Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2020

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Edyta Zaniewicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 84,00 zł
71,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze

Publikacja zawiera rozwiązania, które usystematyzują i uporządkują przebieg pracy biura rachunkowego – dotyczące przede wszystkim obiegu dokumentów – a także ułatwią komunikację między biurem rachunkowym a klientem. W poradniku omówiono regulacje wynikające z przepisów prawa ze wskazówkami ich zastosowania i zobrazowano je za pomocą schematów i wykazów, ponadto zamieszczono formularze w postaci: oświadczeń, notatek, protokołów i dyspozycji. Przedstawiono także praktyczne instrukcje objaśniające wybrane procedury podatkowe, księgowe i kadrowe oraz przeanalizowano etapy pracy biura, począwszy od nawiązania współpracy z klientem aż do jej zakończenia. Adresaci: To pozycja książkowa dla każdego księgowego, którego misją jest rzetelna, profesjonalna i kompleksowa obsługa księgowa, a także dla właścicieli i pracowników biur rachunkowych oraz pracowników działów księgowości i kadr, doradców podatkowych, a również dla przedsiębiorców.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 9 
 
Wprowadzenie | str. 11 
 
Rozdział I 
Nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym | str. 17 
1. Nawiązanie współpracy: przedsiębiorca – biuro rachunkowe | str. 17 
1.1. Cel standaryzacji usługi | str. 20 
1.2. Korzyści | str. 21 
2. Ustalenie zakresu obsługi i warunków współpracy | str. 25 
2.1. Protokół – nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym | str. 25 
2.2. Etapy realizacji zlecenia | str. 29 
2.1.1. Ankieta dotycząca działalności Klienta | str. 29 
2.1.2. Procedury w biurze uruchamiane przy nawiązaniu współpracy z Klientem | str. 37 
2.3. Identyfikacja Klienta – realizacja obowiązków z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu | str. 39 
2.3.1. Osoba zajmująca eksponowane stanowisko polityczne – oświadczenie Klienta | str. 42 
3. Ustalenie zasobów majątkowych firmy i ich ewidencjonowanie | str. 43 
3.1. Towary handlowe | str. 45 
3.1.1. Arkusz spisu z natury | str. 46 
3.2. Wyposażenie i inne pozostałe wydatki | str. 47 
3.2.1. Protokół wprowadzenia niskocennego prywatnego składnika majątku do majątku firmy | str. 48 
3.3. Środki trwałe | str. 50 
3.3.1. Protokół wprowadzenia prywatnego składnika majątku do ewidencji środków trwałych – nieudokumentowany zakup składnika | str. 52 
3.3.2. Protokół wprowadzenia prywatnego składnika majątku do ewidencji środków trwałych – udokumentowany zakup składnika | str. 54 
4. Przedstawienie Klientowi obowiązków podatkowych | str. 56 
4.1. Analiza podatków, formy opodatkowania oraz ewidencji rachunkowej | str. 58 
4.2. Schemat dokumentowania sprzedaży przez czynnych i zwolnionych podatników podatku VAT | str. 59 
 
Rozdział II 
Oświadczenia, protokoły, zestawienia dotyczące księgowania wydatków | str. 61 
1. Pozostałe wydatki | str. 61 
1.1. Koszty prowadzenia firmy zarejestrowanej pod adresem zamieszkania | str. 62 
1.1.1. Oświadczenie w sprawie proporcji – działalność gospodarcza w prywatnej nieruchomości | str. 64 
1.1.2. Oświadczenie dotyczące wysokości księgowanych kosztów utrzymania prywatnej nieruchomości | str. 66 
1.1.3. Oświadczenie dotyczące wysokości księgowanych opłat za usługi telekomunikacyjne | str. 68 
2. Środki trwałe i wyposażenie | str. 70 
2.1. Od wprowadzenia do wykreślenia – majątek w ewidencji środków trwałych i ewidencji wyposażenia | str. 71 
2.1.1. Oświadczenie w sprawie daty przyjęcia do używania i amortyzacji środka trwałego | str. 71 
2.1.2. Protokół zlikwidowanych składników majątku (środków trwałych / wyposażenia) | str. 76 
2.1.3. Oświadczenie w sprawie kwalifikacji wydatków dotyczących środka trwałego – remont / ulepszenie | str. 81 
2.1.4. Oświadczenie w sprawie ewidencjonowania zaniechanej inwestycji | str. 85 
3. Straty i ubytki w towarach | str. 90 
3.1. Protokół braków i odpadów (towarów uszkodzonych lub zniszczonych w czasie transportu lub na skutek utraty pierwotnej wartości użytkowej) | str. 92 
3.2. Protokół przekazania towarów na potrzeby prywatne (na cele osobiste podatnika lub jego pracowników) | str. 96 
 
