MENU

Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników

\n\nPublikacja prezentuje wszystkie najistotniejsze zagadnienia związane ze świadczeniami pozapłacowymi oferowanymi przez pracodawców. Niezwykle dynamiczna sytuacja na rynku wymaga od organizacji elastycznego podejścia do wypracowanych przez ostatnie lata schematów działania. Jednocześnie może być szansą dla HR na stworzenie nowoczesnych, profesjonalnych polityk w zakresie wynagradzania i motywowania pracowników.
\n\nW książce przedstawiono m.in.:

plan budowy i wdrożenia spójnej strategii świadczeń pozapłacowych w organizacji (m.in. określenie odbiorców, zasad współpracy z dostawcami, komunikacji, procedury utrzymania systemu oraz monitorowania efektywność pakietu),
opis dobrych praktyk tworzenia polityk benefitowych w organizacjach,
wyniki badań, które prezentują najnowsze trendy rynkowe oraz atrakcyjność i dostępność świadczeń dla pracowników,
politykę benefitów w sytuacji kryzysowej.

\n\nAutorami poszczególnych rozdziałów są praktycy, wykładowcy i studenci studiów podyplomowych Zarządzania Wynagrodzeniami i Wynikami Pracy Uczelni Łazarskiego oraz członkowie Klubu Compensation & Benefits. Wiedza i doświadczenia, którymi dzielą się z czytelnikami, tworzą niezwykły obraz różnorodności praktyk benefitowych stosowanych w polskich organizacjach.
\n\nAdresaci:\n Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i płac oraz wszystkich zainteresowanych tematyką świadczeń pozapłacowych dla pracowników. Książka może stanowić cenną pomoc dla studentów kierunków związanych z ZZL.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | str. 9

Rozdział I. Benefity – źródło przewagi konkurencyjnej pracodawcy | str. 11
1. Uwagi ogólne | str. 11
2. Świadczenia jako integralna część Total Reward | str. 12
3. Rosnąca rola Total Reward w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy | str. 13
4. Projekt systemu benefitowego, czyli never ending story | str. 14
5. Podsumowanie | str. 17

Rozdział II. Persona, czyli odbiorca naszej oferty | str. 18
1. Uwagi ogólne | str. 18
2. Persona | str. 19
3. Doświadczenia i zachowania | str. 21
4. Employee Value Proposition (EVP) | str. 23
5. Total Rewards | str. 26
6. Podsumowanie | str. 27

Rozdział III. Przegląd rynku i wybór dostawców | str. 29
1. Uwagi ogólne | str. 29
2. Przygotowanie się do przeglądu rynku – poznanie potrzeb i możliwości organizacji | str. 30
3. Sposób oferowania benefitów – pakiet benefitów czy kafeteria? | str. 31
4. Przegląd benefitów oferowanych i praktykowanych w Polsce | str. 34
5. Ważne elementy z punktu widzenia pracodawcy, na które należy zwracać uwagę przy wyborze benefitu i dostawcy | str. 37
6. Checklista: Jak się przygotować i przeprowadzić przegląd oferty rynkowej? | str. 38

Rozdział IV. Dopasowanie programu benefitowego do potrzeb organizacji – współpraca z dostawcą świadczenia | str. 40
1. Uwagi ogólne | str. 40
2. Analiza zapytania ofertowego pracodawcy, czyli początek wspólnej podróży | str. 41
3. Omówienie oferty, badanie potrzeb firmy i jej pracowników | str. 43
4. Wybór dostawcy, negocjacje ostatecznego kształtu oferty i ceny świadczeń | str. 46
5. Wsparcie wdrożenia programu benefitowego przez dostawcę | str. 47
6. Wspólny cel, wspólna podróż | str. 48

Rozdział V. Komunikacja polityki benefitowej | str. 50
1. Uwagi ogólne | str. 50
2. Co się dzieje, gdy nie komunikujemy oferty benefitowej? | str. 52
3. Dokumenty, w których informujemy o benefitach | str. 54
4. Kanały komunikacji wewnątrz organizacji | str. 55
5. Kanały komunikacji polityki benefitowej poza organizacją | str. 57
6. Jak pisać angażujące treści? | str. 58
7. Podsumowanie | str. 60

