MENU

„Chowanna” 2013. R. 56(70). T. 2 (41): Nauczyciel we współczesnej kulturze - 16 Oswajanie z tekstami kultury w przygotowaniu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej — na przykładzie form teatralnych

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Nauczyciel we współczesnej kulturze: 41

  • Druk: Katowice, 2014

  • Redakcja naukowa: Beata Pituła

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

„Chowanna” 2013. R. 56(70). T. 2 (41): Nauczyciel we współczesnej kulturze - 16 Oswajanie z tekstami kultury w przygotowaniu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej — na przykładzie form teatralnych

W prezentowanym tomie „Chowanny” Nauczyciel we współczesnej kulturze podjęto dyskurs nad kulturowym aspektem konstytuującym unikatowość i społeczną rangę nauczycielskiej profesji. Uznając, iż kultura współczesna zasadniczo sytuuje rolę nauczyciela w triadzie „pewność- wątpliwość- pokora” nakreślono, w pryzmacie różnych teorii i danych empirycznych, nauczycielskie powinności i dylematy związane z ich realizacją. Podstawowe dla pracy pytanie o to jakie miejsce może i powinien zajmować nauczyciel we współczesnej kulturze, wyznaczyło dwa obszary prezentowanych analiz. Pierwszy, określający kulturowe aspekty funkcjonowania nauczyciela. Drugi, ukazujący postawy nauczycieli wobec wymagań współczesnej kultury. Praca nie ma charakteru opracowania całościowego, nie sposób bowiem poruszyć, choćby nawet powierzchownie, wszystkich interesujących wątków zagadnienia. Jest jedynie zbiorem myśli, impulsem do dalszej refleksji nad rolą nauczyciela we współczesnym, skomplikowanym świecie nieoczywistości, nieograniczonych możliwości, zawieszenia i niepewności. Praca kierowana jest do nauczycieli, pedagogów, adeptów zawodu nauczycielskiego, ale także do każdego Czytelnika, któremu namysł i refleksja towarzyszy w codziennym kontakcie ze współczesną kulturą.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

Wprowadzenie (Beata Pituła) 11

Artykuły

Kulturowe aspekty funkcjonowania współczesnego nauczyciela

STANISŁAW JUSZCZYK
Nauczyciel we współczesnej kulturze medialnej 17

MARIA DEPTUŁA
Rozwijanie kapitału społecznego jako zadanie nauczycieli 29

ŁUKASZ MICHALSKI
Dwa psy, czyli o estetykach obecności w kulturze wobec wyzwań edukacji 43

ANNA GAJDZICA
Pomiędzy zmieniającym a byciem zmienianym. Zmiana jako element zawodowego      funkcjonowania nauczyciela 51

AGNIESZKA WEINER
Współczesne (mega)trendy edukacji muzycznej a sytuacja polskiego nauczyciela 61

URSZULA SZUŚCIK
Edukacja kulturalna a edukacja przez plastykę 81

BEATA MAZEPA-DOMAGAŁA
Kompetencje artystyczno-wartościujące nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w kontekście edukacji kulturalnej i procesu kształcenia plastycznego dziecka w młodszym wieku szkolnym 93

KATARZYNA BORZUCKA-SITKIEWICZ
Kulturowe wyznaczniki socjalizacji adolescentów. Nauczyciel wobec wyzwań współczesności 107

BEATA ECLER-NOCOŃ
Nauczyciel wobec zmiany kulturowej a poszukiwanie prawdy o dobru w kontekście myśli Karola Wojtyły 119

WIOLETTA JUNIK
Jak mogą się odnaleźć? Nauczyciel i uczeń w kulturze popularnej 131

BARBARA SMOTER
Tabu seksualne w rodzinie i szkole. W poszukiwaniu (nie)obecnych kategorii 145

ANNA BAUTSZ-SONTAG
Narracje towarzyszące — interpretujące oraz wychowawcze w procesie biblioterapeutycznym 157

ALICJA KORZENIECKA-BONDAR
O potrzebie ustanowienia sieci współdziałania pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym nauczycielek (analiza przy użyciu kategorii czasu) 171

JAROSLAV VETEŠKA
The role of qualifications and competences in initial and further education 179

ANNA KLIM-KLIMASZEWSKA, EWA JAGIEŁŁO
Nauczyciel przedszkola w społeczeństwie wielokulturowym 193

