50 idei, które powinieneś znać. Matematyka
Nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej,
część pasjonującej serii:
50 idei, które powinieneś znać
• Kto wynalazł liczbę zero i dlaczego był to jeden z największych wynalazków
w historii matematyki?
• Czy można zmierzyć nieskończoność?
• Dlaczego minuta trwa akurat 60 sekund?
• Czy łopot skrzydeł motyla naprawdę może wywołać potężny sztorm tysiące
kilometrów dalej?
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w tej książce. Autor wyjaśnia 50 fundamentalnych zagadnień z dziedziny matematyki – teoretycznych i praktycznych, banalnych i skomplikowanych – które pozwalają zrozumieć i kształtować świat wokół nas. Odsłania tajemnice sudoku i łamania szyfrów, loterii i hazardu, zarządzania finansami i procentu złożonego. Przedstawia najnowsze problemy matematyczne, w tym rozstrzygnięcie wielkiego twierdzenia Fermata i wartą milion dolarów hipotezę Riemanna.
50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee z głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura dla każdego początkującego erudyty!
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-01-22112-6
- ISBN druku: 978-83-01-20717-5
- Liczba stron: 264
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 4 1. Zero 6 2. Systemy liczbowe 11 3. Ułamki 16 4. Kwadraty i pierwiastki 21 5. π 27 6. e 32 7. Nieskończoność 38 8. Liczby urojone 43 9. Licz by pierwsze 48 10. Liczby doskonałe 54 11. Liczby Fibonacciego 59 12. Złote prostokąty 64 13. Trójkąt Pascala 69 14. Algebra 74 15. Algorytm Euklidesa 79 16. Logika 84 17. Dowód 89 18. Zbiory 95 19. Rachunek 100 20. Konstrukcje 106 21. Trójkąty 111 22. Krzywe 116 23. Topologia 121 24. Wymiar 126 25. Fraktale 131 26. Chaos 136 27. Postulat równoległości 141 28. Geometria dyskretna 146 29. Grafy 151 30. Problem czterech barw 156 31. Prawdopodobieństwo 161 32. Wzór Bay esa 166 33. Problem urodzin 171 34. Rozkłady 176 35. Krzywa normalna 181 36. Łączenie danych 186 37. Genetyka 191 38. Grupy 196 39. Macierze 201 40. Kody i szyfry 206 41. Kombinatoryka 211 42. Kwadraty magiczne 216 43. Kwadraty łacińskie 221 44. Matematyka pieniądza 226 45. Problem diety 231 46. Problem komiwojażera 236 47. Teoria gier 241 48. Względność 246 49. Wielkie Twierdzenie Ferma ta 251 50. Hipoteza Riemanna 256 Słowniczek 261 Indeks 263