Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

(Anty)edukacja wczesnoszkolna(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka

(Anty)edukacja wczesnoszkolna

Doświadczenia gromadzone przez dziecko podczas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki.

Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub – przeciwnie – blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej. [...]

Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Dorota Klus-Stańska

prof. zw. dr hab.;
Przez wiele lat związana z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, pracuje obecnie w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, kierując Zakładem Badań nad Dzieciństwem i Szkołą. Jej zainteresowania naukowe dotyczą dydaktyki, pedagogiki wczesnoszkolnej i pedeutologii. Zajmuje się przede wszystkim badaniem procesów kształcenia w szkole oraz i mechanizmów wytwarzanych przez nią barier w rozwoju uczniów.
W latach 1994–2002 założyła i prowadziła eksperymentalną Autorską Szkołę Podstawową „Żak” w Olsztynie opartą na metodyce progresywistycznej. Jest założycielką i redaktorem naczelnym wysoko punktowanego czasopisma Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education i wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, w którym kieruje także Zespołem Dydaktyki. Badania prowadziła w szkołach w Polsce i zagranicą (Wielka Brytania, Szwajcaria, Holandia, Australia). Brała udział w programach międzynarodowych jako uczestnik, polski ekspert i polski konsultant (PHARE; projekt SMART; projekt Upgrading Education and Training in Poland; TEMPUS; projekt The Rostock Model).
Jest autorką i redaktorem naukowym 23 książek i ponad 160 artykułów i rozdziałów w książkach, w tym m.in. Adaptacja szkolna siedmiolatków, Konstruowanie wiedzy w szkole, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, a także (z M. Nowicką) Sensy i bezsensy wczesnej edukacji, (red.) Światy dziecięcych znaczeń, (red.) Dokąd zmierza polska szkoła (red. z M.J. Szymańskim, M.S. Szymańskim) Renesans (?) nauczania całościowego.
Za swoją działalność otrzymała wiele nagród i wyróżnień, m.in. Złoty Krzyż Zasługi za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, Nagrodę Indywidualną Ministra Edukacji i Sportu oraz Nagrodę Polskiej Akademii Nauk za książkę Konstruowanie wiedzy w szkole.

Przedsiębiorczość – biznes – edukacja

Zdając sobie sprawę z bardzo obszernej fachowej literatury poświęconej problematyce przedsiębiorczości i działalności biznesowej, autor chciał podkreślić, że moim celem jest zwrócenie uwagi na te kwestie, które – jak sądzę – mają klucz...

Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii 1945-2009

elem przedkładanego Czytelnikowi tomu jest ukazanie wybranych obszarów pracy socjalnej warunkowanych dynamiką zmian – głównie demograficznych i społeczno-gospodarczych – występujących we współczesnym społeczeństwie. Punk...

Edukacja ekonomiczna polskiego społeczeństwa

Światowy kryzys gospodarczy, który rozpoczął się w 2007 roku i w niektórych krajach trwa do dzisiaj, uświadomił wszystkim, że wiedza ekonomiczna polskiego społeczeństwa jest niestety niewielka albo - jak podkreślają to publicyści - katast...

Na pomoc zesłańczej edukacji

W najnowszej monografii autor przedstawił działalność wydawniczą Komitetu do spraw Dzieci Polskich w ZSRR w latach 1943-1946. Na tle stosunków polsko-radzieckich nakreślił dramatyczny stan edukacji dzieci zesłańców w okresie do 1943 r. Na...

Edukacja małego dziecka. Tom 12

Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dzie...

Koncepcja edukacji fizycznej Zdrowie Sport Rekreacja Gimnazjum

Poradnik zawiera program nauczania wychowania fizycznego, napisany w oparciu o nowa podstawę programową (01.09.2009 r.) wraz z propozycjami zajęć fakultatywnych. W poradniku znajdują się także gotowe propozycje podstawowej dokumentacji pracy nauczyciel...

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794.Tom IV

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich środków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu rozwoju Humanistyki, na temat Komis...

Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej

Książka prof. Iwony Chrzanowskiej zwyciężyła w konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wybitną monografię 2020 r. O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczn...

Filozofia edukacji

Monografia stanowi rozwinięcie autorskiej idei człowieka i idei edukacji w kontekście kategorii biologicznego rozwoju człowieka i kategorii kulturowego kształtowania człowieka, gdzie biologia determinuje również rozwój mózgu, natom...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!