Rozdział VI. Badanie efektywności benefitów | str. 62
1. Uwagi ogólne | str. 62
2. Przegląd aktualnej polityki benefitowej | str. 64
3. Badanie rynku | str. 64
4. Badanie atrakcyjności świadczeń pozapłacowych | str. 68
5. Określenie strategii zarządzania benefitami | str. 72
6. Podsumowanie | str. 76

Rozdział VII. Benefity – aspekt podatkowy i ubezpieczeniowy | str. 77
1. Uwagi ogólne | str. 77
2. Przychód ze stosunku pracy | str. 78
3. Nieodpłatne świadczenia | str. 79
4. Wartość świadczeń dla celów podatkowych | str. 80
5. Wartość świadczeń dla celów ubezpieczeń społecznych | str. 81
6. Świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych | str. 82
7. Wybrane benefity | str. 84
8. Świadczenia przy współpracy z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą | str. 87
9. Podsumowanie | str. 87

Rozdział VIII. Koronawirus szansą na nowe otwarcie dla HR | str. 89
1. Uwagi ogólne | str. 89
2. Fazy zarządzania sytuacją kryzysową | str. 90
3. Model D. Ulricha – role HR i ich ewolucja | str. 91
4. HR a zarządzanie kryzysowe na przykładzie pandemii COVID-19 | str. 93
5. Szansa na nowe otwarcie – kierunki doskonalenia oferty dla pracowników | str. 99
6. Zakończenie | str. 101

Rozdział IX. #zostań w domu. Badanie trendów zmian w pakietach benefitowych firm w związku z COVID-19. Pulse check | str. 102
1. Uwagi ogólne | str. 102
2. Cel badania | str. 102
3. Czas i miejsce badania | str. 103
4. Metodyka badania | str. 103
5. Charakterystyka próby badawczej | str. 103
6. Wyniki ankiety | str. 106
7. Wnioski z badania i retrospektywa | str. 110

Rozdział X. Jakie benefity oferują pracodawcy, a po jakie najchętniej sięgaliby pracownicy? Badanie i analiza | str. 116
1. Uwagi ogólne | str. 116
2. Metodologia badania | str. 117
3. Świadczenia socjalne – ocena dostępności i atrakcyjności 2020/2018 | str. 118
4. Benefity – ocena dostępności i atrakcyjności 2020 vs 2018 | str. 128
5. Podsumowanie | str. 140

Rozdział XI. Benefity – przykłady praktyk rynkowych | str. 144
A. Czy praca zdalna to benefit? Badanie: Wpływ COVID-19 na podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej | str. 144
1. Uwagi ogólne | str. 144
2. Elastyczne zatrudnienie jako trend na rynku pracy | str. 145
3. Praca zdalna jako jeden z elementów łącznych korzyści z pracy | str. 147
4. Historia i znaczenie pracy zdalnej | str. 148
5. Praca zdalna a pandemia COVID-19 | str. 150
6. Wyniki badania ankietowego „Wpływ pandemii COVID-19 na podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej” | str. 151
B. Wdrożenie systemu kafeteryjnego zarządzania benefitami w jednej ze spółek z branży TSL | str. 156
1. Cel projektu | str. 156
2. Zakres i harmonogram | str. 157
3. Narzędzia | str. 161
4. Zespół | str. 161
5. Korzyści i rezultaty | str. 161
C. Wprowadzenie aplikacji do doceniania Nais w celu zwiększenia poczucia satysfakcji i docenienia pracowników | str. 163
1. Praktyka rynkowa | str. 163
2. Cele projektu | str. 163
3. Zakres projektu | str. 164
4. Harmonogram projektu | str. 164
5. Narzędzia, metodyki, praktyki | str. 164
6. Rezultaty | str. 166
7. Korzyści dla organizacji | str. 167
D. Czy za wszystkie benefity musi płacić pracodawca? | str. 168
1. Uwagi ogólne | str. 169
2. Koszty współpracy | str. 170
3. O czym warto pamiętać, decydując się na współpracę tego typu? | str. 172
4. Przykłady benefitów „bezkosztowych” | str. 173
5. Benefity „ukryte” | str. 174
E. Samochód służbowy jako pomysł na benefit partycypacyjny | str. 174
1. Uwagi ogólne | str. 175
2. Case study | str. 176
3. Analiza praktyk rynkowych w zakresie samochodów służbowych | str. 178
4. Analiza podatkowa benefitu | str. 180
5. Analiza kosztowa dla pracownika i pracodawcy | str. 182
6. Korzyści dla pracownika z tytułu benefitu w postaci auta służbowego | str. 185
F. Pracownicze programy emerytalne jako wartościowy benefit | str. 186
1. Definicja | str. 186
2. Pracownicze programy emerytalne w Polsce | str. 187
3. Rola składników pozapłacowych | str. 187
4. Pracowniczy program emerytalny w Firmie X | str. 188
5. Cel projektu | str. 188
6. Narzędzia | str. 189
7. Korzyści z pracowniczego programu emerytalnego | str. 189
8. Harmonogram | str. 189
9. Rezultaty | str. 190
G. Pracownicze plany kapitałowe – obowiązek czy benefit | str. 190
1. Definicja pracowniczych planów kapitałowych | str. 190
2. Historia pracowniczych planów kapitałowych | str. 191
3. Case study | str. 192
H. Employee Assistance Program | str. 197
1. Definicja | str. 197
2. Historia EAP | str. 198
3. Case study | str. 198

