MENU

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Anna Waligóra-Huk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 52,50 zł
36,75
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich

Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży – uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegółowej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiału empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformułowano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujących się problematyką cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykładowców oraz studentów w szczególności kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane są w taki sposób, by publikacja stanowiła źródło wskazówek i informacji niezbędnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujących wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwłaszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy są także rodzice uczniów, w szczególności dorastającej młodzieży, której niestety na coraz większą skalę problem cyberprzemocy dotyczy. Liczę, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródło inspiracji do dalszych dociekań i pogłębionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy.


Recenzja książki ukazała się w czasopiśmie „Forum Akademickie” nr 5/2016, s. 70 (Aleksandra Urbańczyk: Dziecko w sieci).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

1. Wybrane teorie i koncepcje wyjaśniające agresję i przemoc uczniowską / 15
1.1. Wprowadzenie w problematykę agresji i przemocy. Wyjaśnienia terminologiczne / 19
1.2. Wybrane teorie psychologiczne wyjaśniające agresję i przemoc / 28
1.2.1. Teoria instynktów Zygmunta Freuda / 28
1.2.2. Teoria frustracji – agresji Johna Dollarda i Neala E. Millera / 30
1.2.3. Teorie uczenia się na przykładzie teorii wyuczonej agresji Arnolda H. Bussa / 33
1.3. Wybrane teorie socjologiczne wyjaśniające agresję i przemoc / 37
1.3.1. Teoria anomii Emila Durkheima oraz koncepcja szkolnej anomii / 38
1.3.2. Teoria uczenia się społecznego Alberta Bandury / 41
1.3.3. Teoria etykietowania Edwina Lemerta i Howarda Beckera / 44
1.4. Wybrane koncepcje integrujące wyjaśniające agresję i przemoc / 46
1.4.1. Teoria zachowań problemowych Richarda i Shirley Jessorów / 46
1.4.2. Koncepcja socjoekologiczna / 51
1.4.3. Koncepcje dotyczące wpływu mediów na zachowania agresywne / 54

2. Nowe media w komunikacji interpersonalnej dzieci i młodzieży / 59
2.1. Charakterystyka nowych mediów / 60
2.2. Wprowadzenie w problematykę oddziaływania mediów / 61
2.3. Oddziaływanie mediów na przykładzie teorii uczenia się społecznego Alberta Bandury / 62
2.4. Teorie i modele komunikacji interpersonalnej / 64
2.4.1. Pojęcie komunikacji / 66
2.4.2. Teoria komunikacji Harolda Lasswella / 69
2.4.3. Teoria systemowa w komunikowaniu / 70
2.4.4. Teorie konstruktywistyczne / 71
2.4.5. Teorie kognitywistyczne / 72
2.4.6. Teorie konektywistyczne / 74

3. Wprowadzenie do problematyki badań dotyczących zjawiska cyberprzemocy / 77
3.1. Ujęcia definicyjne zjawiska cyberprzemocy / 80
3.2. Cechy charakterystyczne zjawiska cyberprzemocy / 86
3.3. Formy cyberprzemocy / 91
3.4. Cyberprzemoc a przemoc tradycyjna / 96
3.5. Skala zjawiska / 99
3.6. Sprawcy i ofiary cyberprzemocy / 102
3.7. Konsekwencje doświadczania cyberprzemocy / 110
3.8. Wybrane przypadki doświadczania cyberprzemocy przez młodzież / 116

4. Profilaktyka cyberprzemocy występującej wśród dzieci i młodzieży / 123
4.1. Kryteria doboru oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych w odniesieniu do cyberprzemocy / 125
4.2. Szkolna polityka i infrastruktura w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 130
4.3. Rola rodziców w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 136
4.4. Kampanie i społeczne akcje edukacyjne podejmowane w ramach profilaktyki cyberprzemocy występującej wśród dzieci i młodzieży / 142

5. Koncepcja metodologiczna badań własnych / 149
5.1. Uzasadnienie problematyki badań własnych i ich innowacyjność / 149
5.2. Cele i przedmiot badań / 152
5.3. Problematyka badań / 153
5.4. Hipotezy badawcze / 155
5.5. Zmienne i ich wskaźniki / 156
5.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze / 160
5.7. Charakterystyka terenu badań i badanej populacji / 165
5.7.1. Charakterystyka terenu badań / 165
5.7.2. Charakterystyka próby badawczej / 166

6. Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich – analiza wyników badań własnych / 185
6.1. Charakterystyka zjawiska cyberprzemocy występującego wśród młodzieży ze szkół wiejskich / 185
6.1.1. Skala występowania zjawiska cyberprzemocy wśród młodzieży uczęszczającej do szkół wiejskich / 185
6.1.2. Formy cyberprzemocy występujące wśród młodzieży uczęszczającej do szkół wiejskich / 193
6.1.3. Poczucie bezpieczeństwa w sieci młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich / 204
6.1.4. Wpływ poziomu agresji uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych na popełnienie aktu cyberprzemocy / 208
6.2. Profilaktyka i interwencja w zakresie cyberprzemocy / 212
6.2.1. Znajomość zjawiska cyberprzemocy i świadomość zagrożeń w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów / 212
6.2.2. Profilaktyka cyberprzemocy w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów oraz podejmowane w tym zakresie działania / 229
6.2.3. Interwencja w zakresie cyberprzemocy w opinii rodziców, nauczycieli i uczniów / 248
6.2.4. Dokumenty szkolne zawierające treści dotyczące cyberprzemocy / 256

7. Pogłębiona charakterystyka sprawców i ofiar cyberprzemocy – studia indywidualnych przypadków / 275
7.1. Bartosz – sprawca cyberstalkingu wykorzystujący telefon komórkowy / 275
7.2. Klaudia – ofiara cyberstalkingu z wykorzystaniem telefonu komórkowego / 287
7.3. Kamila – sprawczyni cyberprzemocy wykorzystująca telefon komórkowy / 296
7.4. Monika – ofiara cyberprzemocy w filmach nagrywanych wbrew jej woli telefonem komórkowym / 305
7.5. Marcin – sprawca cyberprzemocy wykorzystujący portal społecznościowy / 314
7.6. Olga – ofiara cyberprzemocy na forum portalu społecznościowego / 325

Wnioski końcowe i uogólnienia / 335
Wnioski praktyczne / 361

Bibliografia / 371
Wykaz tabel / 393

Summary / 397
Zusammenfassung / 399
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

49,06 zł
58,40 zł

Rewitalizacja obszarów wiejskich

Książka "Rewitalizacja obszarów wiejskich. Uwarunkowania - modele - konsekwencje" ukazuje rozległą wiedzę na temat procesów rewitalizacji zachodzących na terenach wiejskich. Praca powstała w odpowiedzi na niedosyt opracowań doty...
42,53 zł
52,50 zł

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Kierowca pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku. Cel, zakres i ilość godzin szkolenia zostały okre...
98,91 zł
109,90 zł

Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Teoria i praktyka

Pierwsze kompleksowe ujęcie zagadnień dojrzewania i osiągania dorosłości przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Okres dojrzewania i osiągania dorosłości stanowi w przypadku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu kolej...
4,49 zł
4,99 zł

Lekarz wiejski

Francja początek XIX wieku. Genestas, kapitan w stanie spoczynku przenosi się na wieś. W Dauphiné wynajmuje pokój u doktora Benassisa. Tak zaczyna się wielka przyjaźń dwóch mężczyzn. Lekarz aktywnie działa na rzecz wiejskiej społec...
42,53 zł
52,50 zł

Szkolenie wstępne Instruktaż stanowiskowy Operator żurawia

Instruktaż stanowiskowy jest częścią szkolenia wstępnego (poprzedza go instruktaż ogólny), a zatem pracownik, uczeń lub praktykant muszą go odbyć przed dopuszczeniem do pracy na danym stanowisku.Cel, zakres i ilość godzin szkolenia z...
36,97 zł
42,99 zł

1312. Incognito wśród najbardziej fanatycznych kibiców na świecie

Kibole, chuligani, ultrasi. Między futbolem a polityką Piłkarscy fanatycy stanowią niezwykle widoczną, kontrowersyjną część futbolowego widowiska. Ich hasła i charakterystyczne oprawy widoczne są na trybunach w niemal każdej li...
9,89 zł
10,99 zł

Czysta miłość. Q&A dla młodzieży

Jak mam znaleźć miłość? Kto by chciał czekać z seksem do małżeństwa? Czy nie jest tak, że każdy to robi? Jeżeli nie zamierzamy uprawiać seksu, to jak daleko możemy się posunąć? To tylko kilka przykładowych pytań, z którymi na co dzień boryka się...
16,10 zł
23,00 zł

Studia nad strukturą społeczną wiejskiej Polski Tom 1

Wiejska Polska to znacząca, bo sięgająca dwóch piątych, część społeczeństwa. (…) Zasadne są więc pytania, kim są, jakie zawody wykonują mieszkańcy obszarów wiejskich, czym charakteryzuje się ich społeczne położenie w stosunku do r...
138,00 zł
184,00 zł

Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży

„Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży” to druga pozycja w serii Praktyka Pediatry. W kolejnych częściach podręcznika omówiono: zasady przeprowadzania procesu diagnozy, rozpoznawanie i leczenie poszczególnych zaburzeń psy...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!