Ciało w tańcu Analiza socjologiczna
Ciało w tańcu. Analiza socjologiczna to jedna z pierwszych polskich publikacji z zakresu socjologii tańca, a także jedna z niewielu traktujących o socjologii ciała opartych na wynikach wieloletnich badań empirycznych. W książce znajdzie Czytelnik opis etnograficzny środowiska tańca towarzyskiego, gdzie podejmowana jest m.in. tematyka rozwoju kariery tanecznej, kształtowania tożsamości, budowania pozycji w hierarchii grupowej. Autorka proponuje także interesującą koncepcję społecznego konstruowania cielesności, czyli wpływu procesów społecznych na ciało jednostki. Przydatny badaczom cielesności z pewnością okaże się zaproponowany przegląd metod i technik badawczych wykorzystywanych w badaniach socjologicznych nad tańcem i ciałem, oraz opis paradygmatu teoretycznego i koncepcji wykorzystanych do wyjaśnienia zjawisk zaobserwowanych w środowisku społecznym tańca towarzyskiego. Książkę skierowana jest głównie do socjologów zajmujących się cielesnością, badaniem karier, socjalizacją, ale także do badaczy innych dziedzin, takich jak psychologia, pedagogika, etnologia, ale także do praktyków- nauczycieli tańca i tancerzy różnych stylów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-649-9
- ISBN druku: 978-83-7525-649-9
- Liczba stron: 302
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 1. Ciało – taniec – metoda 13 1.1. Wstęp 15 1.2. Metodologia teorii ugruntowanej 15 1.3. Techniki zbierania danych 16 1.3.1. Wywiad 16 1.3.2. Obserwacja 19 1.3.3. Techniki zbierania danych z wykorzystaniem fotografii 20 1.3.4. Wywiad z użyciem fotografii 21 1.3.5. Wywiad z wykorzystaniem analizy wideo 22 1.4. Opis etnograficzny 26 1.5. Autoetnografia 27 1.6. Triangulacja 28 1.7. Techniki analizy danych 29 1.7.1. Kodowanie teoretyczne 32 1.8. Problemy metodologiczne w badaniu zjawiska cielesności 34 2. Ciało – taniec – teoria 39 2.1. Wstęp 41 2.2. Perspektywa interakcjonizmu symbolicznego oraz jego podstawowe założenia 41 2.3. Aspekty socjologiczne i psychologiczne w koncepcjach fenomenologicznych Edmunda Husserla i Alfreda Schütza 46 2.4. Pojęcie cielesności i fenomenologia Maurice’a Merleau-Pontiego 49 2.5. Koncepcja światów społecznych 53 2.6. Perspektywa dramaturgiczna Ervinga Goffmana 59 2.7. Socjologiczne koncepcje cielesności 61 2.8. Socjologiczne i antropologiczne koncepcje tańca 71 2.9. Zarys historii tańca towarzyskiego 78 3. Ciało – taniec – działanie 85 3.1. Wstęp 87 3.2. Subświat społeczny tańca towarzyskiego – opis etnograficzny 87 3.2.1. Strategiczne wstępowanie 87 3.2.2. Rozpoczęcie kariery tanecznej 94 3.2.3. Warunki interweniujące 96 3.2.4. Instytucjonalizacja w subświecie tańca towarzyskiego 105 3.2.5. Rywalizacja 116 3.2.6. Rola sędziego i kryteria oceny tańca 122 3.2.7. Role innych osób. Taniec jako działanie społeczne 129 3.2.8. Proces stawania się tancerzem 173 3.2.9. Filozofia wyjątkowości 210 3.2.10. Wygląd tancerza 211 3.2.11. Aspekt estetyczny i konwencja tańca 217 3.2.12. Wyodrębniona rzeczywistość tańca 219 3.3. Społeczne konstruowanie cielesności – analiza interakcjonistyczna 224 3.3.1. Perspektywy postrzegania ciała. Ciało jako narzędzie, aktor, materiał 224 3.3.2. Ostrzenie narzędzia 245 3.3.3. Polerowanie narzędzia 251 3.3.4. Komunikowanie cielesności 253 3.3.5. Praca nad przestrzenią 262 3.4. Wnioski 272 Podsumowanie 275 Naturalna historia badania 283 Bibliografia 287 Załączniki 297