Zakończenie | str. 203

O Autorach | str. 205
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,89 zł
10,99 zł

Najatrakcyjniejszy na Manhattanie

Irlandka Rose O’Malley bardzo potrzebuje pieniędzy. Godzi się wziąć udział w intrydze swojej pracodawczyni, która obiecuje jej pomóc, jeśli Rose uwiedzie jej wnuka, milionera Zaca Valentiego. Rose nie wierzy, że uda jej się zwr&oacu...
49,30 zł
63,20 zł

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników Obowiązki pracodawców 2022

Jest to kompleksowe opracowanie, które przedstawia krok po kroku zasady zatrudniania pracowników oraz rozwiązywania umów o pracę. Uwzględniono w nim nowe obowiązki w zakresie ochrony tzw. sygnalistów, a także szczegól...
7,72 zł
9,90 zł

Jak zatrudniać i rozliczać pracowników sezonowych

Publikacja przedstawia poszczególne formy zatrudnienia, na podstawie których mogą pracować osoby zatrudniane do prac sezonowych. Zostały w niej wskazane plusy i minusy każdej z tych form współpracy. Z publikacji można się m.in. dow...
7,52 zł
9,90 zł

Monitoring w placówce i monitoring pracowników – poznaj różnice

Monitoring w placówkach medycznych na korytarzach i w innych miejscach dostępnych dla wszystkich został uregulowany nie tylko w Kodeksie pracy (pod kątem praw pracowniczych), ale także wyjaśniony w wytycznych przygotowanych przez Prezesa UODO. J...
30,58 zł
39,20 zł

Zatrudnianie pracowników samorządowych

Publikacja w sposób kompleksowy omawia kwestie związane ze świadczeniem pracy przez pracowników samorządowych. Czytelnik dowie się niej nie tylko, jak wygląda procedura zatrudniania pracowników w gminach, powiatach i wojewód...
144,59 zł
178,50 zł

Zatrudnianie pracowników tymczasowych – praktyczny poradnik

Praca tymczasowa zyskuje coraz większą popularność. Zastosowanie obecnych regulacji często budzi wątpliwości osób korzystających z tej formy zatrudnienia, zarówno po stronie agencji, pracodawców, a także samych pracowników t...
65,70 zł
73,00 zł

Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy

Zarządzanie procesem odchodzenia pracowników z firmy jest ważnym elementem polityki personalnej, a jego jakość - sprawdzianem kultury organizacji. Omawiając kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodz...
10,79 zł
11,99 zł

Wszystko na temat bycia kierownikiem, jak nim zostać i jak go odnaleźć wśród pracowników

Książka jest poradnikiem dla przyszłych kierowników oraz pracodawców stojących przed dylematem jakie osoby należy zatrudnić na takie stanowisko. Z książki dowiecie się takich rzeczy jak: 1. Znaki, które okazuje pracownik, gdy jest ...
24,00 zł
30,00 zł

ROZWÓJ PIELĘGNIARSTWA W POLSCE I NA ŚWIECIE – WYZWANIA PRACOWNIKÓW OCHRONY ZDROWIA W ZAKRESIE REALIZACJI ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

Ostatnie lata, zdominowane przez tematykę pandemii COVID-19, mają ścisłe od-bicie w codziennej praktyce medycznej. Konieczność szybkich i elastycznych zmian w środowisku medycznym, spowodowanych pandemią, oraz konieczność przedefiniowania ról za...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!