Bajki naszego dzieciństwa
Program powstał na podstawie doświadczenia Autorek, obserwacji zainteresowań współczesnych dzieci oraz chęci uczynienia wychowania procesem interaktywnym – ja wychowuję dziecko, a ono zmienia także mnie.
Głównym celem programu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka poprzez spotkanie z aktualnie bliską mu i ulubioną bajką. Jest on syntezą celów odnoszących się do 4 sfer osobowości ucznia: sfery zachowań społecznych, sfery emocjonalnej, sfery poznawczej oraz sfery działalności artystycznej.
Program powstał dla potrzeb świetlicy szkolnej. Jest on przeznaczony do prowadzenia planowych i celowych zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Oprócz celów szczegółowych i operacyjnych, metod i zasad zawiera również scenariusze zajęć świetlicowych powstałych na kanwie następujących bajek, towarzyszących dorastaniu naszych dzieci (Toy Story, Nowe szaty króla, Piękna i Bestia, Królowa Śniegu, Harry Potter, Pinokio, Dawno temu w trawie, Pocahontas, Zakochany kundel, Dzwonnik z Notre Dame).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-334-7
- Liczba stron: 150
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O świetlicy szkolnej 7 Predyspozycje dzieci w młodszym wieku szkolnym 7 Cele programu 8 Organizacja zajęć 11 Metody i formy pracy 12 Zasady – normy postępowania 13 Zgodność programu „Bajki naszego dzieciństwa” z „Podstawami programowymi” opracowanymi przez MEN 14 Efektywność programu 15 Scenariusze 19 Toy Story 19 Ocena bohaterów Toy Story 19 Dbanie o zabawki 21 Naprawianie zabawek 23 Zabawy przy piosenkach o zabawkach 24 Świat Zabawek 26 Nowe szaty króla 29 Pisanie legendy o dziejach króla Kuzko na podstawie filmu Nowe szaty króla 29 W każdym człowieku jest coś dobrego 31 Kraina króla Kuzko 33 Nauka piosenki Przyjaciel wie 34 Przyjęcie u króla Kuzko 36 Piękna i Bestia 41 Zabawa w teatr 41 Poznajmy się lepiej 43 Rysunki z wyobraźni 45 Muzyka spokoju – muzyka grozy 46 Bal Pięknej i Bestii 48 Królowa Śniegu 51 Teatr kukiełek według scenariusza Jolanty Urszuli Ciarkowskiej Królowa Śniegu 51 Co sądzimy o bohaterach z bajki Królowa Śniegu? 52 Historia Kaja i Gerdy w obrazach 54 Muzyka lodu i śniegu 55 Śladami Kaja i Gerdy 57 Harry Potter 61 Turniej czterech domów 61 Tajemnica korespondencji 64 Czapka i różdżka – rekwizyty czarodzieja 66 Zaklęcia 68 Karnawałowe spotkanie z Harrym Potterem 70 Pinokio 73 Szukamy morałów w bajce 73 Jak być uczciwym i prawdomównym w szkole? 75 Rzeźby 77 Nosek i nos Pinokia 79 Podróż z Pinokiem 81 Dawno temu w trawie 85 Poznajemy zwyczaje owadów 85 W gromadzie siła 87 Owady 90 Liszka czy pliszka? 91 Cyrk Owadów 93 Pocahontas 95 Prawda i legenda 95 Dlaczego kogoś nie lubimy? 97 Piękną kraina Pocahontas 99 Muzyka Indian 100 Indiański dzień 102 Zakochany Kundel 105 Historyjka obrazkowa 105 Pozory czasem mylą 107 Pies mój przyjaciel 109 Pies na medal 110 Wystawa psów 112 Dzwonnik z Notre Dame 115 Gdzie spotkaliśmy bohaterów bajki? 115 Dokuczanie „innym” 117 Instrumenty i ozdoby do występów muzycznych 119 Muzykujemy jak Cyganie 121 Festyn w Paryżu 123 Bibliografia 127 Aneks 131 Informacje o autorkach 149