MENU

Bezpieczeństwo systemów informacyjnych

(eBook)

Praktyczny przewodnik zgodny z normami polskimi i międzynarodowymi

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków - Warszawa, 2012

  • Autor: Franciszek Wołowski, Janusz Zawiła-Niedźwiecki

  • Redakcja naukowa: edu-Libri

  • Wydawca: Edu-Libri

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 49,00 zł
44,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Bezpieczeństwo systemów informacyjnych

Przewodnik pokazuje, jak interpretować kwestie bezpieczeństwa systemów informacyjnych, od ryzyka począwszy, jakimi standardami (normami) i metodami się posługiwać, do jakich wzorców dobrych praktyk sięgać, jakie ośrodki doskonalące te praktyki obserwować, z jakim środowiskiem specjalistów się konsultować. Poradnik jest szczegółowy, w wielu fragmentach ma charakter list kontrolnych, które mają podpowiadać, jakie problemy i rozwiązania rozważać.

Poradnik jest skierowany w pierwszej kolejności do administratorów bezpieczeństwa systemów informacyjnych, ale także do szeroko rozumianej kadry kierowniczej organizacji różnych branż, charakteru i wielkości, od której zależy faktyczne bezpieczeństwo. Także do specjalistów różnych profesji, którzy do zapewniania bezpieczeństwa mogą się w organizacjach przyczyniać. Rzecz bowiem w tym, że stan bezpieczeństwa budują stopniowo wszyscy, a zburzyć go może już jedna osoba.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (13)
1. Wprowadzenie (15)
1.1. Co to jest bezpieczeństwo informacji? (17)
1.2. Dlaczego zapewnianie bezpieczeństwa informacji jest potrzebne? (18)
1.3. Cele, strategie i polityki w zakresie bezpieczeństwa informacji (19)
1.4. Czynniki decydujące o bezpieczeństwie systemów informacyjnych (21)
1.5. Jak określać wymagania bezpieczeństwa? (22)
1.6. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (24)
1.7. Standardy związane z zarządzaniem bezpieczeństwem systemów informacyjnych (30)
1.8. Zarządzanie ryzykiem a zarządzanie bezpieczeństwem informacji (38)
1.9. Punkt wyjścia zapewniania bezpieczeństwa informacji (41)
1.10. Krytyczne czynniki sukcesu (42)
2. Zarządzanie ryzykiem systemów informacyjnych (43)
2.1. Nazewnictwo związane z zarządzaniem ryzykiem (45)
2.1.1. Pojęcia podstawowe (45)
2.1.2. Nazewnictwo modelu zarządzania ryzykiem (46)
2.2. Struktura ryzyka (47)
2.2.1. Ryzyko polityczne (47)
2.2.2. Ryzyko organizacyjne (48)
2.2.3. Ryzyko operacyjne (49)
2.3. Czynniki ryzyka systemów informacyjnych (55)
2.3.1. Ludzie (55)
2.3.2. Procesy i systemy (56)
2.3.2.1. Systemy teleinformatyczne (57)
2.3.2.2. Dokumentacja wewnętrzna i zewnętrzna (58)
2.3.2.3. Lokalizacja (58)
2.3.3. Zdarzenia zewnętrzne (59)
2.3.3.1. Zdarzenia przewidywalne i nieprzewidywalne (59)
2.3.3.2. Zlecanie czynności na zewnątrz (outsourcing) (60)
2.4. Procesy zarządzania ryzykiem systemów informacyjnych (61)
2.5. Ustalenie oczekiwań wobec zarządzania ryzykiem (64)
2.5.1. Podstawowe kryteria oceny ryzyka systemów informacyjnych (65)
2.5.2. Zakres i granice procesu zarządzania ryzykiem systemów informacyjnych (66)
2.5.3. Organizacja zarządzania ryzykiem systemów informacyjnych (67)
2.6. Zarządzanie zasobami i aktywami systemów informacyjnych (67)
