Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 17 Refleksja nad wybranymi uwarunkowaniami marginalizacji roli współczesnego nauczyciela(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne: 38

  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Anna Nowak

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 2,00 zł
1,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 17 Refleksja nad wybranymi uwarunkowaniami marginalizacji roli współczesnego nauczyciela

Artykuły zamieszczone w tomie „Chowanny” zatytułowanym Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne oscylują wokół szeroko pojętej tematyki marginalizacji społecznej. Wśród poruszonych w kontekście marginalizacji zagadnień znalazły się między innymi takie oto: wykształcenie a indywidualny i globalny rozwój społeczny, problem marginalizacji w środowisku dzieci i młodzieży, wykluczenie edukacyjne, uczestnictwo osób niepełnosprawnych intelektualnie w otwartym rynku pracy. Zagadnienia poruszone w niniejszym tomie mogą zainteresować socjologów, pedagogów społecznych oraz polityków społecznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

Wstęp (Anna Nowak) 11

Artykuły

ANNA NOWAK
Pojęcie, istota, przyczyny, mechanizmy marginalizacji i wykluczenia społecznego 17

AGATA RZYMEŁKA-FRĄCKIEWICZ
Znaczenie wykształcenia w wymiarze indywidualnego i globalnego rozwoju społecznego. Polska a Współczynnik Rozwoju Społecznego — Human Development Index (HDI) 33

ELŻBIETA BIELECKA, EWA KOZDROWICZ
Uwierzyć w siebie. Wyrównywanie szans dzieci zagrożonych marginalizacją 45

EWA SYREK
Edukacyjno-pedagogiczne konteksty społecznego wymiaru choroby 55

GRZEGORZ SZUMSKI
Efekt skupienia. W jaki sposób światła zasada przyczynia się do edukacyjnego wykluczenia 69

ZENON GAJDZICA
Dystans społeczny wobec osób z upośledzeniem umysłowym jako czynnik determinujący ich marginalizację 83

ILONA FAJFER-KRUCZEK
Uwarunkowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych intelektualnie w otwartym rynku pracy 93

ANDRZEJ CZERKAWSKI
Wykluczenie edukacyjne niedostosowanych społecznie 109

MONIKA NOSZCZYK-BERNASIEWICZ, MACIEJ BERNASIEWICZ
Sytuacja szkolna nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich. Analiza jakościowa 121

EWA BIELSKA
Teoria empowerment, krytyczna teoria rasowa, latynoska krytyczna teoria rasowa i teoria LGBT jako odpowiedź na ryzyko marginalizacji społecznej 133

ADAM ROTER
Edukacja jako proces warunkujący wyjście z marginalizacji — prawda czy fałsz? Na przykładzie migracji zarobkowych 143

BEATA DYRDA
„Paradoks edukacyjny” — uczniowie zdolni z grup wysokiego ryzyka 153

BOŻENA MATYJAS
Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego. Stan, uwarunkowania i perspektywy 165

EWA JAROSZ
„Uczestnictwo dzieci” — idea i jej znaczenie w przełamywaniu wykluczenia społecznego dziecka 179

MARIA DEPTUŁA
Edukacja rodziców jako sposób zapobiegania wykluczaniu dziecka ze środowiska rówieśników 193

WIOLETTA JUNIK
Zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów przez wzmacnianie ich reziliencji 207

BEATA PITUŁA
Refleksja nad wybranymi uwarunkowaniami marginalizacji roli współczesnego nauczyciela 223

KATARZYNA BORZUCKA-SITKIEWICZ
Korekcja doświadczeń urazowych będących źródłem zachowań destrukcyjnych jako element inkluzji społecznej 235

JUSTYNA KUSZTAL
Formy wsparcia i pomocy edukacyjno-wychowawczej dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Niemczech 247

TERESA WILK
Edukacja teatralna — czyli o profilaktycznym wymiarze sztuki wobec współczesnych niepokojów 257

ALICJA ŻYWCZOK
Idea afirmacji życia w systemie pedagogicznym Bronisława Ferdynanda Trentowskiego 269

Recenzje

Chowanna. (Myśli wybrane). Komentarz. Wybór i opracowanie Wiesław Andrukowicz. Przedmową opatrzył Lech Witkowski. Posłowie Sławomir Sztobryn. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010, ss. 199, ISBN 978-83-7587-458-7 (Bogusław Śliwerski) 283
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

