Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki akademickie

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 07 W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Modalne aspekty treści kształcenia:

  • Druk: 2014

  • Redakcja naukowa: Wojciech Kojs

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 1,49 zł
1,42
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 07 W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły

Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieło filozofa i pedagoga Bronisława F. Trentowskiego, twórcy tryptyku pedagogicznego Chowanna, czyli system pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży.
Pozostałe teksty zostały zgrupowane w pięciu częściach wokół następujących zagadnień: pojmowania modalności, modalnościowych aspektów systemów edukacji, statycznych i dynamicznych aspektów treści kształcenia, pytań i modyfikacji treści w komunikacji edukacyjnej, edukacyjnych aspektów modalności znaku i znaczenia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Wojciech Kojs) / 5

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego / 9

Artykuły

Pojmowanie modalności

WOJCIECH KOJS
Modalne aspekty edukacji i pedagogiki / 23

WIESŁAW WALENTUKIEWICZ
Logika modalna: analizy dla potrzeb dydaktyki / 39

AGATA CABAŁA, JADWIGA OLEKSY
Modalność w dydaktyce – wybrane zagadnienia, problemy / 47

Modalnościowe aspekty systemów edukacji

STANISŁAW JUSZCZYK
Aspekty modalnościowe edukacji medialnej / 55

WANDA WORONOWICZ
Edukacja refleksyjna w świetle koncepcji inteligencji społecznej / 69

JOLANTA SZEMPRUCH
W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły / 79

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Różnojednia, czyli (po)nowoczesna koncepcja dydaktyki komplementarnej Bronisława F. Trentowskiego / 91

HANNA LANGER, AGNIESZKA BAJOR
Modele współpracy bibliotek szkolnych i pedagogicznych na rzecz edukacji ustawicznej nauczycieli bibliotekarzy / 111

IWONA SAMBORSKA, ADAM SAMBORSKI
Edukacja wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy / 127

ALEKSANDRA MINCZANOWSKA
Paradygmat edukacji podmiotowej w kontekście analiz modalnościowych / 141

Statyczne i dynamiczne aspekty treści kształcenia

EUGENIUSZ PIOTROWSKI
Rola treści kształcenia w procesie nauczania / 153

MARIA KOZIELSKA
Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia / 161

URSZULA MORSZCZYŃSKA
Tekst w działaniu pedagogicznym / 173

MACIEJ BERNASIEWICZ
Treści kształcące w popkulturze / 183

KATARZYNA HERDA
Nieco inne spojrzenie na treści kształcenia / 195

Pytania i modyfikacje treści w komunikacji edukacyjnej

EUGENIA ROSTAŃSKA
Edukacyjne odniesienia modalnych aspektów porozumiewania się w rozmowie dziecka i dorosłego / 207

BEATA OELSZLAEGER
Zmiana stopnia pewności podmiotu względem posiadanych i odbieranych informacji w toku kształcenia (wybrane aspekty analizy samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów klas młodszych) / 221

JOLANTA GABZDYL
O modalności (nauczycielskich) pytań i poleceń / 239

EWA KOCHANOWSKA
Modalny wymiar zadań typu „dlaczego” w edukacji wczesnoszkolnej / 259

AGNIESZKA HOLEWA
Modalność wyjaśnień w kontekście procesu kształtowania postaw dzieci w wieku przedszkolnym / 277

Edukacyjne aspekty modalności znaku i znaczenia

URSZULA SZUŚCIK
Modalność językowa (werbalna) i modalność rysunkowa dziecka a kształtowanie się znaku plastycznego w jego twórczości / 285

ANNA ŁOBOS
Słowo i muzyka w Śpiewniku dla dzieci – wpajanie postaw i przekazywanie dziedzictwa narodowego najmłodszym u schyłku XIX wieku / 297

RAFAŁ KOJS
Konieczność, możliwości i powinności w grach dydaktycznych / 307

JOANNA SKIBSKA
Modalność znaku / 321
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,15 zł