Rozdział III 
Cykliczna obsługa księgowa i kadrowa | str. 99 
1. Czynności realizowane w biurze rachunkowym cyklicznie | str. 101 
1.1. Cel standaryzacji usługi | str. 102 
1.2. Korzyści | str. 104 
2. Przyjęcie dokumentów księgowych | str. 106 
2.1. Protokół przyjęcia dokumentów księgowych | str. 106 
3. Oświadczenia dotyczące przestrzegania przepisów | str. 114 
3.1. Korekta podatku VAT naliczonego w ramach ulgi na złe długi | str. 116 
3.1.1. Oświadczenie w sprawie uregulowania płatności wynikających z faktur dostarczonych do biura (ulga na złe długi) | str. 118 
3.2. Korekta podatku PIT w ramach ulgi na złe długi | str. 120 
3.2.1. Oświadczenie w sprawie uregulowania płatności (ulga na złe długi) w PIT i PPE | str. 126 
3.3. Transakcje powyżej 15 000 zł – monitorowanie sposobu płatności na potrzeby podatku PIT | str. 128 
3.3.1. Oświadczenie Klienta biura dla potrzeb księgowania wydatku w kosztach podatkowych (standardy płatności bezgotówkowych, biała lista i split-payment) | str. 142 
4. Notatki i protokoły służbowe | str. 144 
4.1. Notatka służbowa z rozmowy z Klientem biura lub z rozmowy z pracownikiem instytucji | str. 149 
4.2. Protokół z ustaleń rozstrzygający sposób udokumentowania/zaksięgowania zdarzenia gospodarczego | str. 150 
4.3. Wykaz dokumentów księgowych, które w opinii biura rachunkowego nie stanowią kosztu podatkowego | str. 152 
5. Obsługa kadrowa i ubezpieczeniowa | str. 155 
5.1. Dyspozycja zatrudnienia pracownika / zleceniobiorcy / biorącego dzieło | str. 156 
5.2. Dyspozycja zgłoszenia do ubezpieczeń zatrudnionego członka rodziny | str. 162 
5.3. Wniosek o zgłoszenie członków rodziny do NFZ | str. 166 
 
Rozdział IV 
Usługowe sporządzanie zeznań rocznych osób fizycznych | str. 170 
1. Usługowe sporządzanie zeznań rocznych | str. 170 
1.1. Cel standaryzacji usługi | str. 171 
1.2. Korzyści | str. 171 
2. Realizacja zlecenia – usługa sporządzenia zeznania rocznego | str. 174 
2.1. Dyspozycja sporządzenia zeznania rocznego | str. 174 
2.2. Dyspozycja przygotowania załącznika PIT/ZG do zeznania | str. 179 
2.3. RODO – zgoda na przetwarzanie danych osobowych | str. 182 
2.4. Informacja – wpływ ulgi prorodzinnej na świadczenia rodzinne | str. 184 
 
Spis formularzy i schematów | str. 185
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

70% podatek od odpraw i odszkodowań – rozliczenia pracownicze, podatkowe i rachunkowe

Z początkiem 2016 r. weszły w życie przepisy przewidujące opodatkowanie 70% zryczałtowanym podatkiem niektórych odszkodowań oraz odpraw otrzymywanych od spółek z udziałem środków publicznych. Są to spółki, w których S...

Wydatki na badania lekarskie pracowników - rozliczanie podatkowe i składkowe oraz ewidencja rachunkowa

Pracodawcy często finansują różnego rodzaju badania lekarskie pracowników oraz – rzadziej - osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych. W takich przypadkach pojawiają się niekiedy wątpliwości, co do możliwośc...
30,29 zł

Jak samemu wyczyścić BIK i BR? Instrukcja i wzory pism

Zła historia kredytowa jest dla Ciebie problemem? Dzięki temu poradnikowi będziesz w stanie samodzielnie starać się o usunięcie negatywnych danych z bankowych baz BIK oraz BR. Otrzymasz konkretną instrukcję co zrobić. Dodatkowo otrzymasz także skargę d...
10,00 zł

Podwórkowe Biuro Detektywistyczne i salon fryzjerski

Cześć, pewnie niektórzy z Was już mnie znają z „Podwórkowego Biura Detektywistycznego”. Ale jeśli jeszcze nie czytaliście o moich przygodach – przedstawię się jeszcze raz. Jestem Franek. Mam jedenaście lat, niebieskie oc...

Rozrachunki w księgach rachunkowych i w sprawozdawczości

W publikacji w sposób praktyczny objaśnione są zagadnienia związane z ujęciem księgowym, prezentacją w sprawozdawczości oraz w sprawozdaniu finansowym należności oraz zobowiązań cywilnoprawnych i publicznoprawnych.

Unormowania compliance w korporacjach

Praktyka wskazuje na ogromne zainteresowanie compliance wśród przedsiębiorców wprowadzających systemy zarządzania ryzykiem braku zgodności. Nie ma jednak usystematyzowanej wiedzy na ten temat. Książka uzupełnia tę lukę, odsyłając do rozwi...

Procedury bezpieczeństwa w czasie pandemii covid-19 cz. 2

Druga część procedur dotyczących bezpieczeństwa w placówce oświatowej w czasie koronawirusa zawiera m.in. procedury: utrzymywania czystości w szkole; korzystania ze szkolnego placu zabaw; korzystania z boiska; korzystania z biblioteki w czasie e...

Rozwój osobisty. Instrukcja obsługi

Bierzesz udział w wydarzeniach nazywanych rozwojowymi i nic się nie zmienia? Planujesz kolejne szkolenie i chcesz , aby stało się bardziej efektywnie? Chcesz zaplanować swój rozwój i dobrać odpowiednie metody do założonych celów? J...

Instrukcje księgowego.71 praktycznych procedur z serwisem internetowym

"Książka zawiera zestaw aktualnych i praktycznych instrukcji objaśniających wybrane procedury podatkowe, księgowe i kadrowe. Trudne i skomplikowane zagadnienia prawne i proceduralne przedstawiono w sposób prosty, zwięzły i przystępny przy u...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!