2.6.1. Zapewnianie zasobów i aktywów oraz odpowiedzialność za nie (69)
2.6.1.1.Inwentaryzacja zasobów i aktywów (71)
2.6.1.2. Własność zasobów (73)
2.6.1.3. Akceptowalne użycie zasobów (73)
2.6.2. Klasyfikacja informacji (74)
2.6.2.1. Zalecenia do klasyfikacji (74)
2.6.2.2. Oznaczanie informacji i postępowanie z informacjami (75)
2.6.3. Wartość biznesowa aktywów, zwłaszcza informacji (76)
2.7. Szacowanie ryzyka systemów informacyjnych (79)
2.7.1. Analiza ryzyka systemów informacyjnych (80)
2.7.1.1. Identyfikacja ryzyka (80)
2.7.1.2. Oszacowanie (wycena) ryzyka (91)
2.7.2. Ocena ryzyka systemów informacyjnych (97)
2.8. Postępowanie z ryzykiem systemów informacyjnych (98)
2.8.1. Unikanie ryzyka (103)
2.8.2. Przeniesienie ryzyka (104)
2.8.3. Utrzymanie/akceptowanie ryzyka (105)
2.8.4. Redukcja ryzyka (105)
2.8.5. Środki sterowania bezpieczeństwem (106)
2.8.6. Środki łagodzenia ryzyka (przeciwdziałanie) (108)
2.8.7. Strategia łagodzenia ryzyka (115)
2.9. Akceptacja ryzyka przez kierownictwo (116)
2.10. Informowanie o ryzyku (117)
2.11. Monitorowanie i przegląd ryzyka (118)
2.12. Kluczowe role w procesie zarządzania ryzykiem (120)
3. Zarządzanie ryzykiem w projektach systemów informacyjnych (124)
3.1. Wprowadzenie (124)
3.2. Kryteria sukcesu projektu (125)
3.3. Procesy zarządzania ryzykiem projektowym (126)
3.4. Planowanie zarządzania ryzykiem projektowym (128)
3.5. Identyfikacja zagrożeń (130)
3.6. Analiza ryzyka (131)
3.7. Szacowanie prawdopodobieństwa i skutku ryzyka (131)
3.8. Planowanie reakcji na ryzyko (134)
3.9. Sterowanie ryzykiem (135)
3.10. Monitorowanie ryzyka (136)
4. Zarządzanie reakcją na incydenty związane z naruszaniem bezpieczeństwa informacji (137)
4.1. Podstawowe zagadnienia i korzyści związane z zarządzaniem incydentami (138)
4.2. Przykłady incydentów związanych z naruszaniem bezpieczeństwa informacji (140)
4.3. Procedury w zarządzaniu incydentami (142)
4.3.1. Planowanie i przygotowanie (142)
4.3.2. „Stosowanie” - wdrożenie i eksploatacja (153)
4.3.3. Przegląd (170)
4.3.4. Doskonalenie (172)
5. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) (174)
5.1. Ustanowienie SZBI (176)
5.1.1. Zakres i granice SZBI (176)
5.1.2. Polityka bezpieczeństwa i jej akceptacja przez kierownictwo (177)
5.1.3. Polityka bezpieczeństwa informacji (178)
5.1.4. Dokument polityki bezpieczeństwa informacji (179)
5.1.5. Przegląd polityki bezpieczeństwa informacji (180)
5.1.6. Strategia zarządzania ryzykiem (181)
5.2. Wdrożenie i eksploatacja SZBI (182)
5.3. Monitorowanie i przegląd SZBI (182)
5.4. Utrzymanie i doskonalenie SZBI (182)
5.5. Organizacja zapewniania bezpieczeństwa informacji (183)
5.5.1. Organizacja wewnętrzna (183)
5.5.1.1. Zaangażowanie kierownictwa w zapewnianie bezpieczeństwa informacji (184)
5.5.1.2. Koordynacja zarządzania zapewnianiem bezpieczeństwa informacji (184)
5.5.1.3. Przypisanie odpowiedzialności w zakresie zapewniania bezpieczeństwa informacji (185)
5.5.1.4. Proces autoryzacji środków przetwarzania informacji (186)
5.5.1.5. Umowy o zachowaniu poufności (186)
5.5.1.6. Kontakty z organami władzy (187)
5.5.1.7. Kontakty z grupami zaangażowanymi w zapewnianie bezpieczeństwa (187)
