Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Agresja Zjawisko, skutki, zapobieganie(Miękka)

Perspektywa pedagogiki kognitywistycznej, psychoprofilaktyki oraz edukacji moralnej

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka

Agresja Zjawisko, skutki, zapobieganie

Książka ta jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy muszą zmierzyć się z agresją i przemocą w pracy zawodowej i poza nią, stając przed niebagatelnym wyzwaniem. Skala zjawiska nie maleje, wręcz odwrotnie – przybiera na sile, przyjmując nowe, bardziej drastyczne formy.W strukturze tej pracy można wyraźnie wyodrębnić trzy części, mianowicie: agresja i przemoc w perspektywie pedagogiki kognitywistycznej, wybrane psychologiczne aspekty agresji, a także rozwój moralny i nierozerwalny związek systemów wartości indywidualnych oraz zbiorowych z zachowaniami agresywnymi. W takim właśnie podziale treści jest pewien zamysł pokazania złożoności podjętej problematyki. Rozważania nad istotą i uwarunkowaniami agresji są bowiem podstawą dla szukania sposobów jej hamowania i osłabiania. Doprowadza nas to do wyodrębnienia znaczenia procesu wychowawczego i programów lub środków zaradczych oraz ich roli m.in. w profilaktyce agresji.

Mamy nadzieję, że lektura tej książki pomoże wielu nauczycielom, lokalnym grupom społecznym, organizacjom oraz innym jednostkom być bardziej wyczulonymi na tego typu powszechnie nieakceptowane zachowania. Może pozwoli nabrać przekonania, że agresywny uczeń nie jest „problemem”, ale jest osobą – często mocno zagubioną, niejednokrotnie wchodzącą w życie z bagażem negatywnych doświadczeń, a rolą nauczyciela, pedagoga, wychowawcy powinna być pomoc mu w uporaniu się z przeżywanymi trudnościami, zrozumieniu istoty niszczycielskich skutków wynikających z agresji i przemocy oraz umiejętne kształtowanie postawy moralnej.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788323143802
  • EAN: 9788323143802
  • Liczba stron: 164
  • Wymiary: 16.0x22.5cm
  • Waga: 0.26kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Bronisław Siemieniecki

Prof. dr hab. Bronisław Siemieniecki w swojej działalności naukowej podejmuje problemy: pedagogiki kognitywistycznej, pedagogiki medialnej, teorii kształcenia oraz zastosowań mediów w kształceniu i wychowaniu w tym komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej, którą w Polsce zapoczątkował. Prowadził liczne eksperymenty dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w pedagogice, m.in. inteligentnych systemów do diagnostyki i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania oraz komputerowych testów dojrzałości przedszkolnej i szkolnej. Realizowane pod kierunkiem Profesora liczne granty badawcze zarówno krajowe, jak i międzynarodowe obejmowały tematykę wykorzystania nowych mediów w edukacji, m.in. technik twórczego myślenia.

Profesor Siemieniecki współpracuje z ośrodkami naukowymi, m.in.: z USA, Norwegii i Włoch. Jest autorem, współautorem i redaktorem 55 książek, wydanych w Polsce, Norwegii i we Włoszech, oraz ponad 200 artykułów publikowanych w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Przygotował wiele opracowań metodycznych i podręczników dla studentów i nauczycieli. Jest twórcą Toruńskiego Ośrodka Dydaktyki i Pedagogiki Medialnej, Centrum Badań nad Mediami oraz serii wydawniczej Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna, w której dotychczas ukazało się ponad 50 tomów.

Kierował zakładem, katedrą, a także pełnił funkcję dziekana i rektora. Wypromował 19 doktorów. Od 1998 roku do 2020 był członkiem Rady ds. Edukacji Medialnej i Informatycznej przy Ministrze Edukacji Narodowej oraz przez wiele lat redaktorem naczelnym półrocznika Kognitywistyka i media w edukacji.

Przeczytaj fragment

Struktura zjawiska

Pierwsza monografia Goodmana, a przy tym książka skonstruowana wyjątkowo elegancko i klarownie. Punktem wyjścia i krytycznego odniesienia jest fundamentalna praca Rudolfa Carnapa Der logische Aufbau der Welt. Goodman przekonany, że umysł dzia...

Zapobieganie patologiom w organizacji

Obecnie o konkurencyjności przedsiębiorstw decyduje zatrudniony w nich kapitał ludzki. Jednocześnie, pracownicy pokolenia Y, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, oczekują od pracodawców możliwości rozwoju zawodowego, dobrej atmosfery w pracy oraz ...
45,00 zł

Działania policji w zapobieganiu i zwalczaniu chorób zakaźnych ludzi

Jak sprawić, aby przestrzeń wokół nas była bezpieczna, abyśmy nie obawiali się nieprzewidywalnego zachowania innych osób bądź oddziaływania sił natury? Jak tego dokonać skoro mimo postępu cywilizacyjnego wciąż nie jesteśmy w stanie zapano...

Zapobieganie masowym naruszeniom praw człowieka

W latach dziewięćdziesiątych XX wieku świat nie radził sobie z reagowaniem na masowe naruszenia praw człowieka. Bierna lub nieudolna postawa państw i instytucji międzynarodowych wobec zbrodni w b. Jugosławii, Rwandzie czy Somalii stanowiły motywację do...

Choroby zakaźne oraz instrumenty zapobiegania ich rozprzestrzenianiu w polskim systemie ochrony zdrowia

Choroby zakaźne to temat o charakterze uniwersalnym – istotny w każdym czasie i dla każdej populacji. Obecnie głównym problemem epidemiologicznym i społecznym jest pandemia SARS-CoV-2 (pandemia COVID-19). Publikacja omawia aspekty organiza...

O zjawisku ducha w sztuce i nauce

Słowo staje się w człowieku. Ulegamy mu, ponieważ jesteśmy zdani na głęboką niepewność...Mit jest lub może być dwuznaczny, jak pytia delficka albo jak sen. Nie możemy ani nie powinniśmy zrezygnować z posługiwania się rozumem, nie powinniśmy się t...

Komputerowe modelowanie zjawisk niszczenia osłon szklanych i ceramicznych

Książka jest poświęcona zagadnieniom modelowania komputerowego zjawisk przebijana pancerzy, ze szczególnym uwzględnieniem pancerzy i osłon ceramicznych, szklanych oraz wielowarstwowych na podłożach metalicznych. Na wstępie omó...
13,00 zł

Skala i charakter zjawiska zażywnia narkotyków przez kierowców

Dotychczas ukazały się:• Skala i charakter zjawiska palenia tytoniu przez dzieci i młodzież na Mazowszu • Narkomania jako zagrożenie widziane z perspektywy antropologiczno-etycznejPublikacja powstała we współpra...

KACastrofa, czyli jak leczyć skutki picia wódki

Impreza udana, ale teraz nie jest dobrze? Z tą książką pozbędziesz się każdego kaca! No przecież nie możesz odmówić!Dziś koniecznie trzeba odpowiednio uczcić zdaną sesję lub niezdany egzamin, Jutro parapetów...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!