Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers - 05 The teacher facing difficulties in cultivating regional traditions(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Redakcja naukowa: Anna Waligóra-Huk, Beata Pituła

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 4,50 zł
4,05
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,45 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers - 05 The teacher facing difficulties in cultivating regional traditions

Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Czech, Słowacji i Węgier). Książka jest pokłosiem prowadzonych badań naukowych, realizowanych w ramach projektu naukowo-badawczego Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers, finansowanego przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki. Praca prezentuje zbiór siedemnastu tekstów naukowych, przedstawiających wyniki prowadzonych przez autorów badań w zakresie edukacji regionalnej. Stanowi próbę przybliżenia czytelnikowi zagadnień edukacji regionalnej z perspektywy międzynarodowych, interdyscyplinarnych doświadczeń badaczy. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką edukacji regionalnej, kultywowania oraz tworzenia tradycji lokalnych zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi zbiór przydatnych opracowań dla wykładowców, jak również studentów kierunków związanych z edukacją i szeroko pojętą kulturą. Adresatami opracowania są także nauczyciele, którzy w swojej pracy edukacyjno-wychowawczej szczególnie koncentrują się na zagadnieniach dotyczących regionalizmu i kultywowania tradycji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table of contents

Introduction (Beata Pituła, Anna Waligóra-Huk)   7

Imre Lipcsei
The effects of social coexistence as exemplified by a region in Hungary 11

Viera Kurincová, Anna Klimentová, Tatiana Slezáková
The school as a place of regional education in a global world 29

Alicja Żywczok, Beata Ecler-Nocoń
Attitudes towards tradition and their consequences — analyses in the scope of the theory of upbringing and education and the history of pedagogical and praxeological philosophy 41

Jaroslav Veteška, Markéta Václavková, Kateřina Ducháčová
Further education of upper secondary school teachers in the Czech Republic in the context of forming regional traditions 59

Beata Pituła, Wiesława A. Sacher
The teacher facing the difficulties in cultivating regional traditions  81

Tatiana Slezáková, Viera Kurincová, Anna Klimentová
Regional education in the pre-primary education as an essential means in children’s development 99

Krisztina Katona, Attila B. Kis
The role of folk riddles in children’s development 105

Ewa Szadzińska
Regional cultural traditions in the school education content — a contribution to ethnopedagogy   115

Anna Waligóra-Huk
Teachers on the possibilities of cultivating regional traditions within the eTwinning framework of international collaboration of schools 123

Anna Brosch
The role of multimedia in cultivating Polish culture and tradition in early school education 133

Hewilia Hetmańczyk-Bajer
Regional education as a significant area of the preschool educational activities  143

Agata Cabała, Violetta Rodek
Cultivating regional traditions in preschool and early school education 159

Julia Ivanovičova, Anna Klimentova
Regional education in kindergarten and the first grade of primary education 191

Mirosław Kisiel
Cultivation of regional traditions by members of child folklore song and dance ensembles   199

Natalia Stankowska
Teachers’ participation in cultivating and forming regional traditions (on the basis of the arts workshop conducted by Anna Donder) 209

Anna Klim-Klimaszewska, Ewa Jagiełło
Cultivation of festivals, holidays, and cultural traditions by preschool teachers from Siedlce commune 223

Zoltán Roszik
Education in Szarvas 255
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,50 zł

Action research in teacher development - 05 Introspection in research on foreign language teaching and learning

Głównym tematem książki pod naukową redakcją Danuty Gabryś-Barker są podejmowane w różnych formach przez nauczyciela praktyka tzw. badania w działaniu (ang. action research). Podstawowym założeniem badania w działaniu jest dokonywanie prz...
4,50 zł

Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers - 10 The role of multimedia in cultivating Polish culture and tradition in early school education

Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Cz...
4,50 zł

Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers - 11 Regional education as a significant area of preschool educational activities

Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Cz...
3,00 zł

Education of Tomorrow. Since education in family to system aspects of education - Małgorzata Kabat: University as an educational environment of teachers

Contemporary post-modren family as the "family of risk" The contemporary family is a post-modern one. Unfortunately, it is frequently a dysfunctional family which fulfils its basic roles (bio-psychical, economic, socio-determining, socio-psyc...
3,50 zł

Changes in social awareness on both sides of the border - 03 Ethno-regional diversity in Upper Silesia vs the historical memory of school children

Celem książki pod naukową redakcją Urszuli Swadźby i Daniela Topinki jest prezentacja zmian w świadomości społecznej, które zaszły i nadal zachodzą po obu stronach granicy polsko-czeskiej (na Śląsku i Morawach). Owe zmiany dotyczą nie tylko młod...
6,00 zł

Reflectivity in Pre-Service Teacher Education: A Survey of Theory and Practice - 06 Epilogue: On improving teacher training paradigms; Appendix: Unedited sample diary entries; References

Książka Danuty Gabryś-Barker to monografia poświęcona miejscu refleksyjności oraz – mającego w niej swe źródło – refleksyjnego sposobu nauczania w praktyce przyszłych i obecnych nauczycieli języka obcego. Praca stanowi zarówno...
3,00 zł

Education of Tomorrow. Since education in family to system aspects of education - Zenon Jasiński: Teachers’ attitudes toward the “Others” and intercultural education

Contemporary post-modren family as the "family of risk" The contemporary family is a post-modern one. Unfortunately, it is frequently a dysfunctional family which fulfils its basic roles (bio-psychical, economic, socio-determining, socio-psyc...
2,50 zł

The timing of tone group constituents in the advanced Polish learner's English pronunciation - 07 Conclusions and pedagogical implications

Książka Andrzeja Porzuczka poświęcona jest analizie relacji czasowych pomiędzy elementami frazy intonacyjnej w wymowie angielskiej zaawansowanego ucznia polskiego. Celem autora było wykazanie i opisanie różnic w tym zakresie między polskim uczni...
3,50 zł

Regionalisation in Europe: The State of Affairs - 07 Regional Planning and Development in Northern Ireland – Parallel Systems of Regional Governance?

Zachodzące współcześnie zmiany w życiu społecznym podyktowane między innymi postępującą globalizacją, spowodowały waloryzację różnego rodzaju terytoriów i terytorialności. Za sprawą decentralizacji oraz terytorializacji rozwoju gos...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!