5.5.1.8. Niezależne przeglądy bezpieczeństwa informacji (188)
5.5.2. Strony zewnętrzne (188)
5.5.2.1. Ryzyko związane ze stronami zewnętrznymi (189)
5.5.2.2. Bezpieczeństwo w kontaktach z klientami (190)
5.5.2.3. Bezpieczeństwo w umowach ze stroną trzecią (191)
5.6. Bezpieczeństwo zasobów ludzkich (194)
5.6.1. Przed zatrudnieniem. (195)
5.6.1.1. Role i zakresy odpowiedzialności (196)
5.6.1.2. Postępowanie sprawdzające (196)
5.6.1.3. Zasady zatrudnienia (197)
5.6.2. Podczas zatrudnienia (198)
5.6.2.1. Odpowiedzialność kierownictwa (199)
5.6.2.2. Uświadamianie, kształcenie i szkolenia z zakresu bezpieczeństwa informacji (200)
5.6.2.3. Postępowanie dyscyplinarne (200)
5.6.3. Zakończenie lub zmiana zatrudnienia (201)
5.6.3.1. Odpowiedzialność związana z zakończeniem zatrudnienia (201)
5.6.3.2. Zwrot zasobów (202)
5.6.3.3. Odebranie praw dostępu (202)
5.7. Bezpieczeństwo fizyczne i środowiskowe (203)
5.7.1. Obszary bezpieczne (205)
5.7.1.1. Fizyczna granica obszaru bezpiecznego (206)
5.7.1.2. Środki ochrony fizycznego wejścia (207)
5.7.1.3. Zabezpieczanie biur, pomieszczeń i urządzeń (207)
5.7.1.4. Ochrona przed zagrożeniami zewnętrznymi i środowiskowymi (208)
5.7.1.5. Praca w obszarach bezpiecznych (208)
5.7.1.6. Obszary publicznie dostępne dla dostaw i załadunku (209)
5.7.2. Bezpieczeństwo wyposażenia (209)
5.7.2.1. Rozmieszczenie i ochrona wyposażenia (210)
5.7.2.2. Systemy wspomagające przetwarzanie informacji (210)
5.7.2.3. Bezpieczeństwo okablowania (211)
5.7.2.4. Bezpieczna konserwacja sprzętu (212)
5.7.2.5. Bezpieczeństwo wyposażenia znajdującego się poza siedzibą organizacji (212)
5.7.2.6. Bezpieczne usuwanie lub ponowne wykorzystanie wyposażenia (213)
5.7.2.7. Wynoszenie mienia (213)
5.8. Zarządzanie eksploatacją i komunikacją SZBI (214)
5.8.1. Procedury eksploatacyjne i odpowiedzialność (214)
5.8.1.1. Dokumentowanie procedur eksploatacyjnych (214)
5.8.1.2. Zarządzanie zmianami (215)
5.8.1.3. Rozdzielanie obowiązków (216)
5.8.1.4. Oddzielanie środowisk rozwojowych, testowych i eksploatacyjnych (216)
5.8.2. Zarządzanie usługami dostarczanymi przez strony trzecie (217)
5.8.2.1. Bezpieczne dostarczanie usług (218)
5.8.2.2. Monitorowanie i przegląd usług strony trzeciej (218)
5.8.2.3. Bezpieczne zarządzanie zmianami usług strony trzeciej (219)
5.8.3. Planowanie i odbiór systemów (219)
5.8.3.1. Zarządzanie pojemnością systemów (220)
5.8.3.2. Akceptacja systemu (220)
5.8.4. Ochrona przed kodem złośliwym i nadzór nad kodem mobilnym (221)
5.8.4.1. Środki ochrony przed kodem złośliwym (222)
5.8.4.2. Środki nadzoru nad kodem mobilnym (224)
5.8.5. Kopie zapasowe (224)
5.8.6. Zarządzanie bezpieczeństwem sieci (226)
5.8.6.1. Systemy ochrony sieci (227)
5.8.6.2. Bezpieczeństwo usług sieciowych (227)
5.8.7. Obsługa nośników danych i dokumentacji (228)
5.8.7.1. Zarządzanie nośnikami wymiennymi (229)
5.8.7.2. Usuwanie nośników (229)
5.8.7.3. Procedury postępowania z informacjami (230)
5.8.7.4. Bezpieczeństwo dokumentacji systemowej (230)
5.8.8. Wymiana informacji (231)
5.8.8.1. Polityka i procedury wymiany informacji (231)
5.8.8.2. Umowy o wymianie informacji (233)
5.8.8.3. Transportowanie fizycznych nośników informacji (234)
5.8.8.4. Wiadomości elektroniczne (234)