Folia Medica Lodziensia t. 36 z. 1/2009

Guzy o charakterze endokrynnym wykazują obecność receptorów somatostatynowychSSTR 1-5 o róŜnym nasileniu. Szeroko zbadana została ichekspresja w gruczolakach przysadki, a takŜe w guzach neuroendokrynnychprzewodu pokarmow...
4,60 zł

Stosunki Międzynarodowe nr 3(53)/2017 - Rafał Ulatowski: Zagraniczna polityka kulturalna i edukacyjna Niemiec [Germany’s Foreign Cultural and Educational Policy], doi 10.7366/020909613201706

W numerze [Contents]S T U D I A [ S T U D I E S ]Edward Haliżak: Międzynarodowe studia bezpieczeństwa – subdyscyplina nauki o stosunkach międzynarodowych [International Security Studies as a Sub-discipline of Internationa...
4,60 zł

Stosunki Międzynarodowe nr 4(53)/2017 - Michał Gierycz: Sprawozdanie z konferencji Relacje religii i polityki jako przedmiot badań politologii, 30 listopada–1 grudnia 2017 r., Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie [Report on the conferenc

S P I S T R E Ś C I [ C O N T E N T S ]A R T Y K U Ł Y [ A R T I C L E S ]Anna M. Solarz: „Jakie znaczenie ma religia?. Religia w badaniu stosunków międzynarodowych [“What Does Religion Matter” : ...
13,00 zł

Zarządzanie Publiczne nr 2(8)/2009

ISSN 1898-3529 W numerze [Contents]: Piotr Sztompka: Przestrzeń życia codziennego [Space of Everyday Life]. s. 5–30. Rafał Sułkowski: Ocena wsparcia MSP przez fundusze poręczeniowe i pożyczkowe [An Evaluation of t...
2,00 zł

„Chowanna” 2018. T. 1 (50): Perspektywy edukacji małego dziecka w kontekście zmian oświatowych - 11 Hewilia Hetmańczyk: Poczucie kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym

Część monograficzna tomu 1/2018 „Chowanny” pod redakcją Aliny Budniak została zatytułowana Perspektywy edukacji małego dziecka w kontekście zmian oświatowych. Treści zawartych tu rozważań odnoszą się do kształtu, celów, zakresu, prze...
2,00 zł

„Chowanna” 2018. T. 1 (50): Perspektywy edukacji małego dziecka w kontekście zmian oświatowych - 15 Olimpia Gogolin, Eugeniusz Szymik: Obraz nauczyciela w oczach uczniów klas I–III szkół podstawowych

Część monograficzna tomu 1/2018 „Chowanny” pod redakcją Aliny Budniak została zatytułowana Perspektywy edukacji małego dziecka w kontekście zmian oświatowych. Treści zawartych tu rozważań odnoszą się do kształtu, celów, zakresu, prze...
31,50 zł

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne

Artykuły zamieszczone w tomie „Chowanny” zatytułowanym Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne oscylują wokół szeroko pojętej tematyki marginalizacji społecznej. Wśród poruszonych w kontekście marginalizacji zagadnie...
4,60 zł

Wieś i Rolnictwo nr 3(184)/2019 - Tran Thi Minh Thi: Institutional and Cultural Perspectives in Elder Care in Rural Vietnam [Instytucjonalne i kulturowe aspekty opieki nad starszymi mieszkańcami obszarów wiejskich w Wietnamie], doi 10.7366/wir032019/01

Spis treści [Contents]Editors’ Note, s. 7-10 Tran Thi Minh Thi: Institutional and Cultural Perspectives in Elder Care in Rural Vietnam [Instytucjonalne i kulturowe aspekty opieki nad starszymi mieszkańcami obsz...
1,49 zł

„Chowanna” 2012. R. 55(69). T. 2 (39): Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy - 16 Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym

Tematyczny tom naszego półrocznika „Chowanna”, zatytułowany Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy dotyczy istotnego zagadnienia społecznego, jakim jest edukacja w dynamicznie zmieniającym się ładzie społecznym. Zebrane w tomie pr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!