MENU

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 12 Rola treści kształcenia w procesie nauczania

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Modalne aspekty treści kształcenia:

  • Druk: 2014

  • Redakcja naukowa: Wojciech Kojs

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia - 12 Rola treści kształcenia w procesie nauczania

Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieło filozofa i pedagoga Bronisława F. Trentowskiego, twórcy tryptyku pedagogicznego Chowanna, czyli system pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży.
Pozostałe teksty zostały zgrupowane w pięciu częściach wokół następujących zagadnień: pojmowania modalności, modalnościowych aspektów systemów edukacji, statycznych i dynamicznych aspektów treści kształcenia, pytań i modyfikacji treści w komunikacji edukacyjnej, edukacyjnych aspektów modalności znaku i znaczenia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Wojciech Kojs) / 5

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego / 9

Artykuły

Pojmowanie modalności

WOJCIECH KOJS
Modalne aspekty edukacji i pedagogiki / 23

WIESŁAW WALENTUKIEWICZ
Logika modalna: analizy dla potrzeb dydaktyki / 39

AGATA CABAŁA, JADWIGA OLEKSY
Modalność w dydaktyce – wybrane zagadnienia, problemy / 47

Modalnościowe aspekty systemów edukacji

STANISŁAW JUSZCZYK
Aspekty modalnościowe edukacji medialnej / 55

WANDA WORONOWICZ
Edukacja refleksyjna w świetle koncepcji inteligencji społecznej / 69

JOLANTA SZEMPRUCH
W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły / 79

WIESŁAW ANDRUKOWICZ
Różnojednia, czyli (po)nowoczesna koncepcja dydaktyki komplementarnej Bronisława F. Trentowskiego / 91

HANNA LANGER, AGNIESZKA BAJOR
Modele współpracy bibliotek szkolnych i pedagogicznych na rzecz edukacji ustawicznej nauczycieli bibliotekarzy / 111

IWONA SAMBORSKA, ADAM SAMBORSKI
Edukacja wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy / 127

ALEKSANDRA MINCZANOWSKA
Paradygmat edukacji podmiotowej w kontekście analiz modalnościowych / 141

Statyczne i dynamiczne aspekty treści kształcenia

EUGENIUSZ PIOTROWSKI
Rola treści kształcenia w procesie nauczania / 153

MARIA KOZIELSKA
Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia / 161

URSZULA MORSZCZYŃSKA
Tekst w działaniu pedagogicznym / 173

MACIEJ BERNASIEWICZ
Treści kształcące w popkulturze / 183

KATARZYNA HERDA
Nieco inne spojrzenie na treści kształcenia / 195

Pytania i modyfikacje treści w komunikacji edukacyjnej

EUGENIA ROSTAŃSKA
Edukacyjne odniesienia modalnych aspektów porozumiewania się w rozmowie dziecka i dorosłego / 207

BEATA OELSZLAEGER
Zmiana stopnia pewności podmiotu względem posiadanych i odbieranych informacji w toku kształcenia (wybrane aspekty analizy samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów klas młodszych) / 221

JOLANTA GABZDYL
O modalności (nauczycielskich) pytań i poleceń / 239

EWA KOCHANOWSKA
Modalny wymiar zadań typu „dlaczego” w edukacji wczesnoszkolnej / 259

AGNIESZKA HOLEWA
Modalność wyjaśnień w kontekście procesu kształtowania postaw dzieci w wieku przedszkolnym / 277

Edukacyjne aspekty modalności znaku i znaczenia

URSZULA SZUŚCIK
Modalność językowa (werbalna) i modalność rysunkowa dziecka a kształtowanie się znaku plastycznego w jego twórczości / 285

ANNA ŁOBOS
Słowo i muzyka w Śpiewniku dla dzieci – wpajanie postaw i przekazywanie dziedzictwa narodowego najmłodszym u schyłku XIX wieku / 297

RAFAŁ KOJS
Konieczność, możliwości i powinności w grach dydaktycznych / 307

JOANNA SKIBSKA
Modalność znaku / 321
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

16,14 zł
16,99 zł

Koński Targ 2/2013

Koński Targ powstał w roku 1996 jako nowatorski kwartalnik zawierający ogłoszenia sprzedaży koni pochodzących od prywatnych hodowców. Od tamtej pory niezmiennie jest jedyną gazetą ogłoszeniową o koniach na polskim rynku.Na przestrzen...
37,91 zł
39,90 zł

„Chowanna” 2014. T. 1 (42): Jakość życia młodego pokolenia w perspektywie psychopedagogicznej i społecznej

Red. naczelny Ewa Syrek, red. części monograficznej Ewa WysockaPrezentowany Czytelnikowi tom jest w jego części monograficznej próbą przedstawienia sposobu doświadczania życia i oceny jego jakości w sposób wielowymiarowy (holi...
32,78 zł
34,50 zł

Współczesne problemy ekonomiczne. Polityka państwa a proces globalizacji. SE 139

Prezentowane opracowanie naukowe jest próbą połączenia opisu i analizy zagadnień związanych z szeroko pojętymi procesami globalizacyjnymi (w tekstach tych podjęta została próba odpowiedzi na wyzwania globalnej gospodarki XXI wieku), liber...
29,93 zł
31,50 zł

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 2 (33): Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność

Warto pochylić się nad starością, bo ta stanowi jeden z etapów ludzkiego życia – i to pewnie truizm. To, jaka jest, jak jest stereotypowo postrzegana i wreszcie, co zwykle umyka nam, kiedy patrzymy na ludzi starych – to rzecz inna. R...
31,92 zł
33,60 zł

„Chowanna” 2011, R. 54 (67), T. 2 (37): Psychologia a prawo – płaszczyzny teoretyczne i aplikacyjne (związki i różnice)

Publikacja mieści się w żywym w ostatnim czasie nurcie zainteresowania społeczeństwa polskiego problematyką funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości oraz problemów społecznych związanych z funkcjonowaniem zawodowym w sferze prawniczej. Zainteresow...
3,79 zł
3,99 zł

Arypiprazol jako potencjalizacja leczenia przeciwdepresyjnego w depresji opornej na leczenie – jaki ma wpływ na procesy psychiczne?

Arypiprazol jest lekiem wskazywanym przez rekomendacje Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i przez konsultanta krajowego jako jedna z opcji potencjalizacji dotychczas nieskutecznej terapii w depresji opornej na leczenie. Jest substancją, któr...
3,79 zł
3,99 zł

Rola kwasu masłowego w patogenezie i leczeniu chorób jelit

Kwas masłowy należy do krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych, będących fizjologicznie produktem fermentacji prowadzonej przez mikrobiotę jelitową. Wykazuje szerokie spektrum korzystnych działań metabolicznych na poziomie przewodu pokarmo...
22,94 zł
24,15 zł

Folia Medica Lodziensia t. 36 z. 1/2009

Guzy o charakterze endokrynnym wykazują obecność receptorów somatostatynowychSSTR 1-5 o róŜnym nasileniu. Szeroko zbadana została ichekspresja w gruczolakach przysadki, a takŜe w guzach neuroendokrynnychprzewodu pokarmow...
14,25 zł
15,00 zł

Neuropsychiatria. Przegląd Kliniczny NR 1(1)/2009

Czasopismo jest skierowane do klinicystów, praktyków psychiatrii, psychoterapii, neuropsychiatrii i neuropsychologii. Stworzenie pisma integrującego efekty kliniczne z ich podstawami, a zwłaszcza z podstawami psycho- i neuroizjologicznymi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!