5.8.8.5. Systemy informacyjne organizacji (235)
5.8.9. Usługi handlu elektronicznego (236)
5.8.9.1. Handel elektroniczny (236)
5.8.9.2. Transakcje on-line (238)
5.8.9.3. Informacje dostępne publicznie (238)
5.9. Kontrola dostępu (239)
5.9.1. Wymagania biznesowe i polityka kontroli dostępu (241)
5.9.2. Zarządzanie dostępem użytkowników (243)
5.9.2.1. Rejestracja użytkowników (244)
5.9.2.2. Zarządzanie przywilejami (245)
5.9.2.3. Zarządzanie hasłami użytkowników (246)
5.9.2.4. Przeglądy praw dostępu użytkowników (246)
5.9.3. Odpowiedzialność użytkowników (247)
5.9.3.1. Używanie haseł (247)
5.9.3.2. Pozostawianie sprzętu użytkownika bez opieki (251)
5.9.3.3. Polityka czystego biurka i czystego ekranu (251)
5.9.4. Kontrola dostępu do sieci (252)
5.9.4.1. Zasady korzystania z usług sieciowych (252)
5.9.4.2. Uwierzytelnianie użytkowników przy połączeniach zewnętrznych (253)
5.9.4.3. Identyfikacja urządzeń w sieciach (254)
5.9.4.4. Ochrona zdalnych portów diagnostycznych i konfiguracyjnych (254)
5.9.4.5. Rozdzielanie sieci (255)
5.9.4.6. Kontrola połączeń sieciowych (256)
5.9.4.7. Kontrola rutingu w sieciach (256)
5.9.5. Kontrola dostępu do systemów operacyjnych (256)
5.9.5.1. Procedury bezpiecznego logowania się (257)
5.9.5.2. Identyfikacja i uwierzytelnianie użytkowników (258)
5.9.5.3. System zarządzania hasłami (259)
5.9.5.4. Użycie systemowych programów narzędziowych (259)
5.9.5.5. Zamykanie sesji po określonym czasie (260)
5.9.5.6. Ograniczanie czasu trwania połączenia (260)
5.9.6. Kontrola dostępu do informacji i aplikacji (261)
5.9.6.1. Ograniczanie dostępu do informacji (261)
5.9.6.2. Izolowanie systemów wrażliwych (261)
5.9.7. Przetwarzanie mobilne i praca na odległość (262)
5.9.7.1. Przetwarzanie i komunikacja mobilna (262)
5.9.7.2. Praca zdalna (263)
5.10. Pozyskiwanie, rozwój i utrzymanie systemów informacyjnych (265)
5.10.1. Wymagania bezpieczeństwa systemów informacyjnych (265)
5.10.2. Poprawne przetwarzanie w aplikacjach (266)
5.10.2.1. Potwierdzanie poprawności danych wejściowych (266)
5.10.2.2. Kontrola przetwarzania wewnętrznego (267)
5.10.2.3. Integralność wiadomości (268)
5.10.2.4. Potwierdzanie poprawności danych wyjściowych (268)
5.10.3. Zabezpieczenia kryptograficzne (268)
5.10.3.1. Zasady korzystania z zabezpieczeń kryptograficznych (269)
5.10.3.2. Zarządzanie kluczami (270)
5.10.4. Bezpieczeństwo plików systemowych (271)
5.10.4.1. Zabezpieczanie eksploatowanego oprogramowania (271)
5.10.4.2. Ochrona systemowych danych testowych (273)
5.10.4.3. Kontrola dostępu do kodów źródłowych programów (273)
5.10.5. Bezpieczeństwo w procesach rozwojowych i obsługi informatycznej (274)
5.10.5.1. Procedury kontroli zmian (274)
5.10.5.2. Techniczny przegląd aplikacji po zmianach w systemie) operacyjnym (275)
5.10.5.3. Ograniczenia dotyczące zmian w pakietach oprogramowania (276)
5.10.5.4. Wyciek informacji (276)
5.10.5.5. Prace rozwojowe nad oprogramowaniem powierzone firmie zewnętrznej (277)
5.11. Wymagania dotyczące dokumentacji (277)
5.11.1. Nadzór nad dokumentami (278)
5.11.2. Nadzór nad zapisami (279)
6. Zarządzanie zapewnianiem ciągłości działania (280)
6.1. Osadzenie zapewniania ciągłości działania w kulturze organizacji (280)
