Aktywność asystentów rodziny
Monografia zawiera rozważania dotyczące aktywności asystentów rodzinnych. Autorka podejmuje próbę połączenia teorii naukowej – transwersalnej analizy aktywności Jeana-Marie Barbiera – z rozważaniami asystentów z pola praktyki. Jest to jednocześnie przykład wykorzystania koncepcji metateoretycznej do podejmowania refleksji nad praktyką.
Publikacja może zaciekawić zarówno teoretyków, jak i refleksyjnych praktyków zajmujących się pracą socjalną z rodziną. Pierwsi mogą odnaleźć propozycję holistycznego i transwersalnego podejścia do analizowania aktywności, w którym uwzględniono różne jej przestrzenie, a drudzy – przykłady słownictwa, za pomocą którego będą mogli opisywać to, co robią w praktyce, nadając swoim wypowiedziom intencję naukową. Książka jest adresowana do osób poszukujących pogłębionego, naukowego namysłu nad praktyką pracy socjalnej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-456-8
- ISBN druku: 978-83-8220-455-1
- Liczba stron: 286
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 Rozdział 1. Porządkowanie chaosu aktywności – podejście transwersalne 17 1.1. Punkt widzenia transwersalnej analizy aktywności 19 1.2. Transwersalna metoda analizy 26 1.3. Narracja o aktywnościach 33 1.4. Podsumowanie 37 Rozdział 2. Rodzaje aktywności oddziaływania na Drugiego w polu pracy socjalnej z rodziną 39 2.1. Aktywności adresowane 40 2.2. Aktywności ukierunkowane 42 2.3. Aktywności swoiste 44 2.4. Aktywności usytuowane 47 2.5. Aktywności tożsamościotwórcze 55 2.6. Podsumowanie 61 Rozdział 3. Wyrazy aktywności podmiotu działającego 63 3.1. Logika rozumowania 64 3.2. Linia aktywności 66 3.3. Sposób prowadzenia aktywności 68 3.4. Ekspresja/Ekspresyjność 71 3.5. Akt prezentacji 73 3.6. Styl aktywności 75 3.7. Funkcja aktywności 76 3.8. Podsumowanie 77 Rozdział 4. Wyrazy aktywności ukierunkowanych na konstruowanie i przepływ informacji 79 4.1. Wyrazy aktywności ukierunkowanych na konstruowanie informacji 80 4.1.1. Logika kategoryzowania 81 4.1.2. Logika przekonań emocjonalnych 87 4.1.3. Logika poszukiwania zależności 91 4.1.4. Logika weryfikowania informacji 93 4.1.5. Logika rekonstruowania historii rodziny 97 4.2. Wyrazy aktywności ukierunkowanych na przepływ informacji 100 4.2.1. Zbieranie informacji 101 4.2.2. Inicjowanie aktywności artykulacyjnej 103 4.2.3. Rzecznictwo na rzecz rodziny 108 4.3. Podsumowanie 114 Rozdział 5. Wyrazy aktywności ukierunkowanych na konstruowanie reguł/zasad komunikacji z rodziną 115 5.1. Użycie środków ekspresji w określonych rejestrach aktywności 116 5.2. Wprowadzanie sposobów adresowania komunikatów 119 5.3. Aranżowanie wizyt i strukturyzacja czasu 121 5.4. Ustalanie zadań i wspieranie w ich realizacji 127 5.5. Podsumowanie 129 Rozdział 6. Wyrazy aktywności ukierunkowanych na odczuwanie oraz na nie oddziałujących 131 6.1. Aktywność naprawcza 135 6.2. Łagodzenie emocji 142 6.3. Budowanie zaufania 147 6.4. Mobilizowanie do przełamywania barier emocjonalnych 152 6.5. Chwalenie 155 6.6. Dbałość o odczucia i emocje 157 6.7. Pobudzanie do namysłu nad sobą 160 6.8. Ujawnianie się afektów − radzenie sobie z własnymi afektami 166 6.9. Podsumowanie 175 Rozdział 7. Wyrazy aktywności ukierunkowanych na autoprezentację 177 7.1. Sposoby dyskursywne służące przekazywaniu autodefinicji 177 7.2. Odróżnianie 178 7.3. Charakterystyka procesu rozwijania aktywności 180 7.4. Formułowanie preferencji zaangażowania 183 7.5. Identyfikowanie aktywności 184 7.6. Określanie celu aktywności 185 7.7. Ocena tendencji aktywności 188 7.8. Akty prezentacji zachodzące w sytuacjach problematycznych i definiujących 189 7.9. Podsumowanie 196 Rozdział 8. Przykłady linii aktywności adresowanych 199 8.1. „Zabawa w kotka i myszkę” 205 8.2. Wyręczanie 208 8.3. „Prowadzenie za rękę” 213 8.4. „Redukcja szkód” 218 8.5. Interweniowanie 219 8.6. Pilnowanie 221 8.7. Kierowanie z pozycji władzy 223 8.8. Ukierunkowywanie na samodzielną aktywność 227 8.9. Wspólne uczenie się 229 8.10. Podsumowanie 232 Rozdział 9. Przejawy tożsamości podmiotu działającego 235 9.1. Styl aktywności jako przejaw tożsamości podmiotu działającego 239 9.2. Funkcja aktywności jako przejaw tożsamości podmiotu działającego 242 9.3. Akt prezentacji jako przejaw tożsamości podmiotu działającego 246 9.4. Podsumowanie 250 Rozdział 10. Dynamika konstruowania tożsamości podmiotu działającego 253 10.1. Uznanie społeczne w procesie wypracowywania konsensusu tożsamościowego 254 10.2. Oddziaływanie pomiędzy ekspresją a impresją 256 10.3. Mechanizm jaźni odzwierciedlonej i kategoryzacja 257 10.4. Konstruowanie tożsamości osobowej 259 10.5. Potwierdzanie ustalonej tożsamości 260 10.6. Podsumowanie 261 Zakończenie 265 Bibliografia 269 Spis rycin i tabel 285