Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Business Intelligence(eBook)

Systemy wspomagania decyzji biznesowych

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2009

  • Autor: Jerzy Surma

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    ??Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia. _pl_PL??

Cena detaliczna: 49,00 zł
34,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 14,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: informatyka ekonomia

Business Intelligence

Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie oraz dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono też problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI. Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej – szczegółowo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią firmy. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy. Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW. Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały dodatkowe oraz udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki. Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana głównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji. Zobacz BLOG AUTORA poświęcony książce: http://www.surma.edu.pl/

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do Business Intelligence	11
	1.1. Historia powstania BI	11
	1.2. BI jako samodzielna dziedzina	12
	1.3. BI a zarządzanie firmą	14
	1.4. Przegląd zastosowań BI w wybranych obszarach biznesowych	16
	Studium przypadku (część 1)	18

ROZDZIAŁ 2. Hurtownie danych	21
	2.1. Wprowadzenie	21
	2.2. Definicja hurtowni danych	23
	2.3. Model logiczny – schemat gwiaździsty	24
	2.4. Źródła danych	27
	2.5. Wybrane aspekty projektowania hurtowni danych	29
	Studium przypadku (część 2)	31

ROZDZIAŁ 3. Podstawy analityki biznesowej	36
	3.1. Raportowanie i analiza danych	36
		3.1.1. Wprowadzenie	36
		3.1.2. Przetwarzanie analityczne on-line	37
		3.1.3. Model danych	37
		3.1.4. Podstawowe operacje analizy danych wielowymiarowych	38
	Studium przypadku (część 3)	45
	3.2. Zarządzanie informacją	46
		3.2.1. Wprowadzenie	46
		3.2.2. Informacja zarządcza	49
	Studium przypadku (część 4)	61
		3.2.3. Informacja strategiczna	62

ROZDZIAŁ 4. Zaawansowana analityka biznesowa	69
	4.1. Wprowadzenie	69
	4.2. Klasyfikacja	71
	Studium przypadku (część 5)	79
	4.3. Grupowanie	81
	4.4. Odkrywanie reguł asocjacyjnych	83
	4.5. Inne metody	88
	4.6. Przegląd wybranych zastosowań BI w zakresie eksploracji danych	88
	Studium przypadku (część 6)	92

ROZDZIAŁ 5. Analityka wokół klienta	94
	5.1. Wprowadzenie	94
	5.2. Customer Intelligence	95
	5.3. Personalizacja komunikatu marketingowego	96
	5.4. U progu rewolucji	98

ROZDZIAŁ 6. Business Intelligence a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa	105
	6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy	105
		6.1.1. Aktywa niematerialne	105
		6.1.2. Kapitał informacyjny	107
	Studium przypadku (część 7)	109
	6.2. Zarys metodyki wdrożeniowej	110
	6.3. Poziomy wsparcia procesów biznesowych	115
		6.3.1. Automatyzacja	115
		6.3.2. Usprawnianie	117
		6.3.3. Nowy proces	119
		6.3.4. Podsumowanie	121
	6.4. Problem estymacji zwrotu z inwestycji wdrożeń BI	121
	6.5. Zarządzanie zmianą i rola kapitału ludzkiego	124
	6.6. Uwagi końcowe	126
	Studium przypadku (część 8)	129

Zakończenie	131
Literatura	133
Indeks	139
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jerzy Surma

- profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zatrudniony w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej. Inżynier informatyk, ekspert od eksploracji danych, hurtowni danych, sztucznej inteligencji oraz analiz Big Data, szczególnie stosowanych do mediów społecznościowych. Jest założycielem i kierownikiem studiów podyplomowych SGH: Business Intelligence oraz. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu prac naukowych.

119,00 zł

Business Phrases, Collocations and Metaphors. Glossary with Practice and Answer Key

The book comprises three glossaries grouped semantically into nine sections, such as e.g. Business Environment, Management, Employment, Finance and Banking, People and Organizations. Each section of the book is arranged alphabetically and contains: a s...
99,00 zł

Business English

Podręcznik Business English powstał z myślą o tych, którzy dobrze znają język angielski ogólny i pragną rozszerzyć swoje umiejętności w zakresie języka biznesowego. Poszczególne moduły tematyczne obejmują takie obszary jak m.in.: k...
21,90 zł

Złodzieje czasu

Znajdź czas na wszystko, eliminując siedmiu najpotężniejszych złodziei czasu. Oczywiście jeszcze żadna książka nie zmieniła w ciągu jednego dnia życia żadnego człowieka. Doskonale wiesz, że nie znajdziesz tutaj magicznej różdżki, która w ...
59,00 zł

Finansowanie i corporate governance w przedsiębiorstwach rodzinnych

Książka prezentuje wyniki przeprowadzonych w Polsce i Austrii badań empirycznych dotyczących ładu korporacyjnego i finansowania przedsiębiorstw rodzinnych, których interpretacja oparta jest na obszernej literaturze światowej oraz wtórnych...
39,90 zł

Niebieskie strefy

Specjalista od długowieczności Dan Buettner przemierzył cały świat, by porozmawiać ze wszystkimi najstarszymi mieszkańcami naszego globu. Odwiedził ludzi, którzy współtworzą unikalne społeczności Niebieskich Stref. W tych wyjątkowych miej...
21,70 zł

Programy partnerskie w praktyce

Odkryj, co jest naprawdę ważne, aby skutecznie zarabiać w programach partnerskich. Autor tego poradnika jest przede wszystkim praktykiem uczestnictwa w programach partnerskich. Swoją wiedzą dzieli się już od dłuższego czasu. Napisał między innymi wiele...
27,00 zł

Hipnotyczny telemarketing

Kto jeszcze chce poznać sekrety skutecznej rozmowy telefonicznej, czyli hipnotyczny telemarketing w praktyce? Większość handlowych poszukiwań i kontaktów odbywa się za pośrednictwem telefonu. Jak zatem najefektywniej go wykorzystasz? Od czego za...
17,90 zł

3 kroki do wolności finansowej

Czy wiesz, że... Od wolności finansowej dzielą Cię tylko 3 proste kroki? Wiem, brzmi to nierealnie. Większość z nas kojarzy bogactwo z ciężką harówką i skomplikowanymi operacjami finansowymi. Jeżeli jednak szukasz takiej drogi, to ta książka bar...
19,00 zł

Nareszcie więcej zysku! 99 porad, jak obniżyć koszty przedsiębiorstwa

Seria: BC.edu Biznes Chciałbyś, by Twoja firma przyniosła większe zyski, posiadała stabilną bazę kapitałową, była konkurencyjna i miała zapewniony długotrwały sukces rynkowy? Aby to osiągnąć, nie musisz wcale zwiększać obrotów, wprowadzać na ryn...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!