MENU

Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe - 02 Rozdz. 3 - Stopienie się horyzontów interfejsów; Rozdz. 4 - Aplikacja mobilna jako narzędzie komunikacji marketingowej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2017

  • Autor: Barbara Orzeł

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe - 02 Rozdz. 3 - Stopienie się horyzontów interfejsów; Rozdz. 4 - Aplikacja mobilna jako narzędzie komunikacji marketingowej

Książka Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe skierowana jest do wszystkich użytkowników nowych mediów. Stanowi przewodnik po kulturowych fundamentach zagadnień związanych z informatyką, kreacją programów komputerowych oraz szeroko pojętym nowomedialnym biznesem. Opisuje najważniejsze pojęcia związane z aplikacjami mobilnymi: algorytmem, interfejsem, personalizacją oraz kreacją nowych zachowań komunikacyjnych.
Autorka rozpoczyna swoje rozważania przywołaniem najważniejszych pojęć dotyczących programu komputerowego oraz prezentacji jego historii. Ważną część monografii zajmują refleksje nad kulturowymi aspektami programowania – pojęciem algorytmu oraz recepcją języków programowania w świetle hipotezy Sapira-Whorfa. W kolejnych rozdziałach analizie poddano kwestie interfejsu (cross-platformowości, tzw. „strategii trzech ekranów”), konsumpcji nowych mediów mobilnych, gier komputerowych (problem przejścia od konsoli do kanału mobilnego) oraz zagadnienie personalizacji i kastomizacji doświadczenia użytkownika. W ostatniej części książki zaprezentowano nowe zachowania komunikacyjne, które powstały w związku z wprowadzeniem aplikacji do różnych dziedzin życia (e-czytelnictwo, inteligentne domy). Podjęte w monografii problemy kierują dyskurs w stronę zmian w kulturowej percepcji aplikacji mobilnych, transformacji pojęć oraz możliwych kierunków zapośredniczonych przez nie przemian.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp. Aplikacja mobilna jako tkanka codzienności / 9

Rozdział 1. Historia i ewolucja języków programowania/programu komputerowego / 15
1.1. Oprogramowanie – program komputerowy – aplikacja (dylematy pojęciowe) / 16
1.2. Historia programu komputerowego – wybór optyki / 17
1.2.1. Kryterium „lingwistyczne” / 18
1.2.2. Kryterium „techniczne” / 23
1.3. Ewolucja programu komputerowego / 29
1.4. Krótka historia aplikacji mobilnych / 32
1.4.1. Krótka historia telefonu komórkowego / 32
1.4.2. Mobilne systemy operacyjne / 33
1.4.3. Transformacje telefonu komórkowego – podsumowanie / 34
1.5. Konkluzje / 35

Rozdział 2. Kulturowe konteksty programowania / 37
2.1. Filozofia algorytmu / 37
2.2. „Credo” programisty – dzieło sztuki czy użytkownik? / 40
2.2.1. Programowanie – „sztuka” czy „rzemiosło”? / 40
2.2.2. Ontologia – komputer a kultura / 42
2.3. Języki programowania w świetle hipotezy Sapira‑Whorfa / 43
2.3.1. „Wieża Babel” (języków) programowania / 44
2.3.2. Nauka języków programowania a hipoteza Sapira‑Whorfa / 46
2.4. Myślenie w języku (?) (analiza na przykładzie języków składni C) / 50
2.4.1. Kultura programowania / 50
2.4.2. Specyfika języków obiektowych / 51
2.4.3. Kreacja w Objective‑C – podejście User Experience Design / 53
2.5. Konkluzje / 57

Rozdział 3. Stopienie się horyzontów interfejsów / 59
3.1. Cloud computing – prolegomena do cross‑platformowości / 59
3.2. „Strategia trzech ekranów” [3 Screen Strategy] / 61
3.3. „Multi‑Ekranowy Konsument” [Multi‑Screen Consumer] / 65
3.4. Analizy systemów operacyjnych (mobile vs PC) / 70
3.5. Płynna rzeczywistość medialna – Responsive Web Design / 75
3.6. Konkluzje / 77

Rozdział 4. Aplikacja mobilna jako narzędzie komunikacji marketingowej / 79
4.1. Aplikacje mobilne jako mikrokosmos potrzeb społecznych (?) / 80
4.2. Kontekst marketingu mobilnego / 84
4.3. Marketing aplikacji mobilnych [Mobile App Marketing] / 86
4.4. Mobile jako nowa rzeczywistość marketingowa (?) (prezentacja przykładów) / 90
4.5. Konkluzje / 94

Rozdział 5. Transformacje gry komputerowej w dobie aplikacji mobilnych / 95
5.1. Status gry komputerowej w kulturze / 95
5.2. Gra „na wynos” – konsole przenośne a zmiana technologiczna i kulturowa / 98
5.3. Ewolucja gry w kanale mobilnym. Trzy „epoki” w grach na telefon komórkowy / 102
5.4. Trendy w grach mobilnych. Na czym polega fenomen FarmVille, Angry Birds, Candy Crush Saga? / 105
5.5. Konkluzje / 111

