50 idei, które powinieneś znać. Historia wojskowości
Historia ludzkości ¬– od imperiów starożytnego świata po supermocarstwa XXI wieku – została niezaprzeczalnie ukształtowana przez konflikty i broń, której używano do ich prowadzenia. Technologie, które doprowadziły do powstania zaawansowanych cywilizacji, bardzo często wykorzystywano także do niszczycielskiej działalności wojennej. Niniejsza książka przedstawia niektóre z najważniejszych broni, fortyfikacji i taktyk wojennych opracowanych w ciągu ostatnich 2500 lat, od starożytnych rydwanów wojennych do wirusa Stuxnet, który w 2007 roku sparaliżował irański program jądrowy. To błyskotliwe wprowadzenie do najbardziej trwałego zjawiska na świecie.
„50 idei, które powinieneś znać” to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21787-7
- ISBN druku: 978-83-01-21715-0
- Liczba stron: 238
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 4 Supermocarstwa świata starożytnego 6 1. Rydwan 6 2. Macedońska falanga 10 3. Helepolis („zdobywca miast”) 14 4. Tryrema 19 5. Rzymski legion 24 6. Legiony w marszu 29 7. Rzymska sztuka oblężnicza 34 Wieki ciemne 38 8. Ciężka kawaleria i kolczuga 38 9. Długie łodzie Wikingów 43 10. Mur tarcz 48 Średniowieczna sztuka walki 52 11. Zamek 52 12. Średniowieczne machiny oblężnicze 57 13. Miecz 62 14. Długi łuk 66 15. Pierwsze działa 70 Proch strzelniczy i rewolucja w sztuce walki 75 16. Wojna na morzu 75 17. Rewolucja Vaubana 79 18. Epoka artylerii 83 19. Siła ognia i frontalny atak 87 Narodziny współczesnej sztuki walki 91 20. Brown Bess (muszkiet skałkowy) 91 21. Mobilna artyleria 95 22. Napoleoński corps d’armée 100 23. Siła ognia na morzu 104 Przemysł i wojna 108 24. Produkcja masowa 108 25. Karabin maszynowy 112 26. Pancernik typu Dreadnought 117 Pierwsza wojna światowa 122 27. Wojna okopowa 122 28. Wojna chemiczna 127 29. Wojna powietrzna 132 30. Samolot bombowy 137 31. Czołg 142 Druga wojna światowa 147 32. Blitzkrieg 147 33. Radar 152 34. Bombardowanie strategiczne 157 35. Wojna pancerna 162 36. Wojna podwodna 168 37. D-Day 171 38. Tajne bronie nazistów 175 39. Myśliwiec eskortowy 180 40. Lotniskowiec 184 41. Kryptologia 189 42. Bomba atomowa 194 Zimna wojna i później 199 43. Rakiety balistyczne 199 44. Helikoptery 204 45. Karabinek automatyczny 209 46. Myśliwiec odrzutowy 214 47. Technologia stealth 219 48. Pociski manewrujące 224 49. Bezzałogowa walka powietrzna 229 50. Cyberwojna 233 Indeks 238