Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Zamawiaj najtaniej - Orlen paczka

ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2005

  • Seria / cykl: Język Polski dla Cudzoziemców

  • Autor: Anna Seretny, Ewa Lipińska

  • Wydawca: Universitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 21,00 zł
16,80
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,20 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

To pozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Władysław Miodunka – WSTĘP 11
OD AUTOREK 13
WPROWADZENIE 15
CZĘŚĆ I
NAUCZANIE CZĘŚCI
SYSTEMU JĘZYKOWEGO POLSZCZYZNY
NAUCZANIE WYMOWY I INTONACJI 23
I. Fonetyka . . 23
II. Wymowa i jej znaczenie w opanowywaniu języka obcego . 28
III. Miejsca trudne 31
IV. Techniki nauczania wymowy 37
V. Podsumowanie . . 43
NAUCZANIE PISOWNI . 45
I. Alfabet 45
II. Pismo a mowa 46
III. Zasady pisowni . . 47
IV. Ortografia w nauczaniu języka polskiego jako obcego . 49
V. Techniki nauczania pisowni 55
NAUCZANIE SŁOWNICTWA . . 75
I. Słownictwo a kompetencja komunikacyjna 75
II. Kompetencja leksykalna . 76
III. Dobór materiału leksykalnego . . 80
IV. Słownictwo w nauczaniu języka polskiego jako obcego . . 83
V. Techniki nauczania słownictwa . 85
VI. Gęstość słownictwa . 99
VII. Słownictwo a sprawności językowe 100
VIII. Słowniki użyteczne w nauce języka polskiego jako obcego 105
IX. Repetitio est mater studiorum 110
NAUCZANIE GRAMATYKI . . 111
I. Gramatyka w nauczaniu języka obcego . 111
II. Kompetencja gramatyczna . . 112
III. Gramatyka pedagogiczna a gramatyka naukowa 113
IV. Pierwsze programy gramatyczne do nauczania języka polskiego
jako obcego . . 115
V. Uwagi ogólne na temat nauczania gramatyki . . 116
VI. Techniki nauczania gramatyki 117
VII. Poprawianie błędów . 132
VIII. Podsumowanie . . 133
CZĘŚĆ II
NAUCZANIE I ROZWIJANIE
SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU . 137
I. Słuchanie ze zrozumieniem . 137
II. Słyszenie a słuchanie . 137
III. Efektywność słuchania . . 138
IV. Słuchanie a mówienie 140
V. Słuchanie a czytanie . 142
VI. Sprawność rozumienia ze słuchu 143
VII. Techniki nauczania rozumienia ze słuchu . . 146
VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem . . 154
IX. Wskazówki praktyczne . . 159
X. Podstawowe zasady nauczania rozumienia ze słuchu . 161
MÓWIENIE 163
I. Komunikowanie (porozumiewanie się) . 163
II. Komunikacja werbalna . . 164
III. Komunikacja niewerbalna 165
IV. Kod mówiony a kod pisany . 168
V. Kod mówiony – kiedy i jak go uczyć? . . 172
VI. Techniki nauczania mówienia . . 177
VII. Łączenie mówienia z innymi sprawnościami . . 183
VIII. Ocena postępów w mówieniu . . 183
IX. Podstawowe zasady nauczania mówienia . . 184
NAUCZANIE CZYTANIA 185
I. Czytanie . 185
II. Akt czytania a sprawność czytania . . 187
III. Czytanie w nauczaniu języka obcego . . 188
IV. Metody nauczania języków obcych a sprawność czytania . 193
V. Materiały do nauczania czytania . 195
VI. Cele nauczania czytania w języku obcym . . 198
VII. Techniki nauczania czytania w języku obcym . . 200
VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem . 204
IX. Podsumowanie . . 226
PISANIE 227
I. Komunikacja pisemna 227
II. Dlaczego pisanie jest trudne? 228
III. Pisanie a czytanie . 230
IV. Język pisany a język mówiony . . 231
V. Język pisany – czy i jak go uczyć? 234
VI. Techniki nauczania pisania . . 245
VII. Poprawa i ocena prac . 247
CZĘŚĆ III
KONTROLA WYNIKÓW W NAUCZANIU
JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO
TESTY JĘZYKOWE I ICH RODZAJE. KRYTERIA POPRAWNOŚCI TESTU
JĘZYKOWEGO . 255
I. Wstęp . 255
II. Klasyfikacja testów 255
III. Kryteria poprawności testu . 259
IV. Ewaluacja 266
TYPY ZADAŃ TESTOWYCH W TESTOWANIU ZNAJOMOŚCI
JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO . . 269
I. Wstęp . 269
II. Rodzaje zadań testowych i jednostek testu . 270
III. Przykłady zadań testowych w testowaniu języka polskiego jako
obcego 277
CZĘŚĆ IV
ANEKS
CERTYFIKATOWE EGZAMINY Z JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO 299
I. Certyfikacja . . 299
II. Ogólny opis umiejętności językowych dla poszczególnych poziomów
zaawansowania 301
PODRĘCZNIKI I POMOCE DYDAKTYCZNE. WYBÓR . . 309
Podręczniki ogólne . . 309
Podręczniki do nauczania wymowy polskiej 310
Pomoce do nauczania ortografii . 311
Pomoce do nauczania słownictwa . . 311
Pomoce do nauczania gramatyki . 311
Pomoce do nauczania rozumienia ze słuchu 312
Pomoce do nauczania mówienia . 313
Pomoce do nauczania czytania . . 313
Pomoce do nauczania pisania 313
Zbiory testów . 314
Słowniki ogólne języka polskiego (wybór) . . 314
Słowniki specjalistyczne . 314
Słowniki ogólne dla cudzoziemców . 315
Słowniki specjalistyczne dla cudzoziemców 315
BIBLIOGRAFIA 316
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

