budowanie specyfi kacji ASR 38 Projekt Lionheart: do tej pory… 40 Co dalej 41 WYBÓR ARCHITEKTURY (ZANIM ONA WYBIERZE NAS) 42 Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować 42 Akceptowanie ograniczeń 45 Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych 47 Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków 52 Projektowanie z myślą o zmianach 54 Projekt Lionheart: do tej pory… 56 Co dalej 57 TWORZENIE FUNDAMENTÓW Z UŻYCIEM WZORCÓW 58 Czym jest wzorzec architektoniczny? 58 Wzorzec warstwowy 60 Wzorzec porty i adaptery 61 Wzorzec potoki i fi ltry 62 Wzorzec architektury zorientowanej na usługi 64 Wzorzec publish-subscribe 66 Wzorzec współdzielonych danych 68 Wzorzec wielowarstwowy 69 Wzorzec centrum kompetencji 70 Wzorzec otwartego udziału 72 Wzorzec wielkiej kuli błota 73 Odkrywanie nowych wzorców 73 Projekt Lionheart: do tej pory… 74 Co dalej 74 ZARZĄDZANIE ZŁOŻONOŚCIĄ ZA POMOCĄ SENSOWNYCH MODELI 75 Myślenie o architekturze 75 Projektowanie metamodelu 77 Wbudowywanie modeli do kodu 83 Projekt Lionheart: do tej pory… 87 Co dalej 88 PROWADZENIE ARCHITEKTONICZNYCH WARSZTATÓW PROJEKTOWYCH 89 Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych 90 Wybieranie odpowiednich działań projektowych 95 Zapraszanie właściwych uczestników 97 Zarządzanie grupą 98 Praca z rozproszonymi zespołami 101 Projekt Lionheart: do tej pory… 102 Co dalej 103 WIZUALIZACJA DECYZJI PROJEKTOWYCH 104 Przedstawianie architektury z różnych perspektyw 104 Rysowanie fantastycznych diagramów 112 Projekt Lionheart: do tej pory… 118 Co dalej 118 OPISYWANIE ARCHITEKTURY 119 Opowiadanie całej historii 119 Dopasowywanie metody opisu do sytuacji 121 Szanowanie swoich odbiorców 125 Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy 128 Wyjaśnianie powodów naszych decyzji 131 Projekt Lionheart: do tej pory… 132 Co dalej 133 KARTY OCENY DLA ARCHITEKTURY 134 Ocenianie służy uczeniu się 134 Testowanie projektu 135 Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych 142 Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób ciągły 146 Projekt Lionheart: do tej pory… 150 Co dalej 151 WZMACNIANIE ARCHITEKTÓW W ZESPOLE 152 Promowanie myślenia architektonicznego 153 Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności 154 Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki 155 Delegowanie kompetencji projektowych 156 Wspólne projektowanie architektury 160 Projekt Lionheart: epickie podsumowanie 161 Co dalej 162