MENU

Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe - 03 Rozdz. 5 - Transformacje gry komputerowej...; Rozdz. 6 - Konteksty post-masowości...

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2017

  • Autor: Barbara Orzeł

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe - 03 Rozdz. 5 - Transformacje gry komputerowej...; Rozdz. 6 - Konteksty post-masowości...

Książka Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe skierowana jest do wszystkich użytkowników nowych mediów. Stanowi przewodnik po kulturowych fundamentach zagadnień związanych z informatyką, kreacją programów komputerowych oraz szeroko pojętym nowomedialnym biznesem. Opisuje najważniejsze pojęcia związane z aplikacjami mobilnymi: algorytmem, interfejsem, personalizacją oraz kreacją nowych zachowań komunikacyjnych.
Autorka rozpoczyna swoje rozważania przywołaniem najważniejszych pojęć dotyczących programu komputerowego oraz prezentacji jego historii. Ważną część monografii zajmują refleksje nad kulturowymi aspektami programowania – pojęciem algorytmu oraz recepcją języków programowania w świetle hipotezy Sapira-Whorfa. W kolejnych rozdziałach analizie poddano kwestie interfejsu (cross-platformowości, tzw. „strategii trzech ekranów”), konsumpcji nowych mediów mobilnych, gier komputerowych (problem przejścia od konsoli do kanału mobilnego) oraz zagadnienie personalizacji i kastomizacji doświadczenia użytkownika. W ostatniej części książki zaprezentowano nowe zachowania komunikacyjne, które powstały w związku z wprowadzeniem aplikacji do różnych dziedzin życia (e-czytelnictwo, inteligentne domy). Podjęte w monografii problemy kierują dyskurs w stronę zmian w kulturowej percepcji aplikacji mobilnych, transformacji pojęć oraz możliwych kierunków zapośredniczonych przez nie przemian.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp. Aplikacja mobilna jako tkanka codzienności / 9

Rozdział 1. Historia i ewolucja języków programowania/programu komputerowego / 15
1.1. Oprogramowanie – program komputerowy – aplikacja (dylematy pojęciowe) / 16
1.2. Historia programu komputerowego – wybór optyki / 17
1.2.1. Kryterium „lingwistyczne” / 18
1.2.2. Kryterium „techniczne” / 23
1.3. Ewolucja programu komputerowego / 29
1.4. Krótka historia aplikacji mobilnych / 32
1.4.1. Krótka historia telefonu komórkowego / 32
1.4.2. Mobilne systemy operacyjne / 33
1.4.3. Transformacje telefonu komórkowego – podsumowanie / 34
1.5. Konkluzje / 35

Rozdział 2. Kulturowe konteksty programowania / 37
2.1. Filozofia algorytmu / 37
2.2. „Credo” programisty – dzieło sztuki czy użytkownik? / 40
2.2.1. Programowanie – „sztuka” czy „rzemiosło”? / 40
2.2.2. Ontologia – komputer a kultura / 42
2.3. Języki programowania w świetle hipotezy Sapira‑Whorfa / 43
2.3.1. „Wieża Babel” (języków) programowania / 44
2.3.2. Nauka języków programowania a hipoteza Sapira‑Whorfa / 46
2.4. Myślenie w języku (?) (analiza na przykładzie języków składni C) / 50
2.4.1. Kultura programowania / 50
2.4.2. Specyfika języków obiektowych / 51
2.4.3. Kreacja w Objective‑C – podejście User Experience Design / 53
2.5. Konkluzje / 57

Rozdział 3. Stopienie się horyzontów interfejsów / 59
3.1. Cloud computing – prolegomena do cross‑platformowości / 59
3.2. „Strategia trzech ekranów” [3 Screen Strategy] / 61
3.3. „Multi‑Ekranowy Konsument” [Multi‑Screen Consumer] / 65
3.4. Analizy systemów operacyjnych (mobile vs PC) / 70
3.5. Płynna rzeczywistość medialna – Responsive Web Design / 75
3.6. Konkluzje / 77

Rozdział 4. Aplikacja mobilna jako narzędzie komunikacji marketingowej / 79
4.1. Aplikacje mobilne jako mikrokosmos potrzeb społecznych (?) / 80
4.2. Kontekst marketingu mobilnego / 84
4.3. Marketing aplikacji mobilnych [Mobile App Marketing] / 86
4.4. Mobile jako nowa rzeczywistość marketingowa (?) (prezentacja przykładów) / 90
4.5. Konkluzje / 94

Rozdział 5. Transformacje gry komputerowej w dobie aplikacji mobilnych / 95
5.1. Status gry komputerowej w kulturze / 95
5.2. Gra „na wynos” – konsole przenośne a zmiana technologiczna i kulturowa / 98
5.3. Ewolucja gry w kanale mobilnym. Trzy „epoki” w grach na telefon komórkowy / 102
5.4. Trendy w grach mobilnych. Na czym polega fenomen FarmVille, Angry Birds, Candy Crush Saga? / 105
5.5. Konkluzje / 111

