Business Intelligence
Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie oraz dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono też problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI.
Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej – szczegółowo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią firmy. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy.
Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW.
Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały dodatkowe oraz udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki.
Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana głównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji.
Zobacz BLOG AUTORA poświęcony książce: http://www.surma.edu.pl/
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20551-5
- ISBN druku: 978-83-01-15867-5
- Liczba stron: 152
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do Business Intelligence 11 1.1. Historia powstania BI 11 1.2. BI jako samodzielna dziedzina 12 1.3. BI a zarządzanie firmą 14 1.4. Przegląd zastosowań BI w wybranych obszarach biznesowych 16 Studium przypadku (część 1) 18 ROZDZIAŁ 2. Hurtownie danych 21 2.1. Wprowadzenie 21 2.2. Definicja hurtowni danych 23 2.3. Model logiczny – schemat gwiaździsty 24 2.4. Źródła danych 27 2.5. Wybrane aspekty projektowania hurtowni danych 29 Studium przypadku (część 2) 31 ROZDZIAŁ 3. Podstawy analityki biznesowej 36 3.1. Raportowanie i analiza danych 36 3.1.1. Wprowadzenie 36 3.1.2. Przetwarzanie analityczne on-line 37 3.1.3. Model danych 37 3.1.4. Podstawowe operacje analizy danych wielowymiarowych 38 Studium przypadku (część 3) 45 3.2. Zarządzanie informacją 46 3.2.1. Wprowadzenie 46 3.2.2. Informacja zarządcza 49 Studium przypadku (część 4) 61 3.2.3. Informacja strategiczna 62 ROZDZIAŁ 4. Zaawansowana analityka biznesowa 69 4.1. Wprowadzenie 69 4.2. Klasyfikacja 71 Studium przypadku (część 5) 79 4.3. Grupowanie 81 4.4. Odkrywanie reguł asocjacyjnych 83 4.5. Inne metody 88 4.6. Przegląd wybranych zastosowań BI w zakresie eksploracji danych 88 Studium przypadku (część 6) 92 ROZDZIAŁ 5. Analityka wokół klienta 94 5.1. Wprowadzenie 94 5.2. Customer Intelligence 95 5.3. Personalizacja komunikatu marketingowego 96 5.4. U progu rewolucji 98 ROZDZIAŁ 6. Business Intelligence a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa 105 6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy 105 6.1.1. Aktywa niematerialne 105 6.1.2. Kapitał informacyjny 107 Studium przypadku (część 7) 109 6.2. Zarys metodyki wdrożeniowej 110 6.3. Poziomy wsparcia procesów biznesowych 115 6.3.1. Automatyzacja 115 6.3.2. Usprawnianie 117 6.3.3. Nowy proces 119 6.3.4. Podsumowanie 121 6.4. Problem estymacji zwrotu z inwestycji wdrożeń BI 121 6.5. Zarządzanie zmianą i rola kapitału ludzkiego 124 6.6. Uwagi końcowe 126 Studium przypadku (część 8) 129 Zakończenie 131 Literatura 133 Indeks 139