Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU


Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Autor: Bronisław Urban

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,00 zł
25,35
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 13,65 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze

Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: - genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży; - zależności między agresją a odrzuceniem; - wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne; - profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży. Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych. Niezbędna w pracy wychowawców ogólnych, profilaktyków i pedagogów resocjalizacyjnych oraz kuratorów. Prezentowane treści są materiałem szczególnie przydatnym dla praktyki pedagogicznej zwłaszcza w kontekście aplikacyjnym rozdziału piątego, który w mojej ocenie jest ukoronowaniem poznawczo-społecznej teorii osobowości w terapii i resocjalizacji. Praca znakomita. (...) Jest propozycją ukazującą wieloznaczność, wydawać się może, prostych i już opisanych zjawisk. Prof. dr hab. Adam Stankowski

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp             7

Rozdział 1. Osobowość a zachowania agresywne      9

1.1. Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych      9
1.1.1. Osobowość w świetle teorii poznawczej    10
1.1.2. Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji   21
1.1.3. Agresywność a zachowania agresywne    27
1.2. Zróżnicowanie agresji          31
1.2.1. Model przetwarzania informacji społecznych   32
1.2.2. Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych    37

Rozdział 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja       41

2.1. Zachowania agresywne a depresja        41
2.2. Emocje a rozwój zaburzeń zachowania       48
2.3. Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych       52
2.4. Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej        56
2.5. Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym         66
2.6. Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych    68
2.6.1. Założenia i argumenty modelu addytywnego   69

Rozdział 3. Odrzucenie rówieśnicze       74

3.1. Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym    74
3.1.1. Istota odrzucenia rówieśniczego       77
3.1.2. Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie      78
3.1.3. Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń     80
3.1.4. Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze           83
3.2. Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników    87
3.3. Chroniczne odrzucenie rówieśnicze      88
3.4. Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe 90
3.5. Cechy dzieci odrzuconych        92
3.6. Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie    95
3.7. Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze 98
3.8. Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze    104
3.9. Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze     108

Rozdział 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego           113

4.1. Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje       113
4.2. Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze     118
4.3. Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze      125
4.4. Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie            128
4.5. Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych 132
4.6. Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień       134
4.7. Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia     141

Rozdział 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja         148

5.1. Problematyka odporności psychicznej       148
5.1.1. Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience   150
5.1.2. Diagnoza konstruktów resilience       154
5.2. Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska             159
5.3. Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych     166
5.4. Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej        170
5.4.1. Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych 173
5.4.2. Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych – odrzuconych        175
5.4.3. Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji   176
5.4.4. Składniki (zawartość) programu       177

Bibliografia             184
Indeks nazwisk             193
Indeks rzeczowy             196
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Bronisław Urban

Profesor zwyczajny, kierownik Zakładu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor publikacji na temat zaburzeń w zachowaniu i niedostosowaniu społecznym dzieci i młodzieży, profilaktyki w instytucjach wychowawczych i środowisku lokalnym.

79,90 zł

Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Teoria i praktyka

Pierwsze kompleksowe ujęcie zagadnień dojrzewania i osiągania dorosłości przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Okres dojrzewania i osiągania dorosłości stanowi w przypadku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu kolejny przełom rozwojow...
28,00 zł

Ostatnia miłość. Romans pornograficzny dla młodzieży i rodziców

ONA jako nastoletnia uczennica zakochała się w jego książkach. ON miał właśnie obchodzić srebrne wesele z czwartą żoną. ONA w dniu swoich 18. urodzin postanowiła do niego napisać. ON odpisał jej bardzo uprzejmie. ONA napisała ponownie, że jest on wszys...
7,90 zł

Rachunek sumienia dla młodzieży

Czasami nie wiadomo, jak nastolatek ma zastosować anachronicznie brzmiące przykazania do współczesnych realiów życia. Skąd można się dowiedzieć, co jest grzechem, a co nie, skoro Dekalog wydaje się spisany dla starożytnych ludów? &...
20,00 zł

Hip-hop jako narzędzie resocjalizacji młodzieży

Hip-hop… kultura przepełniona żywiołowością, spontanicznością oraz skłonna do refleksji i obserwacji. To nie tylko ulica, osiedlowa ławka, ale przede wszystkim głos protestu, buntu oraz głęboka poezja. Według hip-hopu najważniejszą wartością w e...
34,00 zł

Putin. Źródła imperialnej agresji

Składają się na ten zbiór teksty, jakie publikowałem między 2003 a 2014 rokiem. Najobszerniejszą część, skomponowaną z trzech bloków: „Geopolityka”, „Inteligencja” i „Historia”, tworzą artykuły naukowe,...
13,90 zł

Małgosia contra Małgosia

Małgosia, współczesna nastolatka zostaje przeniesiona za sprawą magii do XVII w. Dworku, zastępując tam swoją rówieśnicę, która z kolei zajmuje jej miejsce. Uruchamia to lawinę śmiesznych pomyłek i dramatycznych nieporozumień.
29,90 zł

Katecheta nr 03/2016

W jesiennym numerze Katechety m. in.: - Emocje - czym są, skąd się biorą, do czego prowadzą? | Paweł Stróżak - Jak odnaleźć pasję życia? Katecheza na kanwie słów papieża Franciszka ze ŚDM | Aleksandra Bałoniak - Z Maryją módlmy się...
29,90 zł

Cudowne wizerunki Chrystusa

Najbardziej niezwykłe wizerunki Chrystusa otaczane są nadzwyczajnym kultem wiernych. To klęczącym przed nimi spełniają się modlitewne prośby, a łaski Boże w sposób szczególny spływają na tych, którzy wpatrzeni w Bożego Syna, otwier...
2,00 zł

(Od)pamiętywanie – gry z przeszłością w literaturze dla dzieci i młodzieży - 23 Małgorzata Bortliczek: Narracje o przeszłości w tekstach popularnonaukowych dla dzieci zamieszczonych w czasopiśmie „Kumpel”

Teksty zamieszczone w tomie (Od)pamiętywanie – gry z przeszłością w literaturze dla dzieci i młodzieży skupiają się na problematyce związanej z niezwykle popularnym we współczesnej kulturze zjawiskiem postpamięci. Mówiąc o szeroko z...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!