Rozdział 6. Konteksty post-masowości – personalizacja i kastomizacja doświadczenia użytkownika / 113
6.1. Kultura „Ja” / 113
6.1.1. Kultura indywidualizmu a personalizacja, kastomizacja – kwestie definicyjne / 114
6.1.2. „Self” – selfie, self‑tracking / 117
6.2. Smartfon jako manifestant osobowości / 121
6.3. Aplikacje mobilne: interfejs spersonalizowany – interfejs osobisty / 124
6.4. Konkluzje / 126

Rozdział 7. Mobilne start‑upy / 127
7.1. Innowacyjność / 127
7.2. Start‑up / 129
7.2.1. Czym jest start‑up? Problemy definicyjne / 130
7.2.2. Metoda Lean Start‑up / 134
7.3. Modele biznesowe dla mobilnych start‑upow / 136
7.3.1. Model C‑P‑S (Customer‑Product‑Solution) / 136
7.3.2. Business Model Canvas i model Lean Canvas / 137
7.3.3. Crowdfounding / 140
7.3.4. Social Gaming / 142
7.3.5. Freemium / 143
7.4. Kinetise – studium przypadku / 146
7.5. Konkluzje. Start‑upy a kontekst kultury ryzyka / 147

Rozdział 8. Aplikacje mobilne a nowe zachowania komunikacyjne / 151
8.1. „Środek przekazu sam jest przekazem” (?) / 151
8.2. Śmierć książki i prasy drukowanej (?) / 154
8.3. „Neuroza Narcyza” albo „zlajkuj moje selfie” / 157
8.4. Przestrzeń „kontrolowana” – przestrzeń aplikacji / 160
8.4.1. Inteligentny dom i Internet Rzeczy / 161
8.4.2. Drony / 164
8.5. „Syndrom stacji pogodowej” – aplikacje mobilne w modelowaniu codzienności / 165
8.6. Konkluzje. Aplikacja mobilna jako jednostka prędkości kultury (?) / 166

Zakończenie / 169
Bibliografia / 175
Summary / 193
Resume / 194
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

33,54 zł
39,00 zł

Narkotyki, dopalacze, nowe środki psychoaktywne. Co warto wiedzieć? Jak chronić dzieci i młodzież

Pracę tę wyróżnia – od innych prac na temat narkotyków – umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktyc...
1,95 zł
3,90 zł

Jak pakować prezenty?

Miło jest dostawać prezenty, ale równie dużą radość może sprawiać ich wybieranie, przygotowywanie i ofiarowywanie. Tak jak zróżnicowane są prezenty, tak samo różnorodne mogą być ich opakowania. Jeśli opakowanie wykonujemy samodziel...
42,14 zł
49,00 zł

Integracja społeczna jako wyzwanie dla polityki społecznej i pracy socjalnej

Książka podejmuje bardzo aktualne i ważne problemy, które są rozważane zarówno w ujęciu krajowym, regionalnym i lokalnym oraz w różnych ujęciach na obszarze Unii Europejskiej. W badaniach nad społeczeństwem obywatelskim oraz relacj...
7,72 zł
9,90 zł

Jak rozliczać i dokumentować sprzedaż wysyłkową do innych krajów UE

"Zakupy przez Internet stały się obecnie normą. Często towar jest wysyłany również za granicę do innych krajów UE. Gdy nabywca nie jest podatnikiem VAT, dostawę rozliczamy jako sprzedaż wysyłkową z kraju. Nie jest to WDT. Sposó...
44,25 zł
59,00 zł

Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarządzania

W książce przedstawiono, w przystępny sposób, jak zarządzanie i kultura przenikają się nawzajem, jakie występują między nimi zależności i jak można je wykorzystać z pożytkiem dla siebie. Choć przedstawione zjawiska i prawidłowości zostały umiesz...
71,10 zł
79,00 zł

Jak urządzić kuchnię marzeń? Praktyczny poradnik

Jak urządzić kuchnię marzeń? Praktyczny PoradnikE-book o projektowaniu kuchni dla osób urządzających swój dom i architektów wnętrz. Praktyczne porady, które pomogą Ci uniknąć wielu błędów przy aranżacji ku...
3,59 zł
3,99 zł

K jak Klara 12 - W stajni

Klara uwielbia spędzać czas w stajni. Najchętniej codziennie z Julią odwiedzałaby konia Freję. Róża woli jeździć do klubu i szyćapaszki dla trzech przyjaciółek. Klara i Julia próbują namówić Różę, żeby poj...
27,26 zł
30,29 zł

Jak odejść z toksycznego miejsca pracy

Poradnik mający na celu otwarcie oczu jak i serc wielu czytelników, którzy zatopieni w szarej i smutnej codzienności zapomnieli o ogniu w swoich wnętrzach. Utknołeś w toksycznym miejscu pracy? Tracisz siły zyciowe i wypalasz się od środka...
12,29 zł
13,66 zł

Nielegalny obrót wyrobami tytoniowymi. Taktyczno-techniczne aspekty przeciwdziałania zjawisku

Publikacja składa się z 15 rozdziałów, których autorzy analizują zjawisko nielegalnego obrotu wyrobami tytoniowymi z perspektywy szeroko pojętych nauk kryminologicznych(kryminologii, kryminalistyki, prawa karnego, prawa karnego skarbowego...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!