Belfer na huśtawce. O autorytecie nauczyciela
Zapraszam państwa na kolejną porcję opowieści o szkole. Tym razem będą to głównie historie o nas samych - o nauczycielach, o naszym podejmowaniu codziennych wyzwań i borykaniu się z głównym pytaniem: po co my właściwie to robimy?
Wbrew pozorom nie jest to wcale książeczka wyłącznie dla początkujących nauczycieli. Jest ona skierowana również do nauczycieli, którzy mają już spore doświadczenie w zawodzie. Wiele z tego, co zostało tu napisane, będzie w pełni zrozumiałe i oczywiste przede wszystkim dla tych, którzy już niejedno w szkole widzieli i niejednego doświadczyli.
Czy wobec tego Belfer na huśtawce... może im się jeszcze do czegoś przydać? Zdecydowanie tak. Bo nauczycielski wizerunek, autorytet oraz to, jak odbierają nas uczniowie, nie jest czymś danym nam raz na całe życie. My się zmieniamy i wszystko wokół nas też się zmienia - również uczniowie. Musimy się dostrajać, ciągle pracować nad sobą i ulepszać nauczycielski warsztat. Nadganiać rzeczywistość i szlifować formę.
Adresaci:
Publikacja skierowana jest do nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Tym, którzy pragną zdobyć autorytet, ma pomóc w zapracowaniu sobie na niego, tym, którzy dostrzegają przede wszystkim niebezpieczeństwa wiążące się z autorytetami - ułatwić z nimi dyskusję; dyrektorom szkół ma pomóc w zapobieganiu zjawiskom, które stawiają pod znakiem zapytania uczciwość szkoły, obniżają rangę szkoły, a przede wszystkim - demoralizują uczniów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-4607-8
- ISBN druku: 978-83-264-0721-5
- EAN: 9788326446078
- Liczba stron: 280
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podręczny słowniczek str. 9 O co tu chodzi? str. 13 1. Kreowanie wizerunku str. 17 Naturalny? Sztuczny? str. 19 A autentyczny? str. 22 Zwykłe ludzkie marzenia str. 28 Magiczna moc współpracy str. 33 Skąd brać uczniów sympatycznych i zasłuchanych? str. 38 Małpi wynalazek str. 41 Wodzu, prowadź! str. 43 Po co nam władza? str. 46 A nam po co władca? str. 48 Nauczyciel jak gubernator str. 49 2. Budowanie autorytetu str. 57 Władza = autorytet czy przeciwnie? str. 59 Casus Jacka Kuronia str. 61 Fikołek str. 61 Ból weryfikacji str. 64 Co ma wspólnego autorytaryzm z autorytetem? str. 67 Prawdziwa cnota krytyk się nie boi str. 68 Ufam ci, bo się mylisz str. 71 ...ale partaczy nie lubimy! str. 74 Myśl! Sprawdzaj! Nie bądź idiotą! str. 77 Władzunia str. 79 Dawniej uczniowie szanowali str. 84 Przepraszam, czy tu biją? str. 91 Jak cię widzą, tak cię piszą. Wyznaczniki statusu str. 93 Za mundurem wszyscy sznurem str. 96 Kłopoty z uległością str. 98 Mundurowi i cywile str. 100 Insygnia władzy str. 104 Poznać pana po rumaku str. 106 Interior czy eksterior? str. 109 Magiczna moc opakowania str. 111 Czy insygnia zastępują atrybuty? str. 112 Tożsamość na prestiż wymienię z dopłatą str. 116 Niespodzianka! str. 117 Czy nauczyciel musi być gołodupcem? str. 119 Czy król musi chodzić po zamku w koronie? str. 120 Autorytet totalny? str. 124 Pułapka str. 125 Ideologiczne wątpliwości str. 127 Okrucieństwo z uległości str. 128 Od Köpenick do Sommerhill str. 129 Witajcie w koszmarze str. 137 Mój nauczyciel i stara szafa str. 141 3. Wypracowywanie prestiżu str. 143 Ucieczka DO wolności str. 145 Nie jestem mistrzem zen str. 148 Jak zdobyć autorytet i jak go utrzymać? str. 149 Kręgi na wodzie str. 154 Punkt widzenia zmienia się... ze wzrostem? str. 156 Rodzice, którzy wyhodowali małą cholerę str. 159 Złodzieje dzieci str. 160 Łatwo z tego wybrnąć, prawda? Wystarczy opowiedzieć str. 162 Tymczasem dzieci nam rosną... str. 165 Uczniowie się dostosowują, a my lądujemy w malinach str. 173 4. Belfer na zjeżdżalni str. 181 Kiedy autorytet się kurczy str. 183 Biedaczkowie str. 183 Omerta str. 187 Kruszenie muru str. 197 I cudze grzechy odpuść nam, Panie str. 201 Bezradność jak skok w otchłań str. 204 Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one str. 209 Magiczna liczba: kilka osób str. 213 Spiskowa teoria dziejów str. 214 Kopnij sobie Hioba... str. 216 Moc społecznego wpływu versus siła wewnętrzna str. 225 Sztuka kompromisu albo sztuczka z kompromisem str. 227 A nie lepiej zwyczajnie przeprosić? str. 232 Strach ma wielkie oczy str. 235 Groźby i zastraszania str. 236 Opakowanie zastępcze str. 244 Kogo kocham, kogo lubię... str. 247 Życzliwy stosunek do ludzi str. 248 Słowniczek str. 253 Zamiast bibliografii str. 271