Nauczyciel a kultura — doniesienia z badań

KATARZYNA KRASOŃ
Oswajanie z tekstami kultury w przygotowaniu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej — na przykładzie form teatralnych 203

EWA JAROSZ
Nauczyciel a ochrona praw dziecka 217

BEATA PITUŁA
Wokół roli nauczyciela w kulturze — nauczycielskie interpretacje 231

BEATA DYRDA
Kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami zdolnymi — wybrane wyniki badań empirycznych nad edukacyjnym wspieraniem rozwoju uczniów zdolnych 245

ZENON GAJDZICA
Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej o swoim przygotowaniu do pracy z uczniem niepełnosprawnym w kontekście przemian pierwszej dekady XXI wieku 263

MAŁGORZATA KITLIŃSKA-KRÓL
Nauczyciele i edukacja międzykulturowa 275

MONIKA SULIK
Społeczno-kulturowy wymiar doświadczeń kobiet będących nauczycielami akademickimi — refleksje z badań 289

MAŁGORZATA KARCZMARZYK
Wybrane podręczniki dla klas pierwszych edukacji zintegrowanej — analiza metodą wizualno-werbalną Günthera Kressa oraz Theo van Leeuwena 303

ALICJA GAŁĄZKA
Intercultural communication through drama in the language classroom — teachers’ perspective 313

MARIUSZ WOŁOSZ
Rola szkół artystycznych w kształtowaniu środowiska kulturowego Bytomia 325

MAŁGORZATA ŁĄCZYK, MAGDALENA KLESZCZ
Pomiędzy wyobcowaniem a partycypacją — nauczyciele wobec wartościowania atrybutów kultury postmodernistycznej 337

Recenzje

Józefa Bałachowicz: Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością. Warszawa: Wydawnictwo WSP TWP 2009, ss. 335, ISBN 978-83-61121-07-7 (Małgorzata Suświłło) 351

Beata Dyrda: Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych. Studium społeczno‑pedagogiczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak 2012, ss. 536, ISBN 978-83-62015-42-9 (Teresa Giza) 359

Nowe media w edukacji. Red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2012, ss. 265, ISBN 978-83-7780-327-1 (Tomasz Huk) 367

Cyberprzestrzeń i edukacja. Red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2012, ss. 362, ISBN 978-83-7780-326-4 (Marcin Musioł) 373

Sprawozdania

Międzynarodowa Konferencja Naukowa Dylematy pedagogiki społecznej w postmodernistycznym świecie, Brno, Republika Czeska, 19—20 kwietnia 2012 roku (Agata Rzymełka‑Frąckiewicz) 379

Spotkanie naukowe doktorantów Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego pt. Złożone konteksty rozwoju, Katowice, 9—10 maja 2013 roku (Magdalena Hyla) 385
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł
37,80 zł

„Chowanna” 2016. T. 1 (46): Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Alicja ŻywczokIntencją redaktora części monograficznej ("Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego", red. Alicja Żywczok) było włączenie się w dyskus...
1,90 zł
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Nr 40

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...
57,26 zł
60,27 zł

Przegląd płacowo-kadrowy sierpień 2013 r. nr 58

W numerze m.in.:Rozliczenia płacoweJak rozliczyć nieodpłatne świadczenia wyceniane inaczej do celów podatkowych i ubezpieczeniowych ... 10Jak rozliczyć osobę wykonującą dla pracodawcy prace twórcze ... 14Prawo prac...
1,90 zł
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Nr 33

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...
1,90 zł
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół średnich. Nr 5

„Matematyka w Szkole” dla nauczycieli szkół średnich to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzyst...
1,90 zł
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Nr 30

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...
1,90 zł
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół średnich. Nr 4

„Matematyka w Szkole” dla nauczycieli szkół średnich to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzyst...
9,03 zł
9,50 zł

Elektro.Info 4/2013

Numer zawiera zagadnienia związane z ochroną odgromową i przeciwprzepięciową, ochroną przeciwporażeniową, instalacjami elektroenergetycznymi, oświetleniem, ochroną przeciwpożarową i systemami gwarantowanego zasilania. I tak, m. in.:- ...
35,91 zł
37,80 zł

„Chowanna” 2016. T. 2 (47)

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Ewa Szadzińska W części monograficznej niniejszego tomu skoncentrowano uwagę na zagadnieniu związku natury i kultury z perspektywy dydaktyki. Oznacza to odejście od przeciw...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!