Język polski? Chcę i mogę! Część II: A1+

Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem: Język polski – chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach, jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wsz...

Między ideą, pasją a działaniem. Księga jubileuszowa dedykowana dr. hab. Marianowi Mitrędze - 21 Jednostka pomocnicza jako ogniwo samorządu gminy

W pracy podjęto problematykę z zakresu polityk publicznych, w tym przede wszystkim polityki społecznej. Ponadto analizie poddano kwestie związane z teoretycznym i praktycznym wymiarem demokracji, myślą społeczno-polityczną, stosunkami międzynarodowymi ...
4,00 zł

Multimedialny wymiar edukacji - Z komputerem za pan brat, czyli jak wprowadzać dzieci w skomputeryzowany świat

Żyjemy w czasach, które charakteryzuje niezwykła dynamika zmian we wszystkich obszarach funkcjonowania współczesnego społeczeństwa. Dokonuje się przemiana cywilizacyjna, której cechą charakterystyczną jest rozwój nauki i zwi...
9,00 zł

„Tylko ziemia się nie zmienia” Poznań 2020 Jarosław Macała Wyobrażenia geopolityczne w polskiej muzyce popularnej po 1989 roku - Spis treści + wstęp

Zdjęcie - Jarosław Macała, historyk i politolog. Profesor uczelni w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Zielonogórskiego. Autor ponad 130 publikacji naukowych. Zainteresowania badawcze: myśl polityczna, geopolityka, ruchy spo...

Cześć, jak się masz? Część 2

Komentarz gramatyczny w języku angielskim!Kontynuacja książki "Cześć, jak się masz?" stanowi odpowiedni podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A2.

Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych

Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpre...
32,00 zł

Rak trzustki, czyli jak wygrać z cichym zabójcą

Najwybitniejszy specjalista w Polsce od raka trzustki o chorobie, która zabiła Annę Przybylską, Patricka Swayze i Steve’a Jobsa. Leczenie nowotworów trzustki to jedno z najtrudniejszych wyzwań współcz...

Języki specjalistyczne. Teoria i praktyka glottodydaktyczna - 03 CLILiG a nauczanie języka biznesu

Tom został poświęcony zdefiniowaniu pojęcia „języki specjalistyczne”, jak również ukazaniu pewnych problemów i dylematów, na jakie napotykają nauczyciele języków obcych, których zadaniem jest kształcenie j...

Choroba – ciało – dusza w literaturze i kulturze - 13 Choroba jako obcy w metaforze ciała politycznego. Rozwój strategii kooptacji i adaptacji "chorego" elementu społecznego — analiza na podstawie tekstów kultury anglosaskiej XVII i XXI wieku

Projekt konferencji, jak również prezentowany czytelnikom tom jest pierwszą tego typu publikacją w Polsce, która podejmowała zagadnienie językowych/tekstualnych/kulturowych praktyk choroby, analizowała kontekstualizacje ciała chorego w od...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!