Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Repetytoria do egzaminów szkolnych »
MENU


"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 01 Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Modalne aspekty treści kształcenia:

  • Wydanie: 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Wojciech Kojs

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 2,00 zł
1,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 01 Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego

Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieło filozofa i pedagoga Bronisława F. Trentowskiego, twórcy tryptyku pedagogicznego Chowanna, czyli system pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży. Pozostałe teksty zostały zgrupowane w pięciu częściach wokół następujących zagadnień: pojmowania modalności, modalnościowych aspektów systemów edukacji, statycznych i dynamicznych aspektów treści kształcenia, pytań i modyfikacji treści w komunikacji edukacyjnej, edukacyjnych aspektów modalności znaku i znaczenia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Wojciech Kojs) / 5

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego / 9

Artykuły

Pojmowanie modalności

WOJCIECH KOJS
Modalne aspekty edukacji i pedagogiki / 23

WIESŁAW WALENTUKIEWICZ
Logika modalna: analizy dla potrzeb dydaktyki / 39

AGATA CABAŁA, JADWIGA OLEKSY
Modalność w dydaktyce – wybrane zagadnienia, problemy / 47

Modalnościowe aspekty systemów edukacji

STANISŁAW JUSZCZYK
Aspekty modalnościowe edukacji medialnej / 55

WANDA WORONOWICZ
Edukacja refleksyjna w świetle koncepcji inteligencji społecznej / 69

JOLANTA SZEMPRUCH
W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły / 79

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Różnojednia, czyli (po)nowoczesna koncepcja dydaktyki komplementarnej Bronisława F. Trentowskiego / 91

HANNA LANGER, AGNIESZKA BAJOR
Modele współpracy bibliotek szkolnych i pedagogicznych na rzecz edukacji ustawicznej nauczycieli bibliotekarzy / 111

IWONA SAMBORSKA, ADAM SAMBORSKI
Edukacja wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy / 127

ALEKSANDRA MINCZANOWSKA
Paradygmat edukacji podmiotowej w kontekście analiz modalnościowych / 141

Statyczne i dynamiczne aspekty treści kształcenia

EUGENIUSZ PIOTROWSKI
Rola treści kształcenia w procesie nauczania / 153

MARIA KOZIELSKA
Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia / 161

URSZULA MORSZCZYŃSKA
Tekst w działaniu pedagogicznym / 173

MACIEJ BERNASIEWICZ
Treści kształcące w popkulturze / 183

KATARZYNA HERDA
Nieco inne spojrzenie na treści kształcenia / 195

Pytania i modyfikacje treści w komunikacji edukacyjnej

EUGENIA ROSTAŃSKA
Edukacyjne odniesienia modalnych aspektów porozumiewania się w rozmowie dziecka i dorosłego / 207

BEATA OELSZLAEGER
Zmiana stopnia pewności podmiotu względem posiadanych i odbieranych informacji w toku kształcenia (wybrane aspekty analizy samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów klas młodszych) / 221

JOLANTA GABZDYL
O modalności (nauczycielskich) pytań i poleceń / 239

EWA KOCHANOWSKA
Modalny wymiar zadań typu „dlaczego” w edukacji wczesnoszkolnej / 259

AGNIESZKA HOLEWA
Modalność wyjaśnień w kontekście procesu kształtowania postaw dzieci w wieku przedszkolnym / 277

Edukacyjne aspekty modalności znaku i znaczenia

URSZULA SZUŚCIK
Modalność językowa (werbalna) i modalność rysunkowa dziecka a kształtowanie się znaku plastycznego w jego twórczości / 285

ANNA ŁOBOS
Słowo i muzyka w Śpiewniku dla dzieci – wpajanie postaw i przekazywanie dziedzictwa narodowego najmłodszym u schyłku XIX wieku / 297

RAFAŁ KOJS
Konieczność, możliwości i powinności w grach dydaktycznych / 307

JOANNA SKIBSKA
Modalność znaku / 321
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,00 zł

„Chowanna” 2013. R. 56(70). T. 2 (41): Nauczyciel we współczesnej kulturze - 13 O potrzebie ustanowienia sieci współdziałania pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym nauczycielek (analiza przy użyciu kategorii czasu)

W prezentowanym tomie „Chowanny” Nauczyciel we współczesnej kulturze podjęto dyskurs nad kulturowym aspektem konstytuującym unikatowość i społeczną rangę nauczycielskiej profesji. Uznając, iż kultura współczesna zasadniczo syt...
2,00 zł

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 13 Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego. Stan, uwarunkowania i perspektywy

Artykuły zamieszczone w tomie „Chowanny” zatytułowanym Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne oscylują wokół szeroko pojętej tematyki marginalizacji społecznej. Wśród poruszonych w kontekście marginalizacji zagadnie...
3,00 zł

„Chowanna” 2014. T. 1 (42): Jakość życia młodego pokolenia w perspektywie psychopedagogicznej i społecznej - 09 Jakość życia młodego pokolenia...: Udział w działaniach animacyjnych jako element budowania poczucia sprawstwa wśród młodzieży

Red. naczelny Ewa Syrek, red. części monograficznej Ewa Wysocka Prezentowany Czytelnikowi tom jest w jego części monograficznej próbą przedstawienia sposobu doświadczania życia i oceny jego jakości w sposób wielowymiarowy (holistyczny), i...
2,50 zł

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 17 Sprawiedliwość naprawcza w poglądach osób pozbawionych wolności

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Beata Mazepa-Domagała Kierując się myślą, iż kultura wizualna nie opiera się na samych obrazach, lecz na nowoczesnej skłonności do obrazowania lub wizualizowania egzystencji, a poddanie naukowemu ...
2,00 zł

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 2 (33): Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność - 10 Jesień życia kobiety — aspekty edukacyjne

Warto pochylić się nad starością, bo ta stanowi jeden z etapów ludzkiego życia – i to pewnie truizm. To, jaka jest, jak jest stereotypowo postrzegana i wreszcie, co zwykle umyka nam, kiedy patrzymy na ludzi starych – to rzecz inna. R...
2,00 zł

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 13 Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia

Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieł...
3,50 zł

„Chowanna” 2013. R. 56(70). T. 1 (40): W poszukiwaniu wyznaczników jakości życia - 03 Jak nadużywanie władzy wiąże się z dobrostanem jednostki?

Tematyczny numer „Chowanny” odnosi się do problematyki szeroko rozumianej jakości życia człowieka analizowanej z perspektywy psychologicznej. Perspektywa ta uwzględnia zarówno obiektywne (społeczno-ekonomiczne lub medyczne), jak i su...
2,00 zł

„Chowanna” 2015. T. 1 (44): Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna - 19 Recenzje, komunikaty, polemiki

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Teresa Wilk Część monograficzna tomu ("Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna"), poświęcona jest zagadnieniom rewitalizacji społecznej, postrzeganej jak...
3,00 zł

Z Dziejów Prawa. T. 4 (12) - 13 Prawo rzymskie w wybranych orzeczeniach Izby Lordów w latach 1999—2009

W niniejszym tomie znalazły się teksty pracowników i współpracowników katowickiego ośrodka historycznoprawnego. Otwiera go przeglądowy artykuł R. Sobańskiego zatytułowany Prawo – nieodłączny towarzysz człowieka, będący owocem...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!