Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8018-239-4
- Liczba stron: 136
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 7 KWESTIA SPOŁECZNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKACH LOKALNYCH (I. Plieth-Kalinowska) 9 Postawa 9 Postawy wobec niepełnosprawnych 11 Relacje rówieśnicze 15 UWARUNKOWANIA RODZINNE ROZWOJU I USPRAWNIANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 21 DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE W POLSKIM SYSTEMIE EDUKACYJNYM (I. Plieth-Kalinowska) 39 WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 59 DZIECKO Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (A. Musielewicz, I. Plieth-Kalinowska) 78 Rodzina 79 Przedszkole – szkoła 82 WYBRANE SPOSOBY PRACY Z DZIEĆMI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 86 Nadpobudliwość psychoruchowa 86 Analiza funkcjonowania dziecka z ADHD w środowisku rodzinnym (studium przypadku) 87 Metody pomocy dzieciom z ADHD w domu 89 Dzieci z zaburzeniami psychoruchowymi 95 Zastosowanie metody ruchu rozwijającego w przedszkolu specjalnym 97 Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne 98 Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała 98 Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu 99 Psychospołeczny rozwój dziecka z afazją ruchową 101 Studium przypadku 102 Rehabilitacja w wodzie 109 Muzyka a dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym 111 Zajęcia terapeutyczne – dziecka z zespołem Downa 114 Analiza przypadku 115 ŚRODOWISKO RÓWIEŚNICZE A DZIECI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 130 Studium indywidualnego przypadku nr 1 131 Studium indywidualnego przypadku nr 2 133