Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Business Intelligence(eBook)

Systemy wspomagania decyzji biznesowych

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2009

  • Autor: Jerzy Surma

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 47,00 zł
32,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 14,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: informatyka ekonomia

Business Intelligence

Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie oraz dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono też problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI. Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej – szczegółowo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią firmy. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy. Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW. Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały dodatkowe oraz udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki. Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana głównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji. Zobacz BLOG AUTORA poświęcony książce: http://www.surma.edu.pl/

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do Business Intelligence	11
	1.1. Historia powstania BI	11
	1.2. BI jako samodzielna dziedzina	12
	1.3. BI a zarządzanie firmą	14
	1.4. Przegląd zastosowań BI w wybranych obszarach biznesowych	16
	Studium przypadku (część 1)	18

ROZDZIAŁ 2. Hurtownie danych	21
	2.1. Wprowadzenie	21
	2.2. Definicja hurtowni danych	23
	2.3. Model logiczny – schemat gwiaździsty	24
	2.4. Źródła danych	27
	2.5. Wybrane aspekty projektowania hurtowni danych	29
	Studium przypadku (część 2)	31

ROZDZIAŁ 3. Podstawy analityki biznesowej	36
	3.1. Raportowanie i analiza danych	36
		3.1.1. Wprowadzenie	36
		3.1.2. Przetwarzanie analityczne on-line	37
		3.1.3. Model danych	37
		3.1.4. Podstawowe operacje analizy danych wielowymiarowych	38
	Studium przypadku (część 3)	45
	3.2. Zarządzanie informacją	46
		3.2.1. Wprowadzenie	46
		3.2.2. Informacja zarządcza	49
	Studium przypadku (część 4)	61
		3.2.3. Informacja strategiczna	62

ROZDZIAŁ 4. Zaawansowana analityka biznesowa	69
	4.1. Wprowadzenie	69
	4.2. Klasyfikacja	71
	Studium przypadku (część 5)	79
	4.3. Grupowanie	81
	4.4. Odkrywanie reguł asocjacyjnych	83
	4.5. Inne metody	88
	4.6. Przegląd wybranych zastosowań BI w zakresie eksploracji danych	88
	Studium przypadku (część 6)	92

ROZDZIAŁ 5. Analityka wokół klienta	94
	5.1. Wprowadzenie	94
	5.2. Customer Intelligence	95
	5.3. Personalizacja komunikatu marketingowego	96
	5.4. U progu rewolucji	98

ROZDZIAŁ 6. Business Intelligence a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa	105
	6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy	105
		6.1.1. Aktywa niematerialne	105
		6.1.2. Kapitał informacyjny	107
	Studium przypadku (część 7)	109
	6.2. Zarys metodyki wdrożeniowej	110
	6.3. Poziomy wsparcia procesów biznesowych	115
		6.3.1. Automatyzacja	115
		6.3.2. Usprawnianie	117
		6.3.3. Nowy proces	119
		6.3.4. Podsumowanie	121
	6.4. Problem estymacji zwrotu z inwestycji wdrożeń BI	121
	6.5. Zarządzanie zmianą i rola kapitału ludzkiego	124
	6.6. Uwagi końcowe	126
	Studium przypadku (część 8)	129

Zakończenie	131
Literatura	133
Indeks	139
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jerzy Surma

- profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zatrudniony w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej. Inżynier informatyk, ekspert od eksploracji danych, hurtowni danych, sztucznej inteligencji oraz analiz Big Data, szczególnie stosowanych do mediów społecznościowych. Jest założycielem i kierownikiem studiów podyplomowych SGH: Business Intelligence oraz. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu prac naukowych.

Inni Klienci oglądali również

Budowanie związków z klientami na rynku business to business

Niniejsza książka prezentuje wybrane aspekty koncepcji marketingu relacji zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Pozwala to czytelnikowi przekonać się o możliwościach i zakresie aplikacji koncepcji marketingu relacji w realnych dział...
22,45 zł

Market Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie

Monografia dotyczy roli informacji oraz wiedzy rynkowej i marketingowej w zarządzani u organizacją. Cechą współczesnego otoczenia biznesu jest niepewność i złożoność, a przedsiębiorstwa, chcąc ograniczyć wzrost ryzyka związanego z prowadzeniem d...
24,48 zł

Jak stworzyć komercyjny Business Case

Czasami obok wartości nominalnej powinny również utrzymywać niektóre wydatki na ustalonym udziale do sprzedaży netto. Jednak może się okazać, że sytuacja na rynku jest na tyle zmienna, iż będzie konieczne przeznaczenie dodatkowych środk&o...

Business Social Media

Seria kieszonkowych poradników językowo-biznesowych pomoże Ci poszerzyć słownictwo i wiedzę w różnych dziedzinach. Książeczki zawierają tematycznie zgromadzone pojęcia i zagadnienia, a także ich tłumaczenia. Bądź specjalistą w swojej dzie...

Digital Business i E-Commerce Management

Kompleksowe wprowadzenie do teorii i praktyki e-biznesu. Książka pokazuje jakie strategie i działania są potrzebne do rozwoju i utrzymania e-biznesu. Autor łączy myślenie akademickie i praktykę zawodową. Książka obejmuje wszystkie aspekty e-biznesu - s...
32,00 zł

HR Business Partner Praktyczne rozwiązania budowania wysokoefektywnych organizacji

Pozycja rekomendowana przez : Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz Polish Society for Training & Development. Książka HR Business Partner. Praktyczne rozwiązania budowania wysokoefektywnych organizacji pod r...
32,00 zł

HR Business Partner Praktyczne rozwiązania budowania wysokoefektywnych organizacji

Pozycja rekomendowana przez : Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz Polish Society for Training & Development. Książka HR Business Partner. Praktyczne rozwiązania budowania wysokoefektywnych organizacji pod r...

Hr Business Partner

W dzisiejszym świecie biznesu, wciąż można zetknąć się z poglądem, jakoby dział personalny stanowił tylko koszt dla organizacji. Jednak sukces firm, które wprowadziły model HR business partnera (m.in. opisany w publikacji DHL Express) sprawia, ż...

HR Business Partner

Rola HR Business Partnera jest w Polsce mocno niedookreślona. Zarówno studenci jak i praktycy cały czas poszukują wiedzy, która wyjaśniałaby nie tylko teoretyczne aspekty roli i kompetencji na tym stanowisku, ale też pokazywałaby najlepsz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!