10,00 zł

eleWator 1 (1/2012) - James Joyce

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literatu...
2,50 zł

„Śląskie Studia Polonistyczne” 2012, nr 1/2 (2): Rozprawy i artykuły: Słowacki po dwustu latach. Prezentacje: Andrzej Bart - 03 O, ironio! Rzecz o Juliuszu Słowackim

Nr 1/2 (2): Rozprawy i artykuły: Słowacki po dwustu latach. Prezentacje: Andrzej Bart Redaktor naczelny – Adam Dziadek Red. materiałów w części Słowacki po dwustu latach – Jacek Lyszczyna Rozprawy zamieszczone w drugim tomie „Ś...
36,90 zł

„Śląskie Studia Polonistyczne” 2012, nr 1/2 (2): Rozprawy i artykuły: Słowacki po dwustu latach. Prezentacje: Andrzej Bart

Nr 1/2 (2): Rozprawy i artykuły: Słowacki po dwustu latach. Prezentacje: Andrzej Bart Redaktor naczelny – Adam Dziadek Red. materiałów w części Słowacki po dwustu latach – Jacek Lyszczyna Rozprawy zamieszczone w drugim tomie „Ś...
2,00 zł

Neophilologica. Vol. 22: Études sémantico-syntaxiques des langues romanes. Hommage à Stanisław Karolak - 06 Le rôle de l'enchaînement rhématique dans la structure informationnelle de discours

Tom poświęcony pamięci wybitnego polskiego językoznawcy Profesora Stanisława Karolaka zawiera dwa teksty wspomnieniowe w języku polskim oraz dwanaście artykułów w języku francuskim i włoskim. Wspólnym mianownikiem szkiców o r&oacut...

"Nowa Biblioteka. Usługi, technologie informacyjne i media" 2017, nr 2 (25): Książka dla młodego odbiorcy: autorzy, ilustratorzy, wydawcy - 06 Za co kochamy Małgorzatę Musierowicz. Refleksje czytelniczki blogu autorki Jeżycjady.pdf

Praca stanowi 25. numer – ukazującego się od 1998 roku – czasopisma „Nowa Biblioteka. Zeszyty Monograficzne Koła Naukowego Bibliotekoznawców Uniwersytetu Śląskiego” (aktualny tytuł: „Nowa Biblioteka. Usługi, Technol...
2,00 zł

„Chowanna” 2013. R. 56(70). T. 2 (41): Nauczyciel we współczesnej kulturze - 18 Wokół roli nauczyciela w kulturze — nauczycielskie interpretacje

W prezentowanym tomie „Chowanny” Nauczyciel we współczesnej kulturze podjęto dyskurs nad kulturowym aspektem konstytuującym unikatowość i społeczną rangę nauczycielskiej profesji. Uznając, iż kultura współczesna zasadniczo syt...

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 23, nr 2/2016 - 07 Grounded theory and its applicationin studies on disabled students reality

Kolejny numer czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych (2/2016, tom XXIII) zawiera zbiór tekstów ukazujących metodologiczne i metodyczne zagadnienia interdyscyplinarnych badań nad niepełnosp...
2,00 zł

„Chowanna” 2013. R. 56(70). T. 2 (41): Nauczyciel we współczesnej kulturze - 23 Wybrane podręczniki dla klas pierwszych edukacji zintegrowanej — analiza metodą wizualno-werbalną Günthera Kressa oraz Theo van Leeuwena

W prezentowanym tomie „Chowanny” Nauczyciel we współczesnej kulturze podjęto dyskurs nad kulturowym aspektem konstytuującym unikatowość i społeczną rangę nauczycielskiej profesji. Uznając, iż kultura współczesna zasadniczo syt...
2,00 zł

"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego". T. 20 - 10 Dyskurs pytajny i jego uwarunkowania w komunikacji dydaktycznej

Tradycyjnie już teksty składające się na niniejszą publikację zgrupowane są wokół trzech działów: edukacja literacka i kulturowa, edukacja językowa oraz recenzje. W artykułach skoncentrowanych wokół edukacji literackiej i kulturowe...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!