Art Inquiry. Recherches sur les arts t. XV (XXIV)
Pole zainteresowań naukowych pisma stanowią teoretyczne i historyczne zagadnienia sztuk plastycznych, multimediów, filmu, dramatu i muzyki. Kolejne tomy mają charakter zbiorowych prac monograficznych. Podejmowane są w nich zagadnienia istotne z punktu widzenia współczesnej sztuki w powiązaniu aktualnymi zagadnieniami rozważanymi na gruncie nauk humanistycznych (np. globalizacją, posthumanizmem, cyberkulturą, zagadnieniami nowej wspólnoty itp.). Pismo jest rocznikiem. Publikuje teksty autorów polskich z większości ośrodków naukowych. Dążymy do uwzględniania prac młodych badaczy. Zamieszczanych jest też wiele artykułów autorów zagranicznych, np. z Anglii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Słowenii, Ukrainy.
- Kategorie:
- Redakcja: Andrzej Bartczak, Grzegorz Sztabiński, Krzysztof Stefański, Paulina Sztabińska, Ryszard Kluszczyński
- Język wydania: angielski
- ISSN: 1641-9278
- Liczba stron: 234
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Preface ......... 7 KONRAD CHMIELECKI – Transcultural Congo as the Periphery of Europe or a Hybrid and Networked Archipelago: Transculturality within the Visual Culture Studies .......................... 9 RYSZARD KLUSZCZYŃSKI – Experience – Memory – Identity. Media experiences as the foundations of hybridized identity .....................31 BEN PARRY – An Allegory of Labour: Life and the Self in the Art of Tatzu Nishi. Cultural Hijack in London ........................ 47 KATARZYNA KOSMALA – Constructed Stories of (Non)Belonging to Europe: Performative Videos of Marina Gržinić and Aina Šmid .................. 65 TEODOR AJDER – On Foreclosure and Fresh Cherries ................................... 89 JOSIP ZANKI – The Stone Flower in Pannonia: Collective Trauma, Memory, and War .....107 NICOLE DOŁOWY-RYBIŃSKA – The Europe of Minorities. Cultural Landscapes and Ethnic Boundaries ...125 ROMAN BROMBOSZCZ – The Catalague of Walls. A Collective Memory of Europeans ......139 ELŻBIETA WIĄCEK – “The Orient” in Global Cultural Flow: the Case of the Turkish Riviera ......153 DAGMARA DRZAZGA – Bobrek – Life through Dance ................................183 JULIA SOWIŃSKA-HEIM – Conversions and Redefinitions – Architecture and Identity of a Place ...............191 ROMAN KUBICKI – On the Artistic Perspectives of the European Union ...205 PRZEMYSŁAW PIOTROWSKI, ZBIGNIEW BAJEK, STEFAN FLOREK – The Artistic Statements of Inmates about Freedom: the “Labyrinth of Freedom” Project and Its Possible Applications ....215 Notes on the Contributors ...........231