Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers - 16 Cultivation of festivals, holidays, and cultural traditions by preschool teachers from the Siedlce commune
Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Czech, Słowacji i Węgier). Książka jest pokłosiem prowadzonych badań naukowych, realizowanych w ramach projektu naukowo-badawczego Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers, finansowanego przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki. Praca prezentuje zbiór siedemnastu tekstów naukowych, przedstawiających wyniki prowadzonych przez autorów badań w zakresie edukacji regionalnej. Stanowi próbę przybliżenia czytelnikowi zagadnień edukacji regionalnej z perspektywy międzynarodowych, interdyscyplinarnych doświadczeń badaczy. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką edukacji regionalnej, kultywowania oraz tworzenia tradycji lokalnych zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi zbiór przydatnych opracowań dla wykładowców, jak również studentów kierunków związanych z edukacją i szeroko pojętą kulturą. Adresatami opracowania są także nauczyciele, którzy w swojej pracy edukacyjno-wychowawczej szczególnie koncentrują się na zagadnieniach dotyczących regionalizmu i kultywowania tradycji.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Waligóra-Huk, Beata Pituła
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-8012-471-4
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table of contents Introduction (Beata Pituła, Anna Waligóra-Huk) 7 Imre Lipcsei The effects of social coexistence as exemplified by a region in Hungary 11 Viera Kurincová, Anna Klimentová, Tatiana Slezáková The school as a place of regional education in a global world 29 Alicja Żywczok, Beata Ecler-Nocoń Attitudes towards tradition and their consequences — analyses in the scope of the theory of upbringing and education and the history of pedagogical and praxeological philosophy 41 Jaroslav Veteška, Markéta Václavková, Kateřina Ducháčová Further education of upper secondary school teachers in the Czech Republic in the context of forming regional traditions 59 Beata Pituła, Wiesława A. Sacher The teacher facing the difficulties in cultivating regional traditions 81 Tatiana Slezáková, Viera Kurincová, Anna Klimentová Regional education in the pre-primary education as an essential means in children’s development 99 Krisztina Katona, Attila B. Kis The role of folk riddles in children’s development 105 Ewa Szadzińska Regional cultural traditions in the school education content — a contribution to ethnopedagogy 115 Anna Waligóra-Huk Teachers on the possibilities of cultivating regional traditions within the eTwinning framework of international collaboration of schools 123 Anna Brosch The role of multimedia in cultivating Polish culture and tradition in early school education 133 Hewilia Hetmańczyk-Bajer Regional education as a significant area of the preschool educational activities 143 Agata Cabała, Violetta Rodek Cultivating regional traditions in preschool and early school education 159 Julia Ivanovičova, Anna Klimentova Regional education in kindergarten and the first grade of primary education 191 Mirosław Kisiel Cultivation of regional traditions by members of child folklore song and dance ensembles 199 Natalia Stankowska Teachers’ participation in cultivating and forming regional traditions (on the basis of the arts workshop conducted by Anna Donder) 209 Anna Klim-Klimaszewska, Ewa Jagiełło Cultivation of festivals, holidays, and cultural traditions by preschool teachers from Siedlce commune 223 Zoltán Roszik Education in Szarvas 255