50 idei, które powinieneś znać. SZTUKA
Nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej serii „50 idei, które powinieneś znać”.
Jak powstawały malowidła ścienne w starożytnym Egipcie? Dlaczego Leonardo da Vinci pozostawił tak wiele nieukończonych projektów? Kto jako pierwszy użył określenia „impresjonizm”? Czym była
sztuka ziemi? Jeżeli kiedykolwiek nurtowały cię te pytania, odpowiedzi znajdziesz w tej książce, będącej znakomitym wprowadzeniem do świata sztuki. W 50 krótkich i wciągających esejach autorka odkrywa przed czytelnikami tajniki arcydzieł – od prehistorycznych malowideł naskalnych po sztukę nowych mediów. Prezentuje wiodące nurty artystyczne, style, odsłania kulisy powstawania słynnych obrazów, opowiada o funkcjach, jakie
malarstwo czy
rzeźba pełniły przez wieki, objaśnia znaczenie fachowych terminów. Szuka odpowiedzi na pytanie, dlaczego połączenie różnych elementów: tradycji, technik, materiałów, technologii, otoczenia, wydarzeń społecznych i politycznych oraz osobowości twórcy zaowocowało powstaniem niespodziewanych, inspirujących lub zaskakujących innowacji w dziedzinie historii sztuki.
50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee z głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura dla każdego początkującego erudyty!
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21129-5
- ISBN druku: 978-83-01-21128-8
- Liczba stron: 352
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 4 OD PREHISTORII DO POSTRENESANSU 6 1. Sztuka prehistoryczna 6 2. Sztuka starożytnego Egiptu 11 3. Sztuka grecka w okresie klasycznym 16 4. Sztuka buddyjska 20 5. Sztuka bizantyńska 24 6. Sztuka gotycka 29 7. Wczesny renesans 33 8. Dojrzały renesans 37 9. Manieryzm 42 ROZWÓJ NOWYCH NAUK 46 10. Barok 46 11. Złoty Wiek malarstwa holenderskiego 50 12. Rokoko 54 13. Klasycyzm 58 14. Romantyzm 62 15. Akademizm 67 16. Ukiyo-e 72 17. Bractwo Prerafaelitów 76 NARODZINY MODERNIZMU 80 18. Realizm 80 19. Impresjonizm 84 20. Symbolizm i estetyzm 88 21. Postimpresjonizm 92 22. Neoimpresjonizm 96 23. Secesja 100 24. Fowizm 104 25. Ekspresjonizm 108 26. Kubizm 113 27. Futuryzm 117 28. Shin Hanga 122 WYZWANIE I ZMIANA 126 29. Dadaizm 126 30. Suprematyzm 130 31. Konstruktywizm 134 32. Neoplastycyzm 138 33. Bauhaus 142 34. Malarstwo metafizyczne 147 35. Renesans harlemski 151 36. Muralizm meksykański 156 37. Neue Sachlichkeit 161 38. Surrealizm 166 39. Realizm społeczny 170 40. Ekspresjonizm abstrakcyjny 175 41. Malarstwo barwnych płaszczyzn 179 NOWE KIERUNKI 184 42. Pop-art 184 43. Op-art 188 44. Minimalizm 193 45. Konceptualizm 198 46. Performance 202 47. Sztuka ziemi 206 48. Neoekspresjonizm 211 49. Hiperrealizm 215 50. Sztuka nowych mediów 220 Słowniczek 225 Indeks 228