Biznes a ochrona konkurencji
W książce omówiono biznesowe skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji. Zaprezentowano najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania prawa konkurencji. Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.: * Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji? * Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku? * Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji? * Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego? Drugie wydanie publikacji zostało uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak antykonkurencyjne znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków. Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji. Opracowanie skierowane jest do studentów kierunków zarządzania oraz czytelników zainteresowanych prowadzeniem biznesu, pragnących uniknąć konfliktu z prawem konkurencji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5080-8
- ISBN druku: 978-83-264-3787-8
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce 7 Przedmowa do wydania drugiego 9 Wstęp 11 1. Strategie konkurencyjne przedsiębiorstw i ochrona konkurencji 15 Konkurencja: rywalizacja i kooperacja 15 Konkurencja w sektorze 17 Konkurencja na rynku 18 Ekonomiczne przesłanki prawnej ochrony konkurencji 20 Rynek właściwy dla działania przedsiębiorstwa 27 Rynki konglomeratowe i sąsiednie 40 Bariery wejścia i wyjścia z rynku właściwego 41 Podsumowanie 44 2.Nadużywanie dominacji rynkowej przedsiębiorstwa 47 Dominacja rynkowa jako cel strategii zarządzania przedsiębiorstwem 47 Kryteria pomiaru udziału rynkowego przedsiębiorstwa 52 Kryteria oceny pozycji i siły rynkowej przedsiębiorstwa 53 Skuteczna strategia biznesowa i antymonopolowe kłopoty 57 Typowe zachowania firm dominujących na rynku 60 Praktyki cenowe przedsiębiorstwa dominującego na rynku właściwym 63 Podsumowanie 85 3. Antykonkurencyjne porozumienia przedsiębiorstw 87 Motywy porozumiewania się przedsiębiorstw 87 Porozumienia przedsiębiorstw ograniczające konkurencję 89 Porozumienia kartelowe 91 Przykłady łagodzenia kar pieniężnych dla uczestników karteli 99 Kartel podany do publicznej wiadomości 103 Porozumienia dystrybucyjne 114 Podsumowanie 142 4. Koncentracja i konkurencja 144 Koniunktura gospodarcza i koncentracja przedsiębiorstw 144 Przyczyny transakcji F&P 146 Kooperacyjny i koncentracyjny charakter transakcji 148 Przyjazne i wrogie F&P 154 Udane i nieudane transakcje F&P 157 Koncentracja i wzrost siły rynkowej jej uczestników 161 Kryteria oceny wpływu planowanej koncentracji na stan konkurencji 164 Ocena planowanych koncentracji w praktyce orzeczniczej KE 165 Podsumowanie 187 5. Ochrona konkurencji w Polsce 190 Prawo konkurencji przed zmianami z 1989 roku 190 Ochrona konkurencji w procesie transformacji gospodarczej po 1989 roku 191 Polityka gospodarcza i skuteczność prawa konkurencji 197 Wpływ UOKiK na podmiotową strukturę rynków produktowych i geograficznych 199 Rola UOKiK w tworzeniu prawa 201 Ochrona konsumentów 203 Negocjacje członkostwa Polski w Unii Europejskiej 205 Zakończenie 207 Bibliografia 215 Indeks 227