Aesthetic Energy of the City
In this book, metaphorically referring to the concept of energy, we wish to point out that it is possible to talk about aesthetic energy and that this concept is very useful in the discussion on the subject of the city. We ask representatives of various specialisations about the possibility of obtaining and maintaining aesthetic energy, therefore different research perspectives and seemingly distant objects of research – from architecture and urban space through street art and parkour to aesthetic theories – appear in individual chapters. The reflections of authors always revolve around the aesthetic object or the aesthetically experiencing entity. We finish the book with statements made by practitioners – culture organisers from nongovernmental organisations who use art to transfer energy to people and recover aesthetic energy of places. These kind of manifestos also illustrate the circulation of aesthetic energy: private organisations protect public/social values, draw attention to the condition of public places and recover these places for the individual, personal aesthetic experience. We hope that as a result of our own, mutually corresponding, though sometimes polemical positions, we will give birth to work that will be directed towards the aesthetic development of cities and the improvement of the quality of our experience.
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Gralińska-Toborek, Wioletta Kazimierska-Jerzyk
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-8088-152-5
- ISBN druku: 978-83-8088-151-8
- Liczba stron: 198
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
NOTES ON THE PHOTOS AND ACKNOWLEDGMENTS 7 Agnieszka Gralińska-Toborek, Wioletta Kazimierska-Jerzyk, INTRODUCTION 11 I. AESTHETIC ENERGY OF ART, IDEAS, PLACES AND HUMAN RELATIONS 17 Antoni Remesar, NEW URBAN DECORUM? CITY AESTHETICS TO AND FRO 19 Slavica Stamatovic Vuckovic, URBAN SPACE: THE PHENOMENA OF UNFINISHED IN THE CITIES OF MONTENEGRO 55 Wioletta Kazimierska-Jerzyk, AESTHETIC ENERGY OF AN ORDINARY PLACE 67 Agnieszka Gralińska-Toborek, STREET ART AND SPACE 85 Susan Hansen, Danny Flynn, “DARLING LOOK! IT’S A BANKSY!” VIEWERS’ MATERIAL ENGAGEMENT WITH STREET ART AND GRAFFITI 103 Justyna Mokras-Grabowska, CREATING AN ART TOURIST SPACE IN THE URBAN SPHERE OF LODZ – A THEORETICAL APPROACH BASED ON THE EXAMPLE OF THE URBAN FORMS GALLERY OF MURALS 119 II. ENERGETIC BODILY EXPERIENCE 129 Jakub Petri, BODY CONSCIOUSNESS IN MODERN URBAN SURROUNDINGS: FREERUNNING AND PARKOUR 131 Ewa Chudoba, TWO FACES OF ART – PUBLIC AND PRIVATE – IN JOHN DEWEY’S AESTHETIC EXPERIENCE 145 III. AESTHETIC ENERGY OF MISSION AND PRACTICE 153 Halim Bensaïd, MURAL PAINTING AND THE SPIRIT OF THE PLACE VERSUS GRAFFITI AND STREET ART 155 Jowita Mróz, SET FREE THE ARTISTIC ENERGY OF LODZ! THE EVOLUTION OF THE URBAN FORMS FOUNDATION 161 ILLUSTRATION ANNEX 167 LIST OF ILLUSTRATIONS 181 SUMMARIES 185 CONTRIBUTORS 189