Rozdział 6. Konteksty post-masowości – personalizacja i kastomizacja doświadczenia użytkownika / 113
6.1. Kultura „Ja” / 113
6.1.1. Kultura indywidualizmu a personalizacja, kastomizacja – kwestie definicyjne / 114
6.1.2. „Self” – selfie, self‑tracking / 117
6.2. Smartfon jako manifestant osobowości / 121
6.3. Aplikacje mobilne: interfejs spersonalizowany – interfejs osobisty / 124
6.4. Konkluzje / 126

Rozdział 7. Mobilne start‑upy / 127
7.1. Innowacyjność / 127
7.2. Start‑up / 129
7.2.1. Czym jest start‑up? Problemy definicyjne / 130
7.2.2. Metoda Lean Start‑up / 134
7.3. Modele biznesowe dla mobilnych start‑upow / 136
7.3.1. Model C‑P‑S (Customer‑Product‑Solution) / 136
7.3.2. Business Model Canvas i model Lean Canvas / 137
7.3.3. Crowdfounding / 140
7.3.4. Social Gaming / 142
7.3.5. Freemium / 143
7.4. Kinetise – studium przypadku / 146
7.5. Konkluzje. Start‑upy a kontekst kultury ryzyka / 147

Rozdział 8. Aplikacje mobilne a nowe zachowania komunikacyjne / 151
8.1. „Środek przekazu sam jest przekazem” (?) / 151
8.2. Śmierć książki i prasy drukowanej (?) / 154
8.3. „Neuroza Narcyza” albo „zlajkuj moje selfie” / 157
8.4. Przestrzeń „kontrolowana” – przestrzeń aplikacji / 160
8.4.1. Inteligentny dom i Internet Rzeczy / 161
8.4.2. Drony / 164
8.5. „Syndrom stacji pogodowej” – aplikacje mobilne w modelowaniu codzienności / 165
8.6. Konkluzje. Aplikacja mobilna jako jednostka prędkości kultury (?) / 166

Zakończenie / 169
Bibliografia / 175
Summary / 193
Resume / 194
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

23,75 zł
25,00 zł

Jak komunikować się w pracy?

W tytule "Jak komunikować się w pracy?" Piotr Bucki uczy umiejętności mądrego i sprawnego komunikowania – jednej z najczęściej poszukiwanych kompetencji u pracowników. Ten e-book odkryje przed Tobą sekrety dobrej komunikacji. Nau...
32,40 zł
36,00 zł

Jak osiągnąć sukces. Praktyczne podstawy komunikacji marketingowej dla mikroprzedsiębiorstw i ich właścicieli

Nikogo, kto prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, lub zatrudnia do pomocy jedną osobę, nie stać na takie zbytki. Dlatego w tej książce czytelnik znajdzie przede wszystkim takie rady i inspiracje, które sam w najbliższych dniach może zre...
29,48 zł
39,30 zł

Ukryte trucizny. Co stale niszczy Twoje zdrowie i jak tego unikać

Wyleczyć nieuleczalne Autor przeżył dwa nierozpoznane zatrucia metalami ciężkimi, co wzbudziło jego zainteresowanie przyczynami i terapią schorzeń przewlekłych. Od tego momentu niesie pomoc i uzdrawia pacjentów z chorobami, kt&...
51,47 zł
57,19 zł

Biblia Rentiera - jak generować przychody pasywne i zdobyć wolność finansową

Inwestowanie w przychód pasywny jest możliwe w wielu obszarach. Nieruchomości, spółki dywidendowe, kursy internetowe, biznesy, książki, wynajem ruchomości, lokaty, obligacje to instrumenty o zróżnicowanych poziomach ryzyka, ale i z...
45,00 zł
50,00 zł

Najlepiej – nie urodzić się. Istnienie jako źródło krzywdy

Powszechnie uważa się, że „Najlepiej – nie urodzić się” to najważniejsza książka na temat antynatalizmu. Jej autor, profesor filozofii na Uniwersytecie Kapsztadzkim, dowodzi, że powoływanie na świat kolejnych istot nieodłącznie wiąże ...
34,20 zł
38,00 zł

Charyzma. Jak osiągnąć sukces, doskonaląc własną osobowość

CHARYZMA - masz to w sobie!Nikolaus B. Enkelmann (1936–2017) był jednym z najbardziej znanych ekspertów w dziedzinie zarządzania. W swym instytucie w Königstein przez ponad pół wieku z powodzeniem prowadził seminari...
20,64 zł
24,00 zł

Jak odnieść pierwszy sukces w biznesie?

Zostań kowalem własnego losuMarzysz o własnym biznesie, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać. Nie masz pomysłu na własną działalność, boisz się porażki, a może nie wiesz, skąd wziąć środki na rozkręcenie przedsiębiorstwa. Myślisz, że to sk...
67,20 zł
84,00 zł

Przywiązanie w kontekście wrażliwości rodzicielskiej, socjalizacji oraz wpływów kulturowych

Przywiązywanie się jest zjawiskiem uniwersalnym kulturowo oraz typowym nie tylko dla gatunku homo sapiens. To dzięki niemu potomstwo poszukuje opieki rodziców, zaś rodzice tę opiekę zapewniają. To również w dużej mierze dzięki niemu możli...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!