MENU

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2016

  • Autor: Anna Kwiecień, Beata Reformat

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,00 zł
13,76
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury.
Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej, daje wieloaspektowy pogląd na wybrane problemy występujące w jednostkach kultury. Jest ona pokłosiem drugiej edycji ogólnopolskiej konferencji pt. Biznes w kulturze – kultura w biznesie poświęconej problematyce szeroko rozumianej kultury i związanych z nią zagadnień. Praca stanowi ważny przyczynek do kontynuacji dyskursu naukowego oraz inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce, podążających za zmianami w ich otoczeniu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 	7
Rozdział I
Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu (Barbara Pabian) 	9
1.1. Kultura – geneza pojęcia 	9
1.2. Wartości kulturowe 	11
1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna 	13
1.4. Wartości kultury narodowej 	14
1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym 	15
Rozdział II
Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury – współczesne wyzwania (Anna Kwiecień) 	19
2.1. Znaczenie kultury 	20
2.2. Rola i funkcje uniwersytetu 	21
Rozdział III
Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek) 	27
3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury 	28
3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+ 	30
3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje kultury – wyniki badań bezpośrednich 	33
Rozdział IV
Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury – przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg) 	48
4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych 	50
4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury – uwarunkowania wdrażania 	56
Rozdział V
Wybrane problemy zarządzania projektami kultury (Agnieszka Ślusarczyk) 	61
5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury 	62
5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury 	63
5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury 	64
Rozdział VI
Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu kreatywnego (Beata Reformat) 	69
6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze − relacja i znaczenie pojęć 	69
6.2. Dofinansowanie sektora kultury – wybrane przykłady programów unijnych 	75
Rozdział VII
Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń) 	81
7.1. Kultura a kryzys – rozważania teoretyczne 	82
7.2. Finansowanie instytucji kultury – analiza oraz ocena 	83
7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury 	92
Rozdział VIII
Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz podmioty sektora usług turystycznych – analiza wybranych przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 	94
8.1. Istota sponsoringu, jego cechy i klasyfikacja 	95
8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury 	99
8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu marki banków oraz przedsiębiorstw turystycznych 	103
8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła 	106
8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę 	111
8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu – case research 	115
8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu – case research 	119
Bibliografia 	127
Spis rysunków 	137
Spis tabel 	139
Spis wykresów 	141
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
30,96 zł
36,00 zł

Twórczość malarska Szymona Czechowicza i jej znaczenie dla kultury Rzeczypospolitej Obojga Narodów

„Przygotowany przez Ryszarda Mączyńskiego i Ewę Doleżyńską-Sewerniak tom pt. "Twórczość malarska Szymona Czechowicza i jej znaczenie dla kultury Rzeczypospolitej Obojga Narodów" z całą pewnością zasługuje na wydanie drukie...
31,50 zł
35,00 zł

Kultura granicy – społeczne światy przejścia granicznego

W książce określono podstawowe działanie w społecznym świecie przejścia granicznego (wynegocjowanie akceptowanego zarówno przez kontrolującychjak i kontrolowanego wyniku kontroli granicznej). Jest ono pochodnądziałań dwóch, p...
55,81 zł
64,90 zł

Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

Sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, gospodarka cyrkularna, powstające i znikające zawody, innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty inwestycyjne, media społecznościowe oraz inne trendy gospodarcze powodują, że zarówno sami przedsiębiorcy, jak...
19,31 zł
22,45 zł

Kultura reformacji i reformowanie w kulturze

Już od czasów Maxa Webera w refleksji naukowej i filozoficznej pojawiała się myśl, że reformacja to nie tylko zjawisko historyczne, ale nade wszystko społeczno-kulturowe. Kojarzą się z nią m.in.: indywidualizm, doświadczeniowość, nowoczesność, i...
9,46 zł
11,00 zł

Od biznesu międzynarodowego do globalnej gospodarki – wyzwania i problemy w wybranych obszarach

Procesy umiędzynarodowienia, zachodzące w praktycznie wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego, stały się najbardziej charakterystyczną cechą współczesnej gospodarki. Przedsiębiorstwa optymalizują działalność wykorzystując potencjał i ...
79,20 zł
99,00 zł

Dzieje kultury japońskiej

Fascynująca kultura Japonii Od prehistorii do współczesności W Dziejach kultury japońskiej profesor Ewa Pałasz-Rutkowska zabiera czytelników w podróż po fascynującej kulturze Japonii. Przedstawia sposób życia jej mieszkańców, ich...
47,30 zł
55,00 zł

Mazowsze Historia i kultura 1526-1795

Tom niniejszy zamyka się w latach 1526-1795. Obejmuje również problematykę inkorporacji Mazowsza do Królestwa Polskiego, a kończy się wraz z upadkiem I Rzeczypospolitej, której stolicą stała się Warszawa. Mazowsze nie tylko dość sz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!