Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B
Złożoność i zmienność mikro- i makrootoczenia to kluczowe czynniki, które coraz częściej wymuszają stosowanie innych niż typowe nośników informacji w komunikacji na rynku B2B. W praktyce gospodarczej zarówno produktowe, jak i systemowe certyfikaty w sposób wiarygodny stanowią o jakości oferty, a także coraz częściej są integralnym elementem strategii rozwoju współczesnych podmiotów przemysłowych. Prezentowana monografia jest ciekawym i kompleksowym studium literaturowo-badawczym, w którym na podstawie pogłębionej analizy światowej literatury przedmiotu oraz wyników badań empirycznych wykazano istotną rolę certyfikatów w kontekście zachodzących dwustronnych procesów przepływu szeroko rozumianej informacji i w ramach budowania relacji w łańcuchach dostaw. Ponadto w książce poddano analizie aktualne dane z zakresu globalnej certyfikacji oraz wyznaczono kierunki jej dalszego rozwoju.
Ze względu na wysokie walory merytoryczne, poznawcze i aplikacyjne publikacja stanowi cenną pozycję, która może zainteresować pracowników naukowych, doktorantów, studentów kierunków ekonomicznych i technicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i MBA, jak również menedżerów i specjalistów z zakresu praktyki gospodarczej zajmujących się problematyką jakości, a w szczególności certyfikacji, na rynku B2B.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-575-2
- ISBN druku: 978-83-8088-574-5
- Liczba stron: 264
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Jakość produktów i jej znaczenie na rynku 13 1.1. Ewolucja pojęcia jakości i próby jej definicji 13 1.1.1. Geneza problematyki jakości 13 1.1.2. Istota współczesnego rozumienia pojęcia jakości 18 1.2. Czynniki wpływające na jakość produktów 22 1.2.1. Cechy jakościowe produktu 22 1.2.2. Koncepcja struktury produktu – próba umiejscowienia cech jakościowych 24 1.2.3. Jakość usług i czynniki ją tworzące 27 1.2.4. Proces postrzegania jakości wyrobów i usług 30 1.3. Jakość jako wyróżnik konkurencyjności 36 1.3.1. Pojęcie konkurencyjności 36 1.3.2. Strategie konkurowania 37 1.3.3. Konkurowanie jakością 45 Rozdział 2. Wyróżniki komunikacji rynkowej 53 2.1. Istota komunikacji 53 2.1.1. Pojęcie komunikacji 53 2.1.2. Modele komunikacji 55 2.1.3. Procesowo-znaczeniowy wymiar komunikacji 61 2.2. Komunikacja rynkowa 65 2.2.1. Proces komunikacji rynkowej 65 2.2.2. Etapy budowania strategii komunikacji rynkowej 67 2.3. Źródła informacji o jakości w procesie komunikacji na rynku B2B 74 2.3.1. Charakterystyka rynku B2B 74 2.3.2. Proces zakupu dóbr przemysłowych 75 2.3.3. Nośniki komunikacji na rynku B2B 80 Rozdział 3. Certyfikaty systemowe i produktowe jako szczególny rodzaj znaków w komunikacji rynkowej 89 3.1. Uwarunkowania normatywne jakości i certyfikacji w Polsce 89 3.1.1. Ocena zgodności – dyrektywy nowego podejścia 90 3.1.2. Ustawodawstwo krajowe z zakresu zarządzania jakością 93 3.2. Certyfikaty produktowe jako nośniki informacji o jakości wyrobu na rynku B2B 102 3.2.1. Założenia certyfikacji produktów 104 3.2.2. Modele certyfikacji produktów 105 3.2.3. Oznaczenie CE jako przykład obligatoryjnego certyfikatu produktowego 109 3.2.4. Dobrowolne certyfikaty produktowe i ich znaczenie w procesie komunikacji na rynku B2B 114 3.2.5. Marka jako nośnik informacji o jakości 129 3.3. Certyfikaty systemów zarządzania jako nośniki informacji o jakości na rynku B2B 134 3.3.1. Normatywne założenia systemów zarządzania jakością, środowiskowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy 134 3.3.2. Procedura certyfikacji systemowej 142 3.3.3. Kierunki rozwoju certyfikacji systemów w Polsce i na świecie 147 3.4. Znaczenie certyfikatów w relacjach z dostawcami 182 3.4.1. Założenia marketingu relacyjnego 182 3.4.2. Relacje z dostawcami w ramach łańcucha dostaw 184 3.4.3. Znaczenie jakości w procesie zakupu dobra przemysłowego 193 Rozdział 4. Studia przypadków 201 4.1. Studium przypadku A 201 4.2. Studium przypadku B 204 4.3. Studium przypadku C 207 4.4. Studium przypadku D 209 4.5. Studium przypadku E 213 4.6. Studium przypadku F 216 4.7. Studium przypadku G 218 4.8. Studium przypadku H 221 4.9. Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań – studia przypadków 223 Rozdział 5. Modelowa propozycja komunikacji jakości oferty na rynku B2B 229 Zakończenie 235 Bibliografia 239 Spis tabel 259 Spis rysunków 261 Spis wykresów 263