Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Autor: Bronisław Urban

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 31,00 zł
18,60
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,40 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze

Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: - genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży; - zależności między agresją a odrzuceniem; - wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne; - profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży. Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych. Niezbędna w pracy wychowawców ogólnych, profilaktyków i pedagogów resocjalizacyjnych oraz kuratorów. Prezentowane treści są materiałem szczególnie przydatnym dla praktyki pedagogicznej zwłaszcza w kontekście aplikacyjnym rozdziału piątego, który w mojej ocenie jest ukoronowaniem poznawczo-społecznej teorii osobowości w terapii i resocjalizacji. Praca znakomita. (...) Jest propozycją ukazującą wieloznaczność, wydawać się może, prostych i już opisanych zjawisk. Prof. dr hab. Adam Stankowski

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp             7

Rozdział 1. Osobowość a zachowania agresywne      9

1.1. Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych      9
1.1.1. Osobowość w świetle teorii poznawczej    10
1.1.2. Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji   21
1.1.3. Agresywność a zachowania agresywne    27
1.2. Zróżnicowanie agresji          31
1.2.1. Model przetwarzania informacji społecznych   32
1.2.2. Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych    37

Rozdział 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja       41

2.1. Zachowania agresywne a depresja        41
2.2. Emocje a rozwój zaburzeń zachowania       48
2.3. Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych       52
2.4. Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej        56
2.5. Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym         66
2.6. Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych    68
2.6.1. Założenia i argumenty modelu addytywnego   69

Rozdział 3. Odrzucenie rówieśnicze       74

3.1. Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym    74
3.1.1. Istota odrzucenia rówieśniczego       77
3.1.2. Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie      78
3.1.3. Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń     80
3.1.4. Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze           83
3.2. Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników    87
3.3. Chroniczne odrzucenie rówieśnicze      88
3.4. Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe 90
3.5. Cechy dzieci odrzuconych        92
3.6. Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie    95
3.7. Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze 98
3.8. Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze    104
3.9. Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze     108

Rozdział 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego           113

4.1. Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje       113
4.2. Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze     118
4.3. Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze      125
4.4. Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie            128
4.5. Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych 132
4.6. Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień       134
4.7. Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia     141

Rozdział 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja         148

5.1. Problematyka odporności psychicznej       148
5.1.1. Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience   150
5.1.2. Diagnoza konstruktów resilience       154
5.2. Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska             159
5.3. Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych     166
5.4. Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej        170
5.4.1. Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych 173
5.4.2. Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych – odrzuconych        175
5.4.3. Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji   176
5.4.4. Składniki (zawartość) programu       177

Bibliografia             184
Indeks nazwisk             193
Indeks rzeczowy             196
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Bronisław Urban

Profesor zwyczajny, kierownik Zakładu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor publikacji na temat zaburzeń w zachowaniu i niedostosowaniu społecznym dzieci i młodzieży, profilaktyki w instytucjach wychowawczych i środowisku lokalnym.

Inni Klienci oglądali również

19,20 zł

Obrazy młodzieży polskiej w dyskursie prasowym. Młodzież o sobie i rzeczywistości społecznej

Celem niniejszej pracy jest rekonstrukcja dyskursywnego budowania obrazów młodzieży polskiej pojawiających się w przekazach medialnych „Gazety Wyborczej”, „Dziennika. Polska – Europa – Świat”, „Tygodnika...
2,00 zł

Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży - Plecy mamy Fiński projekt Markusa Majaluoma w polskim domu

Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości – zjawiska n...
3,00 zł

Edukacja jutra. Kierunki rozwoju współczesnej edukacji - Dagmara Chlasta-Obłąk: Schola przyparafialna środowiskiem nieformalnego kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży

Niniejszy tom zdaje się nie tylko kontynuować kierunki poszukiwań zmian pożądanych w edukacji, ale nawet znacznie wykracza zawartością ponad tytuł całości opracowania monograficznego. Dostarcza bowiem wiedzy o aktualiach na temat pielęgnowania ciągłośc...
4,00 zł

Uwarunkowania radzenia sobie młodzieży w sytuacjach zagrożenia wykluczeniem społecznym - 07 Literatura

W książce zaprezentowano uwarunkowania radzenia sobie młodzieży w sytuacjach zagrożenia wykluczeniem społecznym. Zjawisko wykluczenia społecznego rozpatrywane jest z różnych perspektyw badawczych. Jeden z najważniejszych wątków stanowi uk...

Duszpasterstwo dzieci i młodzieży w parafii Staszów w latach 1918-1939

Odzyskanie przez Polskę niepodległości w 1918 r. było powiewem wolności także w szkolnictwie. W proces odnowy i tworzenia polskiej oświaty czynnie włączyło się duchowieństwo. Jeszcze w latach bezpośrednio poprzedzających odzyskanie niepodległości bisku...

Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 5 - 03 Siostrzaństwo lektury. O związkach powieści dla kobiet i dziewczą t

Tom 5 Literatury dzieci i młodzieży obejmuje omówienie współczesnych zjawisk mieszczących się w obszarze kultury książki dziecięco-młodzieżowej, których obecność w różnym stopniu natężenia można obserwować na przestrzeni lat...
24,00 zł

Aspiracje życiowe młodzieży pogranicza

Autor w swojej pracy podejmuje problem ogromnej wagi, jakim jest w naukach społecznych młodzież i jej rola w modernizacji i rozwoju społecznym terenów peryferyjnych. Autor w toku rozprawy stara się odpowiedzieć na pytanie czy młodzież pogranicza ...
11,00 zł

Środowiskowe uwarunkowania agresywnych zachowań młodzieży (jako wyznacznik oddziaływań profilaktycznych i interwencyjnych) - 04 rozdz 5, Zapobieganie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży, Zakończenie, Bibliografia

W opracowaniu nie tylko ukazano – na przykładzie indywidualnych historii życia – to, w jaki sposób splot czynników oddziałujących na jednostkę w środowisku może doprowadzić do ukształtowania się przejawianych przez nią tendenc...
2,00 zł

Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży - Obraz dziecięcej rzeczywistościw utworach Nikołaja Nosowa

Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości – zjawiska n...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!