6.2. Zrozumienie istoty działania organizacji (292)
6.2.1. Wprowadzenie procesu systematycznego zarządzania zapewnianiem ciągłości działania (292)
6.2.2. Generalna analiza wpływu zakłóceń na działalność (297)
6.2.3. Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka ogólnego (299)
6.2.4. Bezpieczeństwo informacji i ciągłość działania systemów informatycznych a zapewnianie ciągłości działania organizacji (302)
6.3. Określanie strategii zarządzania zapewnianiem ciągłości działania (303)
6.4. Opracowywanie i wdrażanie rozwiązań zapewniania ciągłości działania (305)
6.4.1. Analiza ryzyka operacyjnego i mapa zakłóceń (305)
6.4.2. Opracowywanie regulaminów, procedur, instrukcji (307)
6.4.3. Projektowanie scenariuszy awaryjnych (309)
6.4.4. Wdrażanie przyjętego postępowania z zakłóceniami (310)
6.5. Testowanie, utrzymywanie i audyt rozwiązań zapewniania ciągłości działania (312)
6.5.1. Testowanie (312)
6.5.2. Utrzymywanie (312)
6.5.3. Audyt (314)
7. Odpowiedzialność kierownictwa organizacji (315)
7.1. Zaangażowanie kierownictwa (315)
7.2. Szkolenie, uświadamianie i kompetencje pracowników (317)
8. Monitorowanie bezpieczeństwa (319)
8.1. Monitorowanie i przeglądy SZBI (320)
8.1.1. Niezależne przeglądy bezpieczeństwa informacji (321)
8.1.2. Dzienniki zdarzeń (322)
8.1.3. Monitorowanie wykorzystywania systemu (322)
8.1.4. Ochrona informacji zawartych w dziennikach zdarzeń (323)
8.1.5. Dzienniki zdarzeń administratora i operatora (324)
8.1.6. Rejestrowanie błędów (324)
8.1.7. Synchronizacja zegarów (325)
8.1.8. Monitorowanie i przegląd usług strony trzeciej (325)
8.1.9. Zgodność przeglądów z politykami bezpieczeństwa i standardami oraz zgodność techniczna (326)
8.2. Przeglądy realizowane przez kierownictwo (327)
8.2.1. Dane wejściowe do przeglądu (327)
8.2.2. Wyniki przeglądu (327)
9. Audyty SZBI (329)
9.1. Audyty systemów informacyjnych (330)
9.1.1. Bezpieczne prowadzenie audytu (330)
9.1.2. Ochrona narzędzi audytu (330)
9.2. Audyty wewnętrzne SZBI (331)
9.3. Procesy audytowe (332)
9.3.1. Etap przygotowawczy audytu (332)
9.3.1.1. Spotkanie wstępne (332)
9.3.1.2. Seminarium dla gremiów kierowniczych organizacji (333)
9.3.2. Etap wykonawczy audytu (333)
9.3.2.1. Ścieżka formalna audytu (333)
9.3.2.2. Ścieżka techniczna audytu (334)
9.3.3. Etap sprawozdawczy audytu (335)
9.3.3.1. Opracowanie dokumentu końcowego (335)
9.3.3.2. Przekazanie zleceniodawcy zbioru dokumentów audytowych (335)
10. Doskonalenie SZBI (336)
10.1. Ciągłe doskonalenie (336)
10.2. Działania korygujące (336)
10.3. Działania zapobiegawcze (336)
11. Zgodność z przepisami prawa (338)
11.1. Ustalenie odpowiednich przepisów prawa (338)
11.2. Prawo do własności intelektualnej (338)
11.3. Ochrona zapisów w organizacji (339)
11.4. Ochrona danych osobowych i prywatność informacji dotyczących osób fizycznych (341)
11.5. Zapobieganie nadużywaniu środków przetwarzania informacji (341)
11.6. Regulacje dotyczące zabezpieczeń kryptograficznych (342)
11.7. Sprawdzanie zgodności technicznej (343)
12. Terminologia (344)
12.1. Pojęcia i definicje (345)
12.2. Akronimy (373)
Bibliografia
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
4,50 zł
5,00 zł

Tropy

Franciszek Mirandola dał serię opowiadań fantastycznych, należących do najświetniejszych nowel, jakie wydała proza neoromantyczna. „Dziwność" świata i koszmarnej doli ludzkiej, ujęte bądź realistycznie z domieszką subtelnej ironii, bądź fant...
31,50 zł
35,00 zł

Wolność, bezpieczeństwo, obywatel

Prezentowana praca jest czwartą publikacją Katedry Prawa i Bezpieczeństwa Wewnętrznego (obecnie Katedry Prawa i Administracji) Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Dotychczas wydane publikacje to Status prawny obywatela Unii Europejskiej...
25,80 zł
30,00 zł

Inżynieria systemów internetu rzeczy. Zagadnienia bezpieczeństwa i komunikacji

Celem publikacji jest przedstawienie zagadnień inżynierskich związanych z bezpieczeństwem i komunikacją w systemach IoT (Internet of Things), w tym w systemach WoT (Web of Things), przy czym termin WoT oznacza koncepcję budowy systemu informatycznego w...
36,00 zł
45,00 zł

Wielowymiarowość współczesnej logistyki120. Bezpieczeństwo finansowe i ekonomiczne aspekty logistyki

Wydawnictwo jest zbiorem artykułów nadesłanych na cykliczną konferencję Wielowymiarowości Współczesnej Logistyki, organizowaną przez Instytut Logistyki WZiD. Prezentowane materiały przedstawiają wyniki prowadzonych badań przez autor&oacut...
37,84 zł
44,00 zł

Rachunkowość instrumentów finansowych wobec potrzeb informacyjnych inwestorów

Przygotowana publikacja jest rezultatem prowadzonych przez Autora badań naukowych i rozważań związanych z rachunkowością instrumentów finansowych oraz informacjami sprawozdawczymi wykorzystywanymi przez inwestorów oraz analityków w...
48,60 zł
54,00 zł

ZARZĄDZANIE INNOWACJĄ W OTOCZENIU ORGANIZACYJNYM KONKURENCYJNOŚĆ – RÓŻNORODNOŚĆ – MEGATRENDY- BEZPIECZEŃSTWO

Dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku powodują zmianę oczekiwań klientów nowej generacji, globalizacja rynków zbytu, jak również integracja Polski z UniąEuropejską. Zmiany te poprzedzone są szybkimi postępami techni...
158,76 zł
189,00 zł

Klauzula procesowego porządku publicznego w arbitrażu handlowym w prawie polskim na tle innych systemów prawnych

Monografie Prawnicze to seria, w której ukazują się publikacje omawiające w wyczerpujący sposób określone instytucje czy zagadnienia prawne. Adresujemy ją przede wszystkim do prawników poszukujących wnikliwego ujęcia